nordnorge Skrevet 23. mai 2005 #1 Skrevet 23. mai 2005 HEISANN... :-) Jeg og kjæresten min reiser til italia, Venezia, i neste uke... 8) noen gode tips om ting vi bare må gjøre, se eller oppleve??
Gjest Berry Skrevet 24. mai 2005 #2 Skrevet 24. mai 2005 Hei! Venezia er kjempekoselig, så lenge dere ikke fanges av turistfellene. Klart man må se Marcusplassen og andre kjente ting, men ta dere tid til å gå i smågatene, vekk fra turistmassen. (Men husk et bykart! Fort gjort å gå seg vill!!) Det er koseligere og ikke minst billigere når man kommer seg unna kjernen. Jeg har vært i Venezia 2 ganger, men ennå ikke kjørt gondol- og for å være helt ærlig så savner jeg det ikke heller. Har hørt at det er dyrt og oppskrytt. Et av mine beste minner fra Venezia er friske bringebær på markedet, men det er kanskje litt tidlig ennå for det... GOD TUR!
Nella Skrevet 24. mai 2005 #3 Skrevet 24. mai 2005 Dra på Marcusplassen både på dagtid og ta en tur på kvelden og kikk etter det er blitt litt mørkt. Nesten som to forskjellig plasser. Fortauskafeer må dere kose dere på. Spritze (tror det skrives sånn) , er drink de drikker masse av der. Bør smakes. Finnes i bitter og søt. Bellini er coctail de har der. Kjøp ei flaske og kos dere med. Det er musserende vin med jordbær. Ellers rusle gatelangs, slappe av og ikke noe stress. Det er deilig det God tur.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå