AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #1 Skrevet 22. oktober 2019 Jeg skrev et innlegg for noen dager siden angående at jobben min holder på å ta knekken på meg.. Jeg ser etter andre jobber nå, og har kanskje tenkt på oppsigelse da jeg ikke klarer mer. Jeg har begynt å bli deppet, glefser til alt og alle (som står meg nært) og er negativ til alt. Det verste er at jeg ikke klarer å ta meg sammen.. Det har vært slik som dette en stund nå, men nå har jeg nådd toppen tror jeg.. Hver kveld kjenner jeg på et sinnsykt ork, og det samme når jeg står opp. Jeg føler jeg hater alt. Men jeg klarer ikke en slik hverdag lengre, tror jeg går under snart. Jeg vet at det er folk som har værre dager enn meg, men det hjelper ikke å tenke på det. Det som er ekstra vondt er at det går utover de jeg er mest glad i.. Jeg lurer på hva man gjør i slike situasjoner? Skjønner ikke hvordan jeg skal klare en dag til med dette her.. Anonymkode: 80576...a1f
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #2 Skrevet 22. oktober 2019 Kan man få sykemelding i slike situasjoner? Anonymkode: 80576...a1f
Gjest tranedatter Skrevet 22. oktober 2019 #3 Skrevet 22. oktober 2019 Først og fremst går du til legen. Høres ut som en sykemelding er på sin plass, for å komme deg fysisk og mentalt. Der etter kan du fundere om det er jobben i seg eller andre årsaker til hvorfor du har det som du har det. God bedring og lykke til!
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #4 Skrevet 22. oktober 2019 10 minutter siden, tranedatter skrev: Først og fremst går du til legen. Høres ut som en sykemelding er på sin plass, for å komme deg fysisk og mentalt. Der etter kan du fundere om det er jobben i seg eller andre årsaker til hvorfor du har det som du har det. God bedring og lykke til! Føler meg samtidig svak hvis jeg tar ut sykemelding.. Men er det eneste jeg tror kan hjelpe meg litt. Hva om arbeidsgiver spør hvorfor jeg er sykemeldt? Har de forresten lov og krav på å vite det? Anonymkode: 80576...a1f
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #5 Skrevet 22. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Føler meg samtidig svak hvis jeg tar ut sykemelding.. Men er det eneste jeg tror kan hjelpe meg litt. Hva om arbeidsgiver spør hvorfor jeg er sykemeldt? Har de forresten lov og krav på å vite det? Anonymkode: 80576...a1f Nei, de har ikke det. De har plikt til å se om det er noe de kan tilrettelegge, og da er det ofte relevant å snakke om hva som feiler deg. Men i ditt tilfelle er ikke tilrettelegging aktuelt, så hvis de spør sier du at det ikke er aktuelt med tilrettelegging og at du ønsker å holde årsaken til sykmeldingen privat. Nå vet ikke jeg hvordan din leder oppfører seg, men min var manipulerende og usaklig, og presset meg til å dele mye mer enn jeg var komfortabel med. Så hvis du har en sånn leder, prøv å ikke la deg presse. Anonymkode: 79e52...5c0 1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #6 Skrevet 22. oktober 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, de har ikke det. De har plikt til å se om det er noe de kan tilrettelegge, og da er det ofte relevant å snakke om hva som feiler deg. Men i ditt tilfelle er ikke tilrettelegging aktuelt, så hvis de spør sier du at det ikke er aktuelt med tilrettelegging og at du ønsker å holde årsaken til sykmeldingen privat. Nå vet ikke jeg hvordan din leder oppfører seg, men min var manipulerende og usaklig, og presset meg til å dele mye mer enn jeg var komfortabel med. Så hvis du har en sånn leder, prøv å ikke la deg presse. Anonymkode: 79e52...5c0 Har en grei leder, så jeg håper egentlig da at jeg ikke får spørsmål om det. Hadde jeg kunne hatt hjemmekontor osv til tider hadde det gjerne hjulpet meg veldig, men det vet jeg at ikke er aktuelt. Føler også at jeg virker så svak som ikke takler så lange dager med tidlig opp og sent hjem igjen.. Hele livet mitt er jo jobb nå, og langt i fra drømmejobben i tillegg. Hadde det vært en jobb jeg syntes var helt suuper, så hadde nok dagene blitt veldig mye mer overkommelige. Arbeidsoppgavene var grei i starten, men nå tror jeg bare at det hoper seg mer og mer opp med negativitet, så jeg har begynt å få et negativt syn på oppgavene også. Jeg jobber også i tillegg mer enn 100%.. Kunne ønske jeg kunne tatt meg en lang ferie, få litt positivitet og glede tilbake, men er travle tider på jobb og det er da ikke noe jeg får innvilget. Sykemelding er noe jeg ofte har tenkt på som siste utvei uansett sykdom, hadde aldri trodd at jeg noen gang skulle vurdere det. Jeg aner ikke hvor lenge jeg kommer til å klare å presse meg, om jeg i det hele tatt klarer det og hvor lenge er det sunt å gjøre det før det er usunt for kropp og sinn Anonymkode: 80576...a1f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå