Gjest Warrior Skrevet 23. oktober 2019 #41 Skrevet 23. oktober 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke bare skidronninger som har en naturlig bmi på 23-24.... Anonymkode: a0223...1ba Nei men det er vanlig med høy bmi når man har mye muskler.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #42 Skrevet 24. oktober 2019 8 timer siden, Zienna skrev: Da jeg var 17 tenkte jeg ikke på vekt og kropp i det hele tatt. Jeg la merke til de som var enten svært overvektig eller veldig undervektig, men ellers ikke. Det var den gang vi jenter dusjet nakne sammen etter trening og satt i svømmehallens badstu sammen med gamle og unge, med kropper i alle fasonger.. Derfor mitt "huff" til TS. Jeg synes det er trist at dagens unge er så kroppsfikserte, kritiske og usikre! TS skriver at hun trener. Det gjorde jeg også da jeg var 17 år, men jeg gjorde det i en idrett som jeg elsket. Det er ikke sunt for psyken at å holde kroppen slank, er eneste motivasjon for å trene. Man skal ha det morsomt når man er 17 år! Du er jammen meg naiv dersom du tror at spiseforstyrrelser og kroppsfokus ikke eksisterte da du var ung. Anonymkode: a582d...363 4
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #43 Skrevet 24. oktober 2019 11 timer siden, Zienna skrev: Da jeg var 17 tenkte jeg ikke på vekt og kropp i det hele tatt. Jeg la merke til de som var enten svært overvektig eller veldig undervektig, men ellers ikke. Det var den gang vi jenter dusjet nakne sammen etter trening og satt i svømmehallens badstu sammen med gamle og unge, med kropper i alle fasonger.. Derfor mitt "huff" til TS. Jeg synes det er trist at dagens unge er så kroppsfikserte, kritiske og usikre! TS skriver at hun trener. Det gjorde jeg også da jeg var 17 år, men jeg gjorde det i en idrett som jeg elsket. Det er ikke sunt for psyken at å holde kroppen slank, er eneste motivasjon for å trene. Man skal ha det morsomt når man er 17 år! Da jeg var 17 var vi absolutt opptatte av kropp og utseende, men vi jenter dusjet nakne i svømmehallen og etter trening likevel. Er helt normalt å være opptatt av utseende i den alderen. Anonymkode: 00bc4...1ed 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #44 Skrevet 24. oktober 2019 Syns du selv at du ser overvektig ut da TS? Vekten forteller ingenting egentlig. Vi har mer enn fett på kroppen. Under menstrasjonen veier jeg 2 - 3 kilo mer pga vann... Man får også vann i kroppen hvis man har spist noe spesiell mat. Du må se deg selv i speilet og vurdere det om du er overvektig eller om det er noe du ikke liker. I din alder er det normalt å ha slike tanker, lover deg... 10 år forstår du ikke hvorfor du tenkte sånn. Nyt at du har en fin høyde og fin vekt. Ikke tenk at du må trene for å se bra ut. Tenk at du trener fordi det er gøy. Gjør det du liker. Hilsen en som har vært like gammel som deg ❤😊klem Anonymkode: 4af4e...e92 2
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #45 Skrevet 24. oktober 2019 På 23.10.2019 den 0.21, AnonymBruker skrev: Ifølge bmi er du overvektig. Anonymkode: f40d6...8a5 Viss du ser blindt på bmi er du hjerneskadet... greit nok, har du nesten ingen muskler er bmi en god indikator. Men viss du trener og har en del muskler blir ikke bmi en like nyaktig indikator på hvordan du ligger ann. (Bmi tar ikke den enkeltes muskelmasse med i regnestykket) Anonymkode: b63e9...645 4
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #46 Skrevet 24. oktober 2019 167 cm høy, veier 49 kg. Jeg anser meg som tynn, så da klarer jeg ikke helt å se for meg hvordan TS og andre i den vektklassen ser ut... Anonymkode: a5f15...f03
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #47 Skrevet 24. oktober 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: 167 cm høy, veier 49 kg. Jeg anser meg som tynn, så da klarer jeg ikke helt å se for meg hvordan TS og andre i den vektklassen ser ut... Anonymkode: a5f15...f03 Godt at du ikke ser deg som overvektig da, ifølge bmi er du undervektig. Anonymkode: ed36d...e39
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #48 Skrevet 24. oktober 2019 På 23.10.2019 den 1.42, AnonymBruker skrev: Du har ikke møtt særlig mange som trener hardt om du tror på dine egne utsagn 😛 Anonymkode: be567...ec3 Takk 👏🏼👏🏼 Så enig !! Anonymkode: 5f55b...098
s0la Skrevet 24. oktober 2019 #49 Skrevet 24. oktober 2019 (endret) Jeg er 164 cm og veier 60 kilo. Brukte å veie 50 kg, men var sååå tynn. Jeg er fortsatt slank, alle kaller meg liten, selv om jeg ikke egentlig er det, haha. Har mer former da og føler meg mer selvsikker enn noen gang! 60 kilo er normalvektig for oss på denne høyden. Endret 24. oktober 2019 av s0la
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #50 Skrevet 24. oktober 2019 35 minutter siden, s0la skrev: Jeg er 164 cm og veier 60 kilo. Brukte å veie 50 kg, men var sååå tynn. Jeg er fortsatt slank, alle kaller meg liten, selv om jeg ikke egentlig er det, haha. Har mer former da og føler meg mer selvsikker enn noen gang! 60 kilo er normalvektig for oss på denne høyden. Normalvekt lå nesten 10 kg lavere for 1 generasjon siden, så ikke rart mange fikk anoreksi på 1980- og 1990-tallet. Anonymkode: a0223...1ba
Wiggins Skrevet 24. oktober 2019 #51 Skrevet 24. oktober 2019 On 10/23/2019 at 12:21 AM, AnonymBruker said: Ifølge bmi er du overvektig. Anonymkode: f40d6...8a5 Det kan tydeligvis ikke sies for ofte: BMI kan ikke si noe om overvekt eller undervekt på enkeltpersoner, i hvert fall ikke lett overvekt eller lett undervekt. Mennesker varierer veldig i kroppsbygning. Selv er jeg ganske bredbygd, men det fins folk, f eks min nabo, som er like høyd som meg, men veier mye mindre. Både naboen og jeg er normalvektige i forhold til vår kroppsbygning, men hadde naboen med sin kroppsbygning veid like mye som jeg, ville han vært feit. Det er klart, har man BMI på 30 eller over skal man være ekstremt muskuløs for å ikke være feit. BMI fungerer best som en indikator på graden av overvekt eller undervekt hos et større antall personer. F eks måles vekt og høyde for norske rekrutter hvert år. Siden de er såpass mange, kan vi anta at de i snitt har en gjennomsnittlig kroppsbygning, og DA kan man se på BMI om graden av overvekt går opp eller ned fra år til år.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #52 Skrevet 24. oktober 2019 "Du är INTE normalviktig, underviktig eller överviktig. Du är JÄTTEVIKTIG!". Noe å tenke på ❤️ Anonymkode: 9bc05...c9f 2
Tibbie Skrevet 27. oktober 2019 #53 Skrevet 27. oktober 2019 På 23.10.2019 den 23.07, Zienna skrev: Jeg er farmor til en 17-åring og nærmer meg pensjonsalder. Hvorfor mener du at min alder har betydning for temaet som diskuteres? Jeg vet godt at vekten 60 kg er normal for en 17-åring. Men det viktige er hvorfor en 17-åring spør om det!... Fordi eneste grunn for at noen ikke skal forstå hvorfor en tenåringsjente er opptatt av vekt og utseende, er hvis man selv er veldig gammel. Dette er ikke en ny greie, og det blir større og større. Nå vet du hvorfor hun spør om det.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2019 #54 Skrevet 28. oktober 2019 9 timer siden, Tibbie skrev: Fordi eneste grunn for at noen ikke skal forstå hvorfor en tenåringsjente er opptatt av vekt og utseende, er hvis man selv er veldig gammel. Dette er ikke en ny greie, og det blir større og større. Nå vet du hvorfor hun spør om det. Nå leste du det du svarte på med feil briller tror jeg. Spørsmålet ble nok heller stilt med utgangspunkt i at det er grunn til bekymring nåe en helt normalvektig ungdom på 17 år er opptatt av om hun veier lite nok. Anonymkode: f9458...2e9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå