Gå til innhold

Hva skjer med meg?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva er det som feiler meg.. Jeg har vært utredet for ADHD.. Så langt er det konkludert med at jeg ikke har det, selv om alle symptomer i nåtid stemmer.. Når jeg skal legge meg klarer jeg ikke å slappe av i beina. Selv om jeg fokuserer på å slappe av. Så går det en liten stund, så ligger jeg der og vrir på bena likevel.. Jeg får også litt rykninger i bena og noen ganger armene, men jeg tror akkurat det er viljestyrt og at det skjer når jeg tenker på ting jeg ikke vil tenke på, ting som bekymrer meg, ting jeg ikke får gjort noe med. Kan dette ha sammenheng med ADHD? Eller er det noe annet som kan settes i sammenheng med dette? 

Jeg er aldri uthvilt, sliter med konsentrasjon, hukommelse - glemmer ting, husker ikke hva jeg skulle si, dårlig tidsberegning, sterke følelser, organiseringsvansker, utålmodig, alltid indre uro.. Osv. osv... Har tidligere blitt sagt at jeg har angst, men jeg kjøper ikke den. Er jo konstant urolig innvendig. Og også da i føtter og hender... Klarer heller ikke sitte i ro lenge om gangen, må alltid gjøre noe, får ikke sove fordi jeg aldri legger fra meg telefonen osv osv... Hva skjer. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lavt stoffskifte ? 

Vært hos nevrolog ? 

Magnesium-mangel ? 

Anonymkode: e18f1...b50

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Lavt stoffskifte ? 

Vært hos nevrolog ? 

Magnesium-mangel ? 

Anonymkode: e18f1...b50

Hadde ikke noen problemer med stoffskiftet sist det ble sjekket i alle fall. Ikke vært hos nevrolog og alle blodprøver har vært fine. 🤔 Vurderer en sånn helsekontroll hos Aleris... 

Kan ikke skjønne at det er restless legs heller, har ikke vondt i beina. Har generelt muskelsmerter i overkropp og armer, men er utredet og det er visst ingenting som feiler meg.. 

Legene mener jeg ikke har ADHD og nå er det personlighetsforstyrrelse som utredes.. Men jeg kan ikke skjønne at det skal gi alle disse symptomene som stemmer så godt med ADHD. Hukommelse, organisering og konsentrasjon kan da ikke påvirkes i SÅ stor grad av en personlighetsforstyrrelse? 

Skrevet

Høres ut som angst. Om du har hatt det slik siden ungdomstiden vil det muligens være adhd, men høres ut som angst relatert uro. Jeg hadde samme symptomer 

Anonymkode: ac0a4...37b

Skrevet
3 minutter siden, Kaisamaia skrev:

Hadde ikke noen problemer med stoffskiftet sist det ble sjekket i alle fall. Ikke vært hos nevrolog og alle blodprøver har vært fine. 🤔 Vurderer en sånn helsekontroll hos Aleris... 

Kan ikke skjønne at det er restless legs heller, har ikke vondt i beina. Har generelt muskelsmerter i overkropp og armer, men er utredet og det er visst ingenting som feiler meg.. 

Legene mener jeg ikke har ADHD og nå er det personlighetsforstyrrelse som utredes.. Men jeg kan ikke skjønne at det skal gi alle disse symptomene som stemmer så godt med ADHD. Hukommelse, organisering og konsentrasjon kan da ikke påvirkes i SÅ stor grad av en personlighetsforstyrrelse? 

En personlighetsforstyrrelse vil i mange tilfeller påvirke dette MER enn ADHD. Så jo. Men jeg skjønner ikke at dette blir sett på som symptomer på pf. Det må være andre grunner også til at du blir utredet for det?

Anonymkode: 2b227...4d6

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som angst. Om du har hatt det slik siden ungdomstiden vil det muligens være adhd, men høres ut som angst relatert uro. Jeg hadde samme symptomer 

Anonymkode: ac0a4...37b

Jeg husker ikke hva som kom først og hva som kom når.. Men lenge, ja. Er i 30-årene nå, forresten. Føler det bare blir verre og verre. Og slik er det jo med ADHD. Økte krav og forventninger svekker fungeringen..hvis du skjønner hva jeg mener. Men mener du at problemer med hukommelse, organisering, konsentrasjon osv. har med angst å gjøre? 😊 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En personlighetsforstyrrelse vil i mange tilfeller påvirke dette MER enn ADHD. Så jo. Men jeg skjønner ikke at dette blir sett på som symptomer på pf. Det må være andre grunner også til at du blir utredet for det?

Anonymkode: 2b227...4d6

Okei, det visste jeg ikke. 😊 Hvilken personlighetsforstyrrelse da, for eksempel? Ja, det må kanskje være det. Nå husker jo ikke jeg alt som har blitt sagt da, hehe. 😊 Men jeg vet at jeg fikk full score på ADHD, men problemet var at det ikke hadde oppstått før jeg var 12 år, som er et kriterie.. Og det aner jeg ingenting om, for jeg husker knapt hvordan jeg hadde det da jeg var 20...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...