Gå til innhold

Venn som tok livet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, mitt navn er Tom og er på utveksling i USA. Da jeg stod å ventet på mitt andre fly etter mellomlanding fikk jeg en melding. Der stod det at en god kompis av meg hadde tatt livet. Nå etter 2 måneder tenker jeg like mye på han og klandrer meg selv for å ikke stoppet det. Ingen merket noe på denne vennen at noe var annerledes og kom som et sjokk. Føler selv om at jeg burde ha skjønt noe ettersom jeg var en god venn.

Har tenkt til å løpe halv Marathon snart fordi vi alltid snakket om det sammen. Dette skal jeg gjøre for å hedre kompisen min.

tar gjerne i mot tips:/

Anonymkode: eb8b5...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke alltid personer viser tegn man kan oppfatte, og andre ganger kan tegnene være så subtile at de er veldig vanskelige / umulige å fange opp. Stadig vekk skjer det at selv nærmeste familie kommer i den posisjonen at de blir fullstendig tatt på senga. Husk også at slike ting også kan skje på impuls, og da er det umulig å fange opp tilfellene. Det er ikke alltid det er planlagt i detalj heller. Du hadde garantert gjort noe hvis du hadde merket noe, jeg føler det er det som er viktig i denne saken. Men det er vanskelig. Har selv gått og grublet over hva jeg kunne gjort, om jeg burde ha oppfattet mer, etc. Det er veldig tungt. 

Anonymkode: b68ed...89f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.10.2019 den 1.21, AnonymBruker skrev:

 Føler selv om at jeg burde ha skjønt noe ettersom jeg var en god venn.

 

Anonymkode: eb8b5...4ca

Du er gammel nok til å skjønne at det ikke er slik ting fungerer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe du kunne gjort.

Peder Kjøs har en podcast "Hos Peder", han har snakket om temaet selvmord innimellom. Peder er også gjest i en annen podcast kalt "Anger". I episoden Peder Kjøs 2.0, fra 13.sept, snakker de om selvmord.

Du overvurderer din egen rolle i dette selvmordet. Dette er ikke din skyld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Antoinette skrev:

Du er gammel nok til å skjønne at det ikke er slik ting fungerer. 

Og du er vel gammel nok til å forstå at det er helt normale tanker. 

Kondolerer, ts.

Anonymkode: 8058c...8ae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke løpetips ifm maraton TS er ute etter? 

Anonymkode: 82722...60a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...