Gå til innhold

Ostekveld. Hva slags ost og tilbehør

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ostene må milde i smak,

tenker å kjeks og druer,men hva mer?

Anonymkode: 446ce...7c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Marmelader. Meny selger blandet annet ett sett med 3 små glass fra Jacobs til kr 79 med blandt annet fikenmarmelade, de er kjempe gode. I tillegg ville jeg hatt en god honning, valnøtter og oppkuttet rød paprika. Om du liker milde oster så ville jeg gått for Brie, manchego, en god gulost (min favoritt er vellagret norvegia), en smøreost og Evt en Camembert ost. https://meny.no/oppskrifter/Ost/Tilbehor-til-ostefatet/.                                                      https://meny.no/Sok/?query=syltetøy+til+ost&expanded=products  

Endret av moroklompen
  • Liker 4
Skrevet

Norveiga og havrekjeks. Pølse med rosiner til. 

Anonymkode: 380ab...e0b

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville hatt i alle fall Brie og ridderost. Og druer, røde og grønne.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Eplebiter, banan, kiwi, klementiner, druer, paprika, valnøtter o.l. fungerer også godt som tilbehør til ost og kjeks 🍌🥝🍏. Og så en god rødvin 🍷 

Endret av 911
  • Liker 1
Skrevet

Fersk mozerella og fetaost. Friske gode tomater, druer og oliven. Andre oster som Brie, Norwegia da den er ypperlig til de som liker mer nøytral smak! Lett ristede skiver av spiralloff med fersk ost er både mettende og godt. 

Anonymkode: fd52a...187

• Liker 3
Skrevet

Syntes synnøve sin veganske kost er så god uten noe attåt 😅

Anonymkode: 0f245...e0e

Skrevet

Liker veldig godt spekeskinke/chorizo/salami og slike ting ved siden av osten. Og har begynt å ha brød og smør istedenfor kjeks. Port Salut er en god og mild ost. 

• Liker 1
Skrevet
25 minutter siden, 911 skrev:

Eplebiter, banan, kiwi, klementiner, druer, paprika, valnøtter o.l. fungerer også godt som tilbehør til ost og kjeks 🍌🥝🍏. Og så en god rødvin 🍷 

Lykke til med å finne en rødvin som passer til all frukten og grønnsakene du nevner :ler: 

Anonymkode: 3ac99...aac

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Lykke til med å finne en rødvin som passer til all frukten og grønnsakene du nevner :ler: 

Anonymkode: 3ac99...aac

Vi har prøvd flere som faktisk fungerer godt sammen med "grøntforet", men det er selvsagt smak og behag 😎

Skrevet

Må dere alle ha milde oster? Jeg liker blåmuggost, ridderost, ost som Masdam (er ikke spesielt sterk) og egentlig alle osteslag, nesten. Det som serveres som tilbehør mildner ofte smaken. Oliven, søte druer, tomat, agurk, paprika og kjeks, dip. Hvorfor gjøre det vanskelig når det kan være enkelt. Men rødvin passer ikke alltid til ost, her ville jeg hørt med vinmonopolet. Jeg kan få aura med migrene. Og selvfølgelig er jeg ingen ekspert. 

Anonymkode: 5304a...fd3

• Liker 1
Skrevet

Jeg må ha en eller annen blåmuggost til ost og kjeks. På den mildere enden av skalaen er Blue Castello, i andre enden er Kraftkar. 

• Liker 3
Skrevet

Av blåmuggost hadde jeg valgt Kraftkar.  Den er dyr men veldig god.

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker said:

Må dere alle ha milde oster? Jeg liker blåmuggost, ridderost, ost som Masdam (er ikke spesielt sterk) og egentlig alle osteslag, nesten. Det som serveres som tilbehør mildner ofte smaken. Oliven, søte druer, tomat, agurk, paprika og kjeks, dip. Hvorfor gjøre det vanskelig når det kan være enkelt. Men rødvin passer ikke alltid til ost, her ville jeg hørt med vinmonopolet. Jeg kan få aura med migrene. Og selvfølgelig er jeg ingen ekspert. 

Anonymkode: 5304a...fd3

Fordi jeg foretrekker det.

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg foretrekker det.

Hva med gjestene? Jeg ville hatt et utvalg. 

• Liker 6
Skrevet

Castello selger små "prøvepakker" med 5(?) små oster i. Syns de er fine og milde. Er ikke alle som er stor fan av ost, og da er det greit å ha noe til de også. Tror de heter mini selections. 

Anonymkode: 47086...0ca

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, Jytte said:

Hva med gjestene? Jeg ville hatt et utvalg. 

Hvem har sagt at det skal være gjester tilstede?

• Liker 3
Skrevet (endret)
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem har sagt at det skal være gjester tilstede?

Nei har ikke ts sagt det? Ab-koder er ikke mitt største favoritt. Jeg har brukt ost- vin og kjeks når jeg skulle sjekke opp og imponere menn. Jeg fikk de på kroken. Ts velger jo selv hvilken ost hun eller han vil spise, de er ofte behjelpelige på Meny, og er ansatt der fordi de har kunnskap, de er ofte kokker. 

Endret av Jytte
Skrevet
1 minutt siden, Jytte said:

Nei har ikke ts sagt det? Ab-koder er ikke mitt største problem. Jeg har brukt ost- vin og kjeks når jeg skulle sjekke opp og imponere menn. Jeg fikk de på kroken. Ts velger jo selv hvilken ost hun eller han vil spise, de er ofte behjelpelige på Meny. 

Javel.

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Javel.

Ja. velkommen til klubben hvis du er ts- 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...