AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #1 Skrevet 23. oktober 2019 Jeg er 29 år og har pleid å gå til gynekologen hvert år (privat, med ultralyd) for å ta celleprøve og sjekke at alt er ok siden jeg var 25. Har blitt voldtatt tidligere, så synes hele greia egentlig er en stor belastning, og hadde tenkt å stå over i år siden alt alltid har vært fint ved alle tidligere undersøkelser og celleprøve egentlig bare anbefales hvert tredje år. Men så i dag fikk jeg plutselig rosa utflod ispedd noe ferskt blod (er fem dager før ventet mens) og lurer på om jeg burde bestille time likevel. Har tidligere hatt litt blødninger ifbm. eggløsning, men EL burde jo være over for lengst hvis det bare er fem dager til jeg venter mens? Burde jeg være bekymret/frykte at det er kreft og bestille time? Har vært veldig opprørt og engstelig siden det skjedde tidligere i dag. Blødningen har gitt seg nå, men jeg kjenner jeg fortsatt engster meg. Jeg er ikke gravid, forresten. Anonymkode: 63666...0a8
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #2 Skrevet 23. oktober 2019 Det kan være blødning fra et egg som er befruktet og har festet seg.....? I så fall kan det vises på en test om 1ukes tid.. Anonymkode: 38680...5ae
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #3 Skrevet 23. oktober 2019 Ts her. Har ikke hatt sex på år og dag, så kan ikke være festeblødning.er ikke sjanse for at jeg er gravid med mindre det er second coming of Jesus. Anonymkode: 63666...0a8 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #4 Skrevet 24. oktober 2019 21 hours ago, AnonymBruker said: Ts her. Har ikke hatt sex på år og dag, så kan ikke være festeblødning.er ikke sjanse for at jeg er gravid med mindre det er second coming of Jesus. Anonymkode: 63666...0a8 Update: jeg fikk mensen i dag når jeg sto opp, så var sikkert bare starten på det jeg opplevde i går (det varierer litt fra måned til måned om det starter rett på blødning eller om det starter mer diskret med farget utflod). Spørsmålet da er vel om det teller som irregulær mens hvis man får mensen en nesten én uke tidligere enn normalt? Har vært veldig stresset og deprimert i det siste, og ikke hatt de beste kostholdsvanene, om det har noe å si. -TS Anonymkode: 63666...0a8
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #5 Skrevet 24. oktober 2019 Det er helt normalt at syklusen kan forskyves. Du har nok sikkert hatt tidligere eggløsning og da forskyves også menstruasjonen. Det at det anbefales å ta celleprøve hvert 3.år er det jo en solid grunn til. Dersom det hadde vært fare for at noe skulle utvikle seg imellomtiden, så hadde helsemyndighetene og legene anbefalt hyppigere kontroll. Så prøv å ikke bekymre deg så mye, er mitt råd. Anonymkode: e31a8...22d
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #6 Skrevet 24. oktober 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Det er helt normalt at syklusen kan forskyves. Du har nok sikkert hatt tidligere eggløsning og da forskyves også menstruasjonen. Det at det anbefales å ta celleprøve hvert 3.år er det jo en solid grunn til. Dersom det hadde vært fare for at noe skulle utvikle seg imellomtiden, så hadde helsemyndighetene og legene anbefalt hyppigere kontroll. Så prøv å ikke bekymre deg så mye, er mitt råd. Anonymkode: e31a8...22d Tusen takk for svar! Da føler jeg meg litt bedre ift. å ikke bestille gynekologtime bare fordi mensen kommer noen dager "for tidlig". -TS Anonymkode: 63666...0a8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå