Gå til innhold

Du velger barn for dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uten barn: Stå opp om morningen drikke kaffe, spise gjøre deg klar til jobb

Med barn: Stå opp tidligere sørge for at barn får mat og gjør seg klar også gjøre deg selv klar imenst du passer på den lille

Uten barn: Kjører hjem etter jobb, eller rett på trening... Lager middagen du vil ha og kansje du tar en dusj først.

Med barn: Kjører til barnehage/skole etter jobb for å hente barnet som enten vil eller ikke vil bli med. Lage middag barnet vil ha og sørger for at barnet får sine behov tilfredstilt, du rydder samtidig. Kansje du får tid til å dusje sammen med barnet.

Uten barn:

Du kjører ut kl 19 for å gå på kino,gå tur,besøke en venn,trene,shoppe, andre ærend. Du er hjemme klokken 22 og slapper av før du gjør deg klar til å sove .

Med barn: klokken 19 skal barnet ha hjelp til lekser,bade,hentes, stelles,legges og når barnet sover må du være inne resten av kvelden. Kansje du aldri rakk å gå ut i det hele tatt den dagen etter jobb. Imenst barnet sover rydder du og lager matpakke til dagen etter.

Og helgene... Ja da skal barna aktiviseres,på kamper,kurs, kjøres og hentes,bursdag,ha besøk av venner, tidlig opp og sørge for at de får alt de trenger og kommer seg igjennom aktiviteter og behov.

Hvorfor syns dere livet er bedre med barn egentlig? 

Anonymkode: bd110...d9a

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi livet uten barn fort kan bli ensidig og kjedelig ;) 

Elsker barna mine og trives veldig godt som forelder, og jeg rekker fortsatt å shoppe, trene og dra på kino osv. Man må bare få barn med riktig person så kan man gjøre det meste når man er to om det ;)

Anonymkode: 65259...453

• Liker 21
Skrevet

Det er klart at det er ekstra arbeid av å ha barn, men jeg synes at det er koselig med barna. Jeg gjør bare halvparten av tingene du nevnte. Man må ikke være med på alt som finnes. Jeg synes at mange foreldre overdriver deres rolle som foreldre.

PS! Du trenger ikke å ha barn hvis du ser ingen fordeler med dem ;) 

• Liker 9
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

bla bla bla

Du må nesten få deg et barn, så skjønner du.

Anonymkode: 70a0a...43c

Skrevet

Begge deler blir hva man gjør det til. 

Anonymkode: 83a06...ce7

• Liker 16
Skrevet

Vet du hva.. Når du blir gravid og får kjærlighet for barnet ditt, vil du heller være med barnet fremfor å dra på kino eller lignende. Eller, noen ganger vil man på kino også.. Eller gå til butikken alene, uten mann og barn. 

Men jeg trives i selskap med dattera mi. Vi står opp samtidig, mens hun spiser frokost, drikker jeg kaffe og leser nyheter (Instagram). Vi drar på cafe sammen, vi shopper sammen, og ja hun er 3 år, vi finner på mye sammen. Jeg gjør selvfølgelig ting for meg sjøl i blant også, og da setter jeg ekstra mye pris på det. En cafetur med ei venninne mens barnet er hjemme med pappaen sin, det er bare kos ❤️

Anonymkode: cd271...ebf

• Liker 9
Skrevet

Det er krevende med barn,spesielt om barna er mye syke. Kunne aldri har vært mine foruten,all gleden,som er i det å være en familie med barn. I dag er mine barn voksne,det er koselig å mimre tilbake til tiden de bodde hjemme. Nå er vi hverandres støttespillere,hverandres beste venner. Ingen fritidssysler kommer i nærheten av de opplevelsene som har gitt meg. Men vi er alle forskjellige,ser man ingen glede eller lyst til å ha barn,er det jo best å la være å få noen.

• Liker 8
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Elsker barna mine og trives veldig godt som forelder, og jeg rekker fortsatt å shoppe, trene og dra på kino osv. Man må bare få barn med riktig person så kan man gjøre det meste når man er to om det ;)

Er det fordi du har barn at du sier dette? Forstår at når man først har fått barn så har man en ny følelse som er skapt i oss. Den følelsen av å elske barnet og gleden man får av å se at barnet mestrer og gleden/kjærligheten i deres ansikt. 

Men jeg tenker at når man ikke har valgt dette, så vet man heller ikke om den følelsen. Hvis man har ett bra liv og føler det ikke mangler noe.

Hvorfor få barn da?

Jeg syns dette valget er utrolig vanskelig. Jeg elsker jo barn, men vet ikke om jeg vil ofre min hverdag for det. Jeg syns hverdagen er stress nokk ifra før og det er ikke alt jeg rekker å gjøre før dagen har gått og jeg er sliten og må slappe av.  

Jeg er 31 år og livet mitt er langt ifra kjedelig og ensidig. Det er ikke noe jeg mangler utenom tid til å gjøre mer av det jeg vil. Men vanskelig å velge.. Med eller uten barn... Elsker jo barn. De er fantastiske. Men å ha en i livet mitt hele tiden vet jeg ikke...jeg er avhengig av alenetid også, må være alene av og til.

Ts 

Skrevet

Jeg har mange barn og for meg er et liv uten barn et «fattig» liv. Folk er forskjellige og det er mange måter å leve et meningsfylt liv på. For meg må det være fylt med barn, for andre med kino og shopping. 

• Liker 7
Skrevet

Jøss, det var da veldig svart hvitt. Nå fikk jeg heldigvis ikke barn alene, så hvis jeg trenger en lang dusj, spise middag med venner, møtes for en drink, kino, joggetur, så kan jeg det. Vil jeg ha en deilig stund for meg selv med kaffen og en bok, kan jeg hive mann og barn ut et par timer. Så alt dette gjør jeg, når har lyst. Men så har jeg like ofte lyst til å være sammen med de små herlige menneskene jeg og mannen har laget, det er ikke bare mas og fælt å være sammen med ungene sine. Det kan være veldig koselig også. Noen klarer å få både i pose og sekk, selv om de har fått barn. Deal with it. 

Anonymkode: 60aa8...a49

• Liker 8
Skrevet

har to barn. Tror ikke jeg har gått glipp av en eneste kino film jeg virkelig ville fått med meg. Har heller ikke gått glipp av de festene og sammenkomstene jeg virkelig ville fått med meg. Jeg trener og shopper. Den største forskjellen er at man ikke kan være like spontan som før naturligvis, men med god planlegging, går du ikke glipp av mye voksenmorro. Og det vinglasset du tar når du er ute og har barnefri...det smaker himmelsk!

Anonymkode: 59c64...ac8

• Liker 5
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja du er bra heldig som er to om det!

Hilsen 100% alenemor, som eksisterer bare..

Anonymkode: a1a84...fd2

• Liker 4
Skrevet

Det er jo bare en veldig kort periode av livet du må "gjøre klart barnet" om morgenen, samme med resten av det du skriver! Resten av livet har du noen i livet ditt som betyr ALT for deg, og som du betyr MYE for, selv om ikke ALT kanskje 😂 Kunne ikke tenkt meg et liv uten barn, selv om det var en periode på 6-7 år som var slitsomme! Men ikke uoverkommelige...

• Liker 4
Skrevet

og etter alt dere har gjort for dem hele livet reiser de og gifter seg og skaper sitt egent liv. Er du heldig bor de i samme by som deg og besøker deg. Kansje de bare spør etter penger. Det er ingen garanti for at du sitter ensom og gammel med barn som besøker deg 1 gang i året og barnebarn du kun kan se bilder av på instagram. Vet om mange som nå reise for å treffe barna sine som har flyttet langt bort. 

- Ts 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

og etter alt dere har gjort for dem hele livet reiser de og gifter seg og skaper sitt egent liv. Er du heldig bor de i samme by som deg og besøker deg. Kansje de bare spør etter penger. Det er ingen garanti for at du sitter ensom og gammel med barn som besøker deg 1 gang i året og barnebarn du kun kan se bilder av på instagram. Vet om mange som nå reise for å treffe barna sine som har flyttet langt bort. 

- Ts 

Mange ganger de siste 7årene, som jeg har stått i alt,100% alene, med et barn som har veldig syk og innlagt mange ganger, ufattelig mange våkenetter, og et barn, som jeg fødte helt alene, som jeg har ofret ALT for, som medfører at jeg aldri kan ha et sosialt liv etter kl 19, gå på kino en kveld, gå ut på byen, på cafe, treffe venner som før, trene og være egoistisk og kun tenke på meg selv..

Vet du hva! Jeg elsker min sønn, helt hinsides, og jeg kommer til å fortsette å ofte ALT, for han, til han er klar til å klare seg selv, og etter det, til min tid er over...

Og ja, han er verdt det, alt, og jeg elsker han, så inderlig og ufattelig mye!❤️

Anonymkode: a1a84...fd2

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

- Ts 

Ja selvfølgelig skaper de sitt eget liv, noe annet hadde vært nitrist! Viktig å ha i minne at de ikke skylder oss noe, de ba ikke om å bli født, det var VI som ville ha de, ikke omvendt! Vet du virkelig om noen som må REISE BORT for å treffe barna sine? Fysjom, tenker de angrer bittert på å ha fått dem...

• Liker 5
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

- Ts 

Målet er jo å skape selvstendige mennesker med egne liv. 
Selvfølgelig ønsker jeg at det livet er nærme meg så jeg får se dem men det viktigste er at DE er lykkelige. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg vet ikke helt hva som skjer, men det er noe med kjærligheten jeg får og føler som forsterker alt det positive og forminsker det negative, slik at totalen oppleves som et mye bedre liv enn jeg hadde før jeg fikk barn. Så derfor.

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Uten barn: Stå opp om morningen drikke kaffe, spise gjøre deg klar til jobb

Med barn: Stå opp tidligere sørge for at barn får mat og gjør seg klar også gjøre deg selv klar imenst du passer på den lille

Uten barn: Kjører hjem etter jobb, eller rett på trening... Lager middagen du vil ha og kansje du tar en dusj først.

Med barn: Kjører til barnehage/skole etter jobb for å hente barnet som enten vil eller ikke vil bli med. Lage middag barnet vil ha og sørger for at barnet får sine behov tilfredstilt, du rydder samtidig. Kansje du får tid til å dusje sammen med barnet.

Uten barn:

Du kjører ut kl 19 for å gå på kino,gå tur,besøke en venn,trene,shoppe, andre ærend. Du er hjemme klokken 22 og slapper av før du gjør deg klar til å sove .

Med barn: klokken 19 skal barnet ha hjelp til lekser,bade,hentes, stelles,legges og når barnet sover må du være inne resten av kvelden. Kansje du aldri rakk å gå ut i det hele tatt den dagen etter jobb. Imenst barnet sover rydder du og lager matpakke til dagen etter.

Og helgene... Ja da skal barna aktiviseres,på kamper,kurs, kjøres og hentes,bursdag,ha besøk av venner, tidlig opp og sørge for at de får alt de trenger og kommer seg igjennom aktiviteter og behov.

Hvorfor syns dere livet er bedre med barn egentlig? 

Ja best å være alene. Hvorfor ha noen relasjoner i det hele tatt, da får man jo ikke alltid gjøre akkurat det man vil uten å ta hensyn til andre enn seg selv. 

Anonymkode: 11ec3...b68

• Liker 5
Skrevet

Mange av oss skal leve i 100 år. At 18 år av disse blir brukt til å sette andres behov foran egne, attpåtil små barn man elsker, det blir ikke sett på som noe stort tap, men en stor stor glede. Så har vi 82 år igjen til å bruke på jeg, meg selv og mine egne behov. 

Anonymkode: 11ec3...b68

• Liker 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...