Gå til innhold

150 likes på natur bilde

Fremhevede innlegg

Skrevet

150 likes på ett natur bilde du har lagt ut:

Ca den tiden du bruker på det:

- Du er på tur en søndag og tar ett bilde ( 10 min)

- Du går igjennom de 15 bildene (10 min)

- Du finner ett og redigerer det fint (5 min)

- Du tenker på hva du skal skrive (5 min)

- Du legger det ut og leser og tenker (5 min)

- Du venter på likes og skjekker ofte (10 min)

- Du får komentarer og du skriver takk ( 5 min)

Du har nå ett fint bilde med 150 likes, og du har brukt 1 time av din hverdag på dette, samtidig som du har gått igjennom hvilken bilder andre har lagt ut. Så det blir til sammen 2 timer på facebook. Hvis du ser masse videoer, snapper , og samtidig bruker Instagram går det minst 3 timer per dag.

Hvis du er hjemme ifra jobben klokken 17

5 timer har du da til fritid 

Er de 3 timene verd det?

2 timer på annet

3 timer på sosiale medier?

Hva ville du egentlig brukt de 3 timene på? Gir sosiale medier deg noe du kan vokse på og ta med deg videre? Har du det bedre om en måned fram i tid etter dette natur bilde?

Anonymkode: c8ef3...2ec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørt om hobby? 

Anonymkode: be7f9...d37

• Liker 2
Gjest Wilma89
Skrevet

Det minuttet jeg brukte på å lese dette var i hvert fall bortkastet..

Skrevet

Du har virkelig ikke skjønt "greia" med å ta naturbilder! :ler: (Og ja, det kalles hobby og for enkelte er det faktisk et yrke). 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Leo skrev:

Du har virkelig ikke skjønt "greia" med å ta naturbilder! :ler: (Og ja, det kalles hobby og for enkelte er det faktisk et yrke). 

Folk bruker forresten ikke bare mye tid på det. De mest pasjonerte bruker hundretusenvis av kroner på utstyr og reiser også! :nigo:

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, Leo skrev:

Beklager, forstår at dette kan misforstås.

Jeg mener generelt bruk av sosiale medier... Skrev bare naturbilde... 

Skrevet

Nja. Nå er jag av de som legger ut bilder fordi det har mening for meg og driter i  hvor mange og hvem som liker bildene mine, men jeg bruker mye tid på sosiale medier likevel. Holder ikke pusten og venter på kunstig oppmerksomhet. Facebook er mere en minnebok for meg. Har både Alzheimer og demens i familien så når den tiden kommer håper jeg at jeg kan ha mange fine minner å se tilbake på.

Når det er sakt så synes jeg det å sjekke Facebook og Instagram ofte for å se på likes og det å sette veldig stor verdi på likes og slikt er veldig usunt.

Koselig med bilder, mindre koselig med like-hysteriet.

Anonymkode: c5fc1...bcc

• Liker 3
Gjest Dævendøtte
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

150 likes på ett natur bilde du har lagt ut:

Ca den tiden du bruker på det:

- Du er på tur en søndag og tar ett bilde ( 10 min)

- Du går igjennom de 15 bildene (10 min)

- Du finner ett og redigerer det fint (5 min)

- Du tenker på hva du skal skrive (5 min)

- Du legger det ut og leser og tenker (5 min)

- Du venter på likes og skjekker ofte (10 min)

- Du får komentarer og du skriver takk ( 5 min)

Du har nå ett fint bilde med 150 likes, og du har brukt 1 time av din hverdag på dette, samtidig som du har gått igjennom hvilken bilder andre har lagt ut. Så det blir til sammen 2 timer på facebook. Hvis du ser masse videoer, snapper , og samtidig bruker Instagram går det minst 3 timer per dag.

Hvis du er hjemme ifra jobben klokken 17

5 timer har du da til fritid 

Er de 3 timene verd det?

2 timer på annet

3 timer på sosiale medier?

Hva ville du egentlig brukt de 3 timene på? Gir sosiale medier deg noe du kan vokse på og ta med deg videre? Har du det bedre om en måned fram i tid etter dette natur bilde?

Eller så kan man gjøre som jeg gjør en sjelden gang, knipser et bilde og legger det ut på Facebook og fortsetter hverdagen min som vanlig. Brukt ett minutt tilsammen og er like fornøyd. Om jeg får 200 eller 50 likes er for meg likegyldig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...