Gå til innhold

Poeng i å kjøpe for å renovere?

Anbefalte innlegg

Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker said:

1 skarve mill til å pusse opp et helt HUS til salgs under 6 mill?! 

Hva slags utopis bakgård er dette, Ts? 

Hadde dette vært her ville jeg kjøpt og revet. 1.5 mill er kostnaden av en tomt på under et mål. :hoho: Kan fint bygge hus til 5 mill oppå og ha gjort et ordentlig røverkjøp. :nigo: 

Anonymkode: dd774...7cd

Du burde seriøst kjøpe hele Notodden. Der får du Norges billigste eneboliger. Ulempen er at markedsverdi på bolig er lavere enn byggepris...

Skrevet
På 22.10.2019 den 12.03, AnonymBruker skrev:

Spørs jo hva som er galt. Utifra overskrift hadde jeg fryktet råte og sopp i huset. For utifra de bildene jeg så var det jo ikke alt for mye å gjøre. Mitt hus så verre ut, da det ikke var pusset opp siden 60tallet. Men her var konstruksjonen ok. Ergo kun overflater ute og inne som måtte byttes. 

Anonymkode: 9db9f...301

Hvis de er kjent med råte og sopp må det jo skrives i egenerklæringsskjema.

Skrevet
16 hours ago, jabx said:

Hvis de er kjent med råte og sopp må det jo skrives i egenerklæringsskjema.

Trenger ikke skrive det i egenerklæringsskjema når det står i takstrapport... Utdrag fra takstrapport under.

Kort oppsummert må det et nytt hus på plass der hvor det gamle sto... Fin utsikt er vel det mest positive ved bygget

Grunn og fundamenter:

- Utforede kjellervegger anses som en risikokonstruksjon, hvor kontroll ikke er mulig uten å gjøre inngrep. Dette gjøres ikke i en verdi- og lånetakst. - Registrert fuktskjolder på mur bak papp. Også registrert noe mugg/soppdannelser. - Registrert plast på vegger under terreng. Dette er ikke anbefalt, og er ofte forbundet med fuktproblematikk samt skader.

Drenering: - Kommet inn vann i underetasje, ukjent om dette vedvarer. - Arbeider er ikke fagmessig utført. - Topplist mangler.

Gulv på grunn: - Det er i mot grunn trolig ikke montert fuktsperre eller lagt isolasjon. Det må derfor påregnes fukt i fra grunn. - Råte i tilfarergulv.

Bad i 1.etasje: - Ingen garantier på badet. Våtsone er brutt. - Ikke klemt membranløsning i sluket.

Bad i 2.etasje: - Ikke bygget med fagmessig løsninger, ingen garantier for fuktsikkerhet. - Mye riss/sprekker i fuger i dusjen, dette kan være tegn på fuktproblemer. - Ikke fagmessige løsninger i sluket. Ikke benyttet sluk med klemt membranløsning. - Begrenset med tilluft til badet.

Bad i underetasje: - Fukttilsig fra utvendig. - Ikke fagmessig bygget.

VVS Installasjoner: - Ikke fagmessig lagt opp, ingen garantier.

Elkraft, generelt: - Ikke dokumentasjon på utførte arbeider.

Skrevet
På 22.10.2019 den 12.03, AnonymBruker skrev:

Spørs jo hva som er galt. Utifra overskrift hadde jeg fryktet råte og sopp i huset. For utifra de bildene jeg så var det jo ikke alt for mye å gjøre. Mitt hus så verre ut, da det ikke var pusset opp siden 60tallet. Men her var konstruksjonen ok. Ergo kun overflater ute og inne som måtte byttes. 

Bilder forteller lite, man må lese tilstandsrapport nøye. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...