Gå til innhold

Hvordan utnytte gjesterom best mulig?

Anbefalte innlegg

Jeg trenger litt råd om hvordan vi kan utnytte rommene i boligen vår på best mulig måte. Det er totalt 4 soverom/disp.rom. Vi har det største rommet slik det er god plass til dobbeltseng, garderobe og private ting. Ellers er de andre rommene av ok størrelse. Har ikke målene for meg, men ene soverommet kan det være plass til dobbeltseng (hvis man ønsker). De to andre kan det være plass til 120-seng, men da kan det gå mer utover plassen til andre ting. 

Vi har ofte besøk og har familie som kanskje må overnatte en natt eller to. Derfor er det greit med god plass til overnatting. Enn så lenge har vi ikke barn, så vi trenger ikke å tenke på det. Men vi har f.eks ingen bod. Så vi trenger å ha muligheten til å oppbevare ting. 

Har dere noen løsninger til hvordan vi kan gjøre det? Er det best med ordentlige senger? Reisesenger? Madrasser (mulighet for oppbevaring på loft)? Hvordan utnytte plassen på best mulig måte? 

Legg gjerne ved bilder/link selv om jeg ikke har bilder av rommene. Kan hjelpe på med litt inspirasjon. 

Anonymkode: 76150...d6a

• Liker 1
Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1318324-hvordan-utnytte-gjesterom-best-mulig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, Krating Daeng skrev:

Hørtes ut som en rar bolig når man har fire soverom og ingen bod!

3 rom er soverom. Et er disponibelt. Tidligere eier har brukt dette som bod/hobbyrom. Kan ha et rom som bod, msn vi kan til tider ha mange på besøk og det er da greit med mulighet for overnatting på alle rom. Har også garasje, men ønsker i hovedsak å bruke den til bil. 

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

3 rom er soverom. Et er disponibelt. Tidligere eier har brukt dette som bod/hobbyrom. Kan ha et rom som bod, msn vi kan til tider ha mange på besøk og det er da greit med mulighet for overnatting på alle rom. Har også garasje, men ønsker i hovedsak å bruke den til bil. 

Vi er to i huset, og har også 3 soverom i tillegg til vårt eget soverom.  Bare ett av rommene står med ferdig oppredde senger for to gjester.  Der har vi i tillegg et stort lintøyskap med alt av husets sengetøy, dyner og puter.  Et litt større rom har vi gjort om til kombinert hjemmekontor/gjesterom.  Rommet brukes daglig.  Der har vi en dobbel sovesofa som ikke er for ruvende, men som kan slås ut og gi plass for to gjester.  
Det tredje rommet er garderobe.  Her henger alle klærne vi ikke bruker akkurat nå.  Sommerklær, bunad, dresser, kåper, jakker, kjoler osv.  I hyller ligger sandaler og sko som ikke skal brukes i det daglige. 

Vi har loft også.  Der har vi kun kofferter og soveposer.  Det kan synes lettvint å plassere ting der, men min erfaring er at da glemmer man hva som er der.. 

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...