AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #1 Skrevet 24. oktober 2019 Jeg leste akkurat ett innlegg ang ei dame i forhold med mann som tvinger henne til sex flere ganger i uka. Da gikk det opp ett lys for meg.. Min kjæreste er ikke så ekstrem som i det tilfellet skissert ovenfor, men om jeg sier nei er han sur og grinete. Han får sex stortsett daglig og om jeg da en dag ikke føler meg opplagt nok er det som om en rullegardin går ned. Da surer han, kverulerer og egler opp til krangel helt til jeg gir meg og har sex med han likevel. Noen ganger føler jeg det som ett overtramp og føler meg misbrukt under selve akten, vil bare ha det overstått. Hvorfor kan han ikke ta nei for ett nei? selv om jeg sier nei en dag betyr det jo ikke at jeg ikke har følelser for han lenger. Vi er i starten av tyveårene begge to. Anonymkode: 9d615...246
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #2 Skrevet 24. oktober 2019 Spørsmålet er vel hvorfor dere er med folk som ikke respekterer dere? Anonymkode: 09817...276 20
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #3 Skrevet 24. oktober 2019 Jeg er selv mann. Selvsagt må vi akseptere et nei innimellom. For min del er ikke sex nødvendig hver dag. Det kan bli litt rutinepreget. På den annen side, å bli avvist hele tiden er heller ikke motiverende og skaper en følelse av at motparten ikke er interessert eller tiltrukket. Man kan skylde på stress, hverdagskabal osv. Men til syvende og sist handler det om en selv, hva man prioriterer, interesserer seg for osv. Gjentagende avvisning skaper bare frustrasjon og nedsatt selvtillit, og skaper nok ikke noe godt lim i forholdet. Anonymkode: f133c...c70 9
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #4 Skrevet 24. oktober 2019 I dagens samfunn er det så skamfullt for kvinner å være single at de godtar å bli voldtatt daglig framfor å måtte si at de er single. Anonymkode: 0fed4...66e 4
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #5 Skrevet 24. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er selv mann. Selvsagt må vi akseptere et nei innimellom. For min del er ikke sex nødvendig hver dag. Det kan bli litt rutinepreget. På den annen side, å bli avvist hele tiden er heller ikke motiverende og skaper en følelse av at motparten ikke er interessert eller tiltrukket. Man kan skylde på stress, hverdagskabal osv. Men til syvende og sist handler det om en selv, hva man prioriterer, interesserer seg for osv. Gjentagende avvisning skaper bare frustrasjon og nedsatt selvtillit, og skaper nok ikke noe godt lim i forholdet. Anonymkode: f133c...c70 Det er dessverre ikke alle forhold der partnerne er like interessert i sex. Min samboer synes ofte det blir litt for mye fokus på dette, men nå er det gått nesten to uker siden sist og det tærer på. Gjentakende avvisning gjør at jeg er bekymret for at hun ikke tenner på meg slik jeg gjør på henne. Hun sier at hun ikke er utro og elsker meg over alt på jord, men sexen og nærheten er som et lim i forholdet. Uten dette blir det som å bo med en god venn. Litt trist at vi ikke er mer kompatible. Jeg er også mer "eksperimentell" mens hun er "normal" og litt gammeldags. Rett fram- og vanilje-sex er for så vidt greit, men ikke etter mange år. Anonymkode: fdb0b...48f 5
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #6 Skrevet 24. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er dessverre ikke alle forhold der partnerne er like interessert i sex. Min samboer synes ofte det blir litt for mye fokus på dette, men nå er det gått nesten to uker siden sist og det tærer på. Gjentakende avvisning gjør at jeg er bekymret for at hun ikke tenner på meg slik jeg gjør på henne. Hun sier at hun ikke er utro og elsker meg over alt på jord, men sexen og nærheten er som et lim i forholdet. Uten dette blir det som å bo med en god venn. Litt trist at vi ikke er mer kompatible. Jeg er også mer "eksperimentell" mens hun er "normal" og litt gammeldags. Rett fram- og vanilje-sex er for så vidt greit, men ikke etter mange år. Anonymkode: fdb0b...48f Du høres nesten ut som meg. Jeg har samme utfordring. Ikke at jeg som nevnt over må ha sex hver dag, men når tiden går og blir avvist gang på gang, blir det et problem på alle måter. Og jeg mener begge har et ansvar for tilpasning, ikke bare den som vil. Anonymkode: f133c...c70 3
WhiteSwan Skrevet 24. oktober 2019 #7 Skrevet 24. oktober 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg leste akkurat ett innlegg ang ei dame i forhold med mann som tvinger henne til sex flere ganger i uka. Da gikk det opp ett lys for meg.. Min kjæreste er ikke så ekstrem som i det tilfellet skissert ovenfor, men om jeg sier nei er han sur og grinete. Han får sex stortsett daglig og om jeg da en dag ikke føler meg opplagt nok er det som om en rullegardin går ned. Da surer han, kverulerer og egler opp til krangel helt til jeg gir meg og har sex med han likevel. Noen ganger føler jeg det som ett overtramp og føler meg misbrukt under selve akten, vil bare ha det overstått. Hvorfor kan han ikke ta nei for ett nei? selv om jeg sier nei en dag betyr det jo ikke at jeg ikke har følelser for han lenger. Vi er i starten av tyveårene begge to. Anonymkode: 9d615...246 Det ER et overtramp. Et nei er et nei og det skal respekteres. Krev respekt 7
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #8 Skrevet 24. oktober 2019 Sex hver eneste dag er kjedelige i mine øyne, blir fort lei da. Men det med lyst er jo opp og ned, selv om man ikke hadde så lyst i utgangspunktet kan den komme når man setter i gang. Å ha sex uten lyst er jo helt idiotisk, så her må du ta litt ansvar selv. Si nei. Går det for lenge uten sex kan forholdet fryses ut også, husk det. Er man ikke enige om sex er forholdet dødsdømt. Anonymkode: 8e751...41f 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #9 Skrevet 24. oktober 2019 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du høres nesten ut som meg. Jeg har samme utfordring. Ikke at jeg som nevnt over må ha sex hver dag, men når tiden går og blir avvist gang på gang, blir det et problem på alle måter. Og jeg mener begge har et ansvar for tilpasning, ikke bare den som vil. Anonymkode: f133c...c70 Spot on 👍. Det bør ikke komme som en overraskelse for noen at sex er en del av et forhold; selv ikke for kvinner. Det er ikke snakk om tvang, men å stille opp for hverandre i ny og ne burde la seg gjøre som på mange andre områder i et forhold. Det å si nei eller avvise gang på gang synes å være den viktigste menneskeretten for kvinner i nyere tid. Det er greit nok, men da har man ikke noe i et forhold og gjøre Anonymkode: 72afb...91c 3
casanova 1 Skrevet 25. oktober 2019 #10 Skrevet 25. oktober 2019 Synes ikke dette krever «en fjorten siders utredning». «Det enkleste er som oftest det beste», var kokkelandslaget sitt motto i 1981, som bidro til at de vant VM. Altså: bryt opp med han og finn deg gutt som respekterer deg! 3
OnFire Skrevet 25. oktober 2019 #11 Skrevet 25. oktober 2019 Fascinerende at mange damer heller vil være sammen med såpass råtne menn istedenfor "nice guys". 3
MuffinStud Skrevet 25. oktober 2019 #12 Skrevet 25. oktober 2019 Det er vel som det meste i et forhold. Man anser seg og sine behov samt partneren og dennes behov. Så vil man det beste for hverandre og går inn med en gjensidig innstilling om at dette finner man ut av sammen. Hvis noen må om og om igjen legge igjen en bit av seg selv på utsiden når man er sammen, så går forholdet nedover og man risikerer at det blir avstander i forholdet som handler om at en eller begge har fått avsmak for nærhet. 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2019 #13 Skrevet 25. oktober 2019 På 24.10.2019 den 10.17, AnonymBruker skrev: I dagens samfunn er det så skamfullt for kvinner å være single at de godtar å bli voldtatt daglig framfor å måtte si at de er single. Anonymkode: 0fed4...66e hvor har du det fra ? Anonymkode: dd9a1...915 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2019 #14 Skrevet 25. oktober 2019 På 24.10.2019 den 10.55, AnonymBruker skrev: Det er dessverre ikke alle forhold der partnerne er like interessert i sex. Min samboer synes ofte det blir litt for mye fokus på dette, men nå er det gått nesten to uker siden sist og det tærer på. Gjentakende avvisning gjør at jeg er bekymret for at hun ikke tenner på meg slik jeg gjør på henne. Hun sier at hun ikke er utro og elsker meg over alt på jord, men sexen og nærheten er som et lim i forholdet. Uten dette blir det som å bo med en god venn. Litt trist at vi ikke er mer kompatible. Jeg er også mer "eksperimentell" mens hun er "normal" og litt gammeldags. Rett fram- og vanilje-sex er for så vidt greit, men ikke etter mange år. Anonymkode: fdb0b...48f På 24.10.2019 den 12.33, AnonymBruker skrev: Du høres nesten ut som meg. Jeg har samme utfordring. Ikke at jeg som nevnt over må ha sex hver dag, men når tiden går og blir avvist gang på gang, blir det et problem på alle måter. Og jeg mener begge har et ansvar for tilpasning, ikke bare den som vil. Anonymkode: f133c...c70 Har dere egentlig prøvd å snakke med damene deres? Det er ikke sikkert at det er på grunn av dere at de har lite sexlyst. Anonymkode: aa8f0...4d2 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 25. oktober 2019 #15 Skrevet 25. oktober 2019 På 24.10.2019 den 9.21, AnonymBruker skrev: Selvsagt må vi akseptere et nei innimellom. For min del er ikke sex nødvendig hver dag Hjelper lite det når det finnes mannfolk som ikke er som deg. Men bra at du er som du er
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2019 #16 Skrevet 25. oktober 2019 14 minutter siden, AnonymBruker said: hvor har du det fra ? Anonymkode: dd9a1...915 Det lurer virkelig jeg også på. Anonymkode: be573...a51
MollyJones Skrevet 25. oktober 2019 #17 Skrevet 25. oktober 2019 Her tenker jeg det er viktig å skille mellom to ting: 1) å ha sex hver dag, selv om man ikke har lyst, med en partner som krever det, blir furt og sur, kranglete og vond om man ikke stiller opp så fort pikken går opp er noe annet enn 2) å ha sex med en partner, selv om man ikke har lyst fordi man ønsker å tilfredsstille partneren, man vet at sex er endel av forholdet og etter kommunikasjon med partneren om dette vet at det viktig for partneren - men man vet også at om man allikevel sier nei fordi det ikke føles greit den dagen, så blir det ingen sure miner. Den første er helt klart ikke greit. Det er overgrep og en person lever i et usunt forhold. Det andre er noe mer uklart. Men det går vel under det mer "akseptable". Personlig hadde jeg nok ikke blitt i et slikt forhold heller. Men det handler om meg og min historie som gjør meg veldig sårbar for å å føle meg seksuelt krenka. Hadde jeg ikke hatt lyst, men følte jeg måtte over lang tid, hadde nok følelsene for mannen blitt vonde etterhvert. Selvfølelige må man gi og ta i et forhold - og av og til kan tidsklemma gå utover sexlivet - da mener jeg det er innafor å ta noen grep for å få til sex også. Av og til så er det å komme tilbake i manesjen som skal til for å få opp lysten igjen, men da må man kanskje pushe seg selv litt i starten. Men alle har et ansvar ovenfor seg selv å ikke leve i et forhold man ikke egentlig kan akseptere. Krever en partner mer sex enn man vil ha, eller partneren gir for lite sex, så får man heller avslutte forholdet, og finne noen som enten kan leve med din sexrytme, eller som er lik deg selv. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå