Gå til innhold

usikra barn i bil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. 

 

Når eg hente mine barn i barnehage har eg over lengre tid merka at en av foreldrene sikre ikke barne sitt. Ungen siter uten bilstol og uten belte. Ungen henger som oftest uten for vinduet i bilen, han kan når som helst falle ut. Av og til så kjøre han ikke bare rett hjem men kjøre sånn i over 30 min over alt. Eg har ikke kjørt med vilje etter han men har hent at vi skal samme vei.. Hva hadde dere gjort? Eg er så sykt bekymret for dette barnet.. 

Anonymkode: cbfff...941

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring politiet neste gang du ser det så tar de forhåpentligvis en prat med han.

Anonymkode: e1367...c0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg vet at politiet har tatt en prat med han men de kunne ikke gjøre noe mer uten bevis. Noen av de andre foreldre har tatt en prat med han men da blei han kjempe sint.. 

Anonymkode: cbfff...941

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kanskje si ifra til barnehagen og ber dem observere slik at de kan prate med foreldrene eller melde til barnevernet? Evt ta bilder og gå til politiet. 

Anonymkode: 2fca8...147

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnehagen har desverre ikke noe dem skulle ha sagt uten for jære. Eg tok å filmet i dag faktisk utrolig dårlig kvalitet men du ser ungen henger ut vinduet. Eg er bare veldig usikker på hva eg skal gjøre videre. 

Anonymkode: cbfff...941

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. 

 

Når eg hente mine barn i barnehage har eg over lengre tid merka at en av foreldrene sikre ikke barne sitt. Ungen siter uten bilstol og uten belte. Ungen henger som oftest uten for vinduet i bilen, han kan når som helst falle ut. Av og til så kjøre han ikke bare rett hjem men kjøre sånn i over 30 min over alt. Eg har ikke kjørt med vilje etter han men har hent at vi skal samme vei.. Hva hadde dere gjort? Eg er så sykt bekymret for dette barnet.. 

Anonymkode: cbfff...941

Pass dine egne saker.

Dette er ulovlig, og kan medføre både bøter, førerkortbeslag m.m. at ingen andre for lengst har gitt beskjed, er høyst forunderlig. Barnehagepersonellet og andre trafikkanter ser jo det du mener du ser? Hadde saken ver reell så hadde barnehagen for lengst tatt aksjon. 

Anonymkode: 4e114...9bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pass dine egne saker.

Dette er ulovlig, og kan medføre både bøter, førerkortbeslag m.m. at ingen andre for lengst har gitt beskjed, er høyst forunderlig. Barnehagepersonellet og andre trafikkanter ser jo det du mener du ser? Hadde saken ver reell så hadde barnehagen for lengst tatt aksjon. 

 

Pass mine egene saker??? 

Eg har prata med barnehagen og de har snakket med han, så snakket dem med politiet men ingen ting blir gjort fordi det ikke er et bevis. Barnehagen har ingen myndigheter utenfor barnehagen.. Det er andre som har sett dette men ingen som gjør noe,for dem føler vel det ikke er deres sak. Eg der imot føler at eg ikke gjør min borgerlig plikt. Eg hadde fått så vondt inni meg om han en dag faktisk faller ut av vinduet 

Anonymkode: cbfff...941

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnehagen har desverre ikke noe dem skulle ha sagt uten for jære. Eg tok å filmet i dag faktisk utrolig dårlig kvalitet men du ser ungen henger ut vinduet. Eg er bare veldig usikker på hva eg skal gjøre videre. 

Anonymkode: cbfff...941

Da sier du til vedkommende at du har filmet det, og hvis du ser det en gang til så overleveres filmen til politiet. 

Verre er det faktisk ikke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...