Gå til innhold

Gnagende, verkende angst !!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har tips om hvordan få bukt med gnagende , verkende og konstant angst? Noen kjerringråd, eller metoder som fungerer for deg? 

Anonymkode: 8c259...f1f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan se om du finner ut hvorfor du har den. Det er første steg

Skrevet

HERREGUD,jeg skulle akkurat spørre om nøyaktig det samme! Kan du forklare følelsen? Jeg har ikke så mye greie på det, men har funnet ut at det er angst jeg har. For meg begynte det med en rekke panikkanfall i vinter som kom helt ut av det blå. Jeg trodde jeg fikk hjerteinfarkt eller slag eller noe, skjønte ikke hva som skjedde. Måtte til slutt til legen som henviste meg til sykehus, og de konkluderte med stress og panikkangst.

Nå er det tilbake😞 Eller, jeg har ikke fått anfall, men jeg har konstant hjertebank, vondt i brystet.. Føler at kroppen er skikkelig stressa. Humøret er ustabilt også, føler det ikke skal noe til før jeg har lyst til å hylgrine.

Det som hjelper for meg er å være rundt folk. Jeg har bare fått anfall når jeg er alene. Når jeg føler meg ekstra stressa ringer jeg venninner eller familie som vet om det, og snakker om normale ting, da slipper det. Legen ba meg gå tur i skogen uten tlf hver dag og bare gå rolig og fokusere på pust og positive tanker. Det hjelper litt👍

• Liker 2
Skrevet
18 minutter siden, Wilmus skrev:

HERREGUD,jeg skulle akkurat spørre om nøyaktig det samme! Kan du forklare følelsen? Jeg har ikke så mye greie på det, men har funnet ut at det er angst jeg har. For meg begynte det med en rekke panikkanfall i vinter som kom helt ut av det blå. Jeg trodde jeg fikk hjerteinfarkt eller slag eller noe, skjønte ikke hva som skjedde. Måtte til slutt til legen som henviste meg til sykehus, og de konkluderte med stress og panikkangst.

Nå er det tilbake😞 Eller, jeg har ikke fått anfall, men jeg har konstant hjertebank, vondt i brystet.. Føler at kroppen er skikkelig stressa. Humøret er ustabilt også, føler det ikke skal noe til før jeg har lyst til å hylgrine.

Det som hjelper for meg er å være rundt folk. Jeg har bare fått anfall når jeg er alene. Når jeg føler meg ekstra stressa ringer jeg venninner eller familie som vet om det, og snakker om normale ting, da slipper det. Legen ba meg gå tur i skogen uten tlf hver dag og bare gå rolig og fokusere på pust og positive tanker. Det hjelper litt👍

Ja, jeg har også hjertebank . Tungt press i brystet , vondt i nakken som sprer seg opp til venstre side av hodet. Jeg har hatt angst på og av egentlig hele livet, men fikk det diagnotisert i 2013. Og ble ganske fin igjen i 2016, men nå er det tilbake for fullt. 
humøret mitt er også veldig varierende , og blir sykt stressa av masse lyd 😳 

ja, gå tur i skog og mark er et fint tips. Må bare få motivasjonen til å gjøre det ! 

-TS 

Skrevet

Har man møtt mye motgang har man høy beredskap . 

Er det slik for deg Ts? 

Anonymkode: d5b2f...18f

Skrevet

Får du noe hjelp til å mestre angst fra psykolog/fastlege, ts? Hvis ikke kan det være et bra sted å begynne?

:hug:

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har man møtt mye motgang har man høy beredskap . 

Er det slik for deg Ts? 

Anonymkode: d5b2f...18f

Ja, det vil jeg si at jeg har.. bodd i fosterhjem så og si hele min barndom , «korrupt» barnevern som bare hørte fosterforeldre’s stemme, frarøvet biologisk familie .. 

men føler ikke at fastlege eller psykisk helse her jeg bor hører meg . De bare jatter med ! 

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, Rumle skrev:

Får du noe hjelp til å mestre angst fra psykolog/fastlege, ts? Hvis ikke kan det være et bra sted å begynne?

:hug:

Føler ikke at de bidrar til noen hjelp nei 🤷🏻‍♀️😳 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...