Gå til innhold

hva betaler dere barnevakten?

Anbefalte innlegg

Gjest Brud i sommer
Skrevet

vi skal ha barnevakt for våre to barn. Barna skal sove på hotellet (med foreldre/svigerforeldre) så barnevakten skal sitte på rommet med de når de har lagt seg og være der til foreldre/svigerforeldre legger seg. Da drar barnevakten hjem.

Barnevakten vår kommer og er med hele dagen fra vielsen, gjennom middag og kaker..

Hva skal vi betale?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer vel an på hvem det er dere skal bruke. Vi skal bruke ei nabojente som bruker å sitte her av og til. Hun vil sikkert komme i kirken, men vi har spurt henner fra kl 1800 (middag) og da drar hjem med han når han blir lei. Hun skal også overnatte sammen med han og stå opp med han (han er 4 år og kjenner henne godt) Jeg tenkte på 500 kr jeg, kanskje mer. :klø:

Gjest Miss.Chanel
Skrevet

gratis, båre sønnen og hundevovven blir passet og skal sove hjemme hos moren til en som går i samme barnehage.

men tenkte å gi henner noen kr. uannsett om hun ikke vil ha noe...

Skrevet

ca 70-80 kr timen..

Gjest Madam Felle
Skrevet
ca 70-80 kr timen..

Er ikke 70-80 kr litt drøyt? 10 timer blir jo 700-800 kr, og det er da mye.

Jeg ville lagt meg på en 400 kr dagen eller noe slikt.

Gjest Teletubbien
Skrevet

Min eldste har AD/HD og min yngste er vel på vei inn i diagnostiseringen så for oss var det virkelig et viktig spørsmål.

Er så heldig at hun som er ped. leder på Minstens avdeling og støttekontakt for eldstegutt har sagt ja til å passe dem..

Det var i allefall 10 kg som forsvant fra mine skuldre da hun sa ja :wink:

Siden hun er voksen og skal passe ungene fra tidlig om morgenen, kle dem og ta dem med til kirken, passe dem gjennom vielsen, ta dem med til fotograferingen og hjelpe til der og så ta dem med til festlokalet etterpå, så drar de rett hjem til henne etter en liten stund der og hun passer dem til ut på søndag - så har jeg tenkt å gi henne 1000 kr og et innrammet bilde av oss og ungene med takk....

:)

Gjest Gjest1
Skrevet
så har jeg tenkt å gi henne 1000 kr og et innrammet bilde av oss og ungene med takk....

:)

Er det ikke bedre å gi henne et bilde som ikke er innrammet? Ved å gi henne et bilde med ramme på signaliserer du at du forventer at hun ønsker å ha et bilde av dere på veggen.

Jeg ville ikke likt å få et innrammet bilde som takk for en barnevaktjobb.

Gjest Brud i sommer
Skrevet

Takk for tilbakemeldinger. Vi kommer vel til å legge oss på 500,-. Det syntes jeg høres greit ut. :wink:

Syntes imidlertid at pris på 70-80 kr timen er uvanlig bra betalt for å passe barn?? :o

Det hører med at barnevakten er en god familievenn, som ble veldig glad for å bli spurt.. Hadde det vært en fremmed vil jeg kanskje betalt mer..

Iallfall takk, og lykke til til alle bruder! :)

Gjest Gjesta
Skrevet

Syntes imidlertid at pris på 70-80 kr timen er uvanlig bra betalt for å passe barn?? :o

Jeg håper du mener å være barnevakt og ikke for de som jobber med å passe barn til daglig........

Skrevet

Er det ikke bedre å gi henne et bilde som ikke er innrammet? Ved å gi henne et bilde med ramme på signaliserer du at du forventer at hun ønsker å ha et bilde av dere på veggen.

Jeg ville ikke likt å få et innrammet bilde som takk for en barnevaktjobb.

:o Det var da også noe å henge seg opp i?? Jeg ville blitt kjempeglad jeg, om jeg fikk et innrammet bilde. Tubby sa ingenting om at bildet skulle henge på veggen. Det kan da stå i en hylle eller noe? Jeg ville aldri gitt vekk et bilde som ikke var innrammet, bare så det er sagt. (såklart er takkekort o.l. unntak)

70 - 80 kroner er bra betalt det, hvis man er barnevakt. Hvis det er samme timelønn for de som arbeider med dette, ville ikke jeg gjort det ihvertfall :wink:

Skrevet

:o Det var da også noe å henge seg opp i?? Jeg ville blitt kjempeglad jeg, om jeg fikk et innrammet bilde. Tubby sa ingenting om at bildet skulle henge på veggen. Det kan da stå i en hylle eller noe? Jeg ville aldri gitt vekk et bilde som ikke var innrammet, bare så det er sagt. (såklart er takkekort o.l. unntak)

Jeg henger meg da ikke opp i det, det var bare et lite tips. Har selv fått flere innramma familie- og barnebilder som det ikke kunne falle meg inn å henge på veggen eller sette i ei hylle. De ligger stua bort i ei pappeske fordi jeg ikke aner hva jeg skal gjøre med dem. Bortkasta penger for giveren!

Jeg syns i grunnen alltid det er en dårlig idé å gi bort innramma bilder av seg selv og avkommet hvis man ikke er helt sikker på at mottaker virkelig vil ha det.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Jeg henger meg da ikke opp i det, det var bare et lite tips. Har selv fått flere innramma familie- og barnebilder som det ikke kunne falle meg inn å henge på veggen eller sette i ei hylle. De ligger stua bort i ei pappeske fordi jeg ikke aner hva jeg skal gjøre med dem. Bortkasta penger for giveren!

Jeg syns i grunnen alltid det er en dårlig idé å gi bort innramma bilder av seg selv og avkommet hvis man ikke er helt sikker på at mottaker virkelig vil ha det.

Viser jo hvor mye du setter pris på familien din :roll:

Skrevet

Jeg regner med at dere har tenkt på å sende opp god mat og litt av kakene på rommet til henne? det hadde ihvertfall jeg satt pris på...

Gjest Madam Felle
Skrevet
Jeg regner med at dere har tenkt på å sende opp god mat og litt av kakene på rommet til henne? det hadde ihvertfall jeg satt pris på...

Eh, hun skal være med under middagen og kakespisingen. :wink:

Skrevet

Jeg tar mer enn 70-80 kr timen jeg for å sitte barnevakt.. Og hadde ikke tatt på meg oppdrag for mindre (for andre enn kjente da)..

Skrevet

Viser jo hvor mye du setter pris på familien din :roll:

Nei, det sier absolutt ikke noe om hvor mye jeg setter pris på familien min. Derimot sier det utsagnet en god del om deg :roll:

Vegger tapetsert kjedelige familiebilder tatt av passe dårlige fotografer sier lite om forholdet man har til sine nærmeste - eller er kanskje den ytre staffasjen som alle andre kan se det viktigste for deg i dine forhold til andre?

Forøvrig var det snakk om å gi et innrammet bilde til ei som jobba i en barnehage, ikke et familiemedlem. Bildene jeg har liggende i esker er innrammede bilder i A4-størrelse av venninners barn, fatter ikke hva de tenker på for det kunne ikke falle meg inn å pynte veggene med dem.

Skrevet

Nei, det sier absolutt ikke noe om hvor mye jeg setter pris på familien min. Derimot sier det utsagnet en god del om deg :roll:

Vegger tapetsert kjedelige familiebilder tatt av passe dårlige fotografer sier lite om forholdet man har til sine nærmeste - eller er kanskje den ytre staffasjen som alle andre kan se det viktigste for deg i dine forhold til andre?

Forøvrig var det snakk om å gi et innrammet bilde til ei som jobba i en barnehage, ikke et familiemedlem. Bildene jeg har liggende i esker er innrammede bilder i A4-størrelse av venninners barn, fatter ikke hva de tenker på for det kunne ikke falle meg inn å pynte veggene med dem.

:Nikke::klappe:

Gjest søtaa
Skrevet

hei

dette har jeg gjort.. passet et under bryllupet for 2 år siden. Hun var ikke med på noe så jeg hadde henne fra de gikk på fest til de kom hjem midt på natta. Dette fikke jeg 500,- for - og ja jeg synes faktisk det var litt lite jeg da... 70-80,- timen ville jeg iallefall betalt for en barnevakt for 2 barn!

Hvor gamel er barnevakten er jo også litt avgjørende - hvis det er en tenåring i gata kan en gi litt mindre synes nå jeg da.

Selv jobber jeg tildaglig med barn og tjener da mye mer enn det.....

Gjest Brud i sommer
Skrevet

Ser det blir diskutert timelønn på 70-80 kr i en litt annen kontekst enn meningen vel var?

Det er selvfølgelig barnevakt vi snakker om, ikke barnehagetante.. Når det er sagt får jo en dagmamma mellom 200 og 250 kr dagen!! Så at 500 kr er dårlig for en kveld er litt merkelig for meg.

Barnevakten skal være med under middag og kaker (hvis minsten må legge seg før kakene, får hun selvfølgelig kaker opp på rommet - sammen med annen snacks og brus. Skulle bare mangle!)

Gjest Madam Felle
Skrevet
hei

dette har jeg gjort.. passet et under bryllupet for 2 år siden. Hun var ikke med på noe så jeg hadde henne fra de gikk på fest til de kom hjem midt på natta. Dette fikke jeg 500,- for - og ja jeg synes faktisk det var litt lite jeg da... 70-80,- timen ville jeg iallefall betalt for en barnevakt for 2 barn!

Hvor gamel er barnevakten er jo også litt avgjørende - hvis det er en tenåring i gata kan en gi litt mindre synes nå jeg da.

Selv jobber jeg tildaglig med barn og tjener da mye mer enn det.....

Legg på skatten du burde betale da, så har du egentlig fått mer enn 500 kr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...