Gjest z Skrevet 23. mai 2005 #1 Skrevet 23. mai 2005 OK, jeg vurderer å skaffe meg hund, men jeg vet jeg skal bo i utlandet et halvt/helt år om ikke så mange år, så jeg lurer på følgende: er det noen av dere som har peiling på om det er vanskelig å skaffe bolig hvor man kan ha hund, som student i utlandet? Jeg skjønner at dette er vanskelig å svare på, men jeg prøver å spørre etter erfaringer likevel. Om du har prøvd det selv/kjenner til noen med husdyr - jeg er interessert i svar uansett. Man kan sikkert leie privat, men dette vet jeg ikke helt om er lett, eller om det blir ufattelig mye styr.
Gjest gjesten Skrevet 23. mai 2005 #2 Skrevet 23. mai 2005 Jeg studerer i England. Alle utleier jeg har vært borti har hatt i kontrakten at det ikke er lov å ha husdyr.
Gjest 999 Skrevet 23. mai 2005 #3 Skrevet 23. mai 2005 Husk også på karantenebestemmelsene. Avhengig av hvor du reiser, så kan du risikere opp til 6mnd karantene når du skal ha hunden med deg tilbake.
Gjest z Skrevet 24. mai 2005 #4 Skrevet 24. mai 2005 Husk også på karantenebestemmelsene. Avhengig av hvor du reiser' date=' så kan du risikere opp til 6mnd karantene når du skal ha hunden med deg tilbake.[/quote'] Men den er jo forandret nå, mtp EØS-land, ihvertfall.
Gjest gjesten Skrevet 24. mai 2005 #5 Skrevet 24. mai 2005 du sier ikke hvilket land det gjelden. "utlandet" er stort. england er ikke i eøs
Gjest z Skrevet 24. mai 2005 #6 Skrevet 24. mai 2005 du sier ikke hvilket land det gjelden. "utlandet" er stort. england er ikke i eøs Det er fordi jeg ikke vet hvor jeg skal, men jeg kommer selvfølgelig til å velge et land som ikke går under karantene-bestemmelsene.
Golosa Skrevet 26. mai 2005 #7 Skrevet 26. mai 2005 Det er nok litt vanskeligere aa finne bolig med hund enn uten, men ikke umulig! Jeg ville kanskje ventet for aa maks ut av utenlandsoppholdet. Har du en hund setter det visse begrensninger.
Gjest Gjesta Skrevet 26. mai 2005 #8 Skrevet 26. mai 2005 Jeg ser det for meg som bortimot umulig, spesielt i storbyområder i land der det er stort press på boligmarkedet. Jeg tenker da spesielt på land som Tyskland og Nederland.
Gjest KCK2005 Skrevet 16. juni 2005 #9 Skrevet 16. juni 2005 Jeg har studert i utlandet og hadde ikke hund, men tror du kan finne et sted aa bo uansett (bare mindre valg enn om det er bare deg)...er i full jobb naa og har hund (fremdeles i utlandet) - husk at en hund tar masse tid og krever masse oppmerksomhet. Jeg ville ikke hatt hund som student i utlandet - tenk paa alle arrangementer og studiegrupper du er del i og hunden maa vere alene HELE tiden. Paa den andre siden faar du daarlig samvittighet og vil vere med hunden hele tiden og du faar ikke samme erfaringen som de andre rundt det (med tanke paa sosiale arrangementer)... hva gjoer du naar du skal hjem paa ferie eller noe saant? Jeg ville ha ventet - enten pass hunder paa fritiden din / ver frivillig hjelp paa et "animal shelter" og vent til aa anskaffe deg hund til du har mer tid (kan dele ansvaret).... Tenk aa vere stengt inne paa en liten studenthybel?! Nei, vent....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå