AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #1 Skrevet 23. oktober 2019 Noen som har hatt god hjelp av psykolog, med deres sjalusi i forholdet og dårlig selvbilde? jeg trenger hjelp, men klarer ikke forstå hvordan en psykolog skal kunne kurere sjalusien min. Sjalusien går ut på kjæresten min og andre damer. Jeg tåler veldig dårlig at han f.eks skal på fest der hvor det er andre pene damer, eller at han f.eks følger andre damer på sosiale medier. Ikke sjalu på noe som helst annet, kun når det er snakk om andre damer. Selv om han ikke gjør noe som skulle tilsi at jeg skulle bli sjalu. Jeg sliter 😞 Anonymkode: c8cb9...bbf
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #2 Skrevet 24. oktober 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen som har hatt god hjelp av psykolog, med deres sjalusi i forholdet og dårlig selvbilde? jeg trenger hjelp, men klarer ikke forstå hvordan en psykolog skal kunne kurere sjalusien min. Sjalusien går ut på kjæresten min og andre damer. Jeg tåler veldig dårlig at han f.eks skal på fest der hvor det er andre pene damer, eller at han f.eks følger andre damer på sosiale medier. Ikke sjalu på noe som helst annet, kun når det er snakk om andre damer. Selv om han ikke gjør noe som skulle tilsi at jeg skulle bli sjalu. Jeg sliter 😞 Anonymkode: c8cb9...bbf Damå til en kompis er slik.Hun blei sjalu på meg uten grunn. Dette har jeg funnet ut av. Dere er redd for at han skal finne ei som er bedre. Ta å snakk om dette til kjæresten hvis du ikke allerede har gjort det er mitt råd Anonymkode: 9fce2...c85
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #3 Skrevet 24. oktober 2019 6 minutter siden, AnonymBruker said: Damå til en kompis er slik.Hun blei sjalu på meg uten grunn. Dette har jeg funnet ut av. Dere er redd for at han skal finne ei som er bedre. Ta å snakk om dette til kjæresten hvis du ikke allerede har gjort det er mitt råd Anonymkode: 9fce2...c85 Takk for at du tok deg tid til å svare😊 jeg er fullstendig åpen til kjæresten min om dette, og han gjør så godt han kan for å få meg til å føle meg komfortabel. Men jeg vil prøve å få bukt med dette før det sliter han ut. Han sier det ikke gjør han noe, men jeg tror det vil slite han ut i det lange løp. Dessuten er det så vondt å være til når sjalusien herjer som værst, så burde jo fått hjelp til dette, ikke bare for han, men for meg selv også. Elsker denne mannen, vil ikke ødelegge det fine vi har med sjalusi😔 Anonymkode: c8cb9...bbf
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #4 Skrevet 24. oktober 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Damå til en kompis er slik.Hun blei sjalu på meg uten grunn. Dette har jeg funnet ut av. Dere er redd for at han skal finne ei som er bedre. Ta å snakk om dette til kjæresten hvis du ikke allerede har gjort det er mitt råd Anonymkode: 9fce2...c85 Var det hun som blokka deg? Til ts: Det er lurt å gå til terapi. Sjalusien vil til slutt ødelegge forholdet om du ikke får det under kontroll. Selv om han kanskje ikke synes det er så ille nå i starten, så blir det sjeldent bedre om du ikke tar tak i det. I lengden vil det slite ham ut. Tror det er viktig at du tar opp både det med selvbildet så vel som sjalusien, da dårlig selvbilde ofte er en stor del av grunnen til at man blir sjalu. Anonymkode: 80650...394 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #5 Skrevet 24. oktober 2019 Du trenger ikke forstå hvordan en psykolog kan hjelpe deg. Du trenger bare å prøve en psykolog. Han hjelper deg bl.a. å sette ting i perspektiv og med å forstå å endre din redsel. Synes du skal prøve. Du vil forstå etterhvert. Sjalusi er ekstremt ødeleggende for er forhold. Anonymkode: 82aaf...7c0 1
Havbris Skrevet 24. oktober 2019 #6 Skrevet 24. oktober 2019 Du trenger hjelp til å bryte innarbeidede, uhensiktsmessige og lærte tankemønstre. Finn deg en psykolog som kan verktøyer innen kognitiv terapi - eller en annen fagperson om kan de samme verktøyene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå