Gjest Warrior Skrevet 24. oktober 2019 #1 Skrevet 24. oktober 2019 (endret) Hellu. Jeg lurer på noe. Nå har jeg slitt ganske lenge og føler meg nærmest traumatisert for noe som har skjedd. Vil ikke gå nærmere inn på hva som har skjedd. Jeg er så redd og sliter med sterk angst pga dette. Blir ikke bedre. Tvert i mot. Jeg er så sikker på det kommer til å skje igjen nå. Verre. Jeg er sikker på det kommer til å skje noe enda fælere også. Jeg er så redd for det kommer til å ødelegge hele livet mitt. Jeg prøver å tenke positivt, men det er de vonde tankene som vinner. Tankene som tenker det verste. Det er det psykologene har sagt at jeg må tenke positivt, men jeg prøver. Det går ikke. Jeg bare tenker at det vil skje igjen. For det er liksom noe jeg ikke kan unngå. Jeg får ikke bort tankene og redselen. De er der hele tiden. Til og med når jeg trener. Uansett hva jeg gjør så kommer de tankene og redselen. Kanskje det er borte en liten stund. Kommer alltid sterkt tilbake. Det er verst nå på høsten og vinteren og tidlig vår. Det er da det har skjedd, og mørketiden gjør det ikke akkurat bedre på humøret. Dette går utover familien min og venner. Selvfølgelig vil jeg ikke at det skal gå utover de jeg er så glad i med vilje. Jeg klarer ikke alltid styre meg selv når jeg har så sterk angst. Jeg blir så sint. Kjefter og skriker. Smeller dører. Slår i veggen. Har også knust og ødelagt i sinne. Det er så tøft for de å se meg sånn. De blir sliten av det. Jeg blir også sliten av det. Føler meg helt utslitt og tenker bare på hvordan det blir fremover. Tidligere har jeg også skadet meg selv. Truer også med å ta livet mitt og det gjør jeg enda. Det er vondt for de som står meg nær. Hva kan jeg gjøre for å ikke være sånn? Psykologer vet om dette. De kan ikke gjøre noe annet enn å gi meg råd. Jeg må gjøre jobben selv, men jeg klarer det bare ikke. Jeg prøver. Vet ikke hva mer jeg kan gjøre. Hva jeg kan gjøre for å glemme også. Tenker ofte på det som har skjedd. Frykter det skjer igjen. Er jeg virkelig fortapt? Jeg er også deprimert pga dette. Endret 24. oktober 2019 av Kvelertak
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #2 Skrevet 24. oktober 2019 Du er ikke fortapt. Frykten for at ting kan skje igjen kan være tvangstanker? Har du lært deg pusteteknikker, å puste med magen? Det kan hjelpe å se på netflix og serier som ikke er for dystre. Å vende angst til sinne er vanlig for noen. Håper du har noen å prate med. ❤️ Anonymkode: f71ee...507
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #3 Skrevet 24. oktober 2019 Husk at angsten er bare tankene dine. Tanker om fortid som enda ikke har skjedd. Det kan hjelpe med kognitiv terapi skjema. Hva er katastrofetanker? Og hva er mer realistiske tanker. Anonymkode: 68f13...217
Gjest Warrior Skrevet 25. oktober 2019 #4 Skrevet 25. oktober 2019 Takk for svar. Er nok tvangstanker også ja.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå