Gå til innhold

hvorfor denne enorme interessen for Asperger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

HVER DAG er det en ny tråd her om Asperger! Og i dag har det vært flere like tråder der noen spør om det er en psykisk utviklingshemming!! er det noen som troller for å irritere eller er dette en veldig interessant diagnose?

Anonymkode: aa85c...2dd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aspergere kom til denne verden for å redde menneskeheten. Bare se bort i fra Greta Thunberg, fordi hun har misforstått det hele, og blir brukt som et ikon for å påvirke menneskeheten i feil retning. Noen aspergere er smart nok til å gjøre en forskjell, men jeg tror ikke Greta er en slik person. En papegøye kan læres til å repetere det andre sier, men det betyr ikke at den forstår ordene den repeterer.

Endret av TrekStar
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/22/2019 at 1:47 AM, AnonymBruker said:

HVER DAG er det en ny tråd her om Asperger! Og i dag har det vært flere like tråder der noen spør om det er en psykisk utviklingshemming!! er det noen som troller for å irritere eller er dette en veldig interessant diagnose?

Anonymkode: aa85c...2dd

Det er enten et veldig iherdig troll, eller samme jenta som starter disse trådene.

Det har vært stille fra denne jenta en stund nå, hvis hun er en virkelig person, men hun virker så opphengt i dette og fremstår så tragisk at jeg nesten tror at hun er virkelig.

Er det "bare" et troll er det nesten mer synd på vedkommende.

Anonymkode: 42ccf...15f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før var det ADHD nå er det Aspergers som det er populært å ha.

Anonymkode: c19ea...e44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Før var det ADHD nå er det Aspergers som det er populært å ha.

Anonymkode: c19ea...e44

Jeg skjønner ikke om du er ironisk eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Før var det ADHD nå er det Aspergers som det er populært å ha.

Anonymkode: c19ea...e44

Til en viss grad kan jeg forstå begge deler, siden det er mange som er voksne nå som forstår at hadde de vært født 20 år senere så hadde de fått disse diagnosene som barn, og det er lett å bli bitter når man tenker på hvordan livet kunne ha blitt om bare noen hadde forstått dette tidligere.

Jeg er selv en voksen kvinne som bare nylig har fått beskjed om at jeg har Aspergers, og jeg tenker mye på hvordan livet kunne vært anderledes om jeg hadde blitt oppdaget, forstått og fått hjelp tidligere, heller enn å ha prøvd så godt jeg kunne på egen hånd og ikke fått det til.

Spesielt voksne kvinner er en gruppe som oftere og oftere nå blir diagnostisert med ADHD/ADD og Aspergers, og det er ikke fordi det er flere som "plutselig" får disse diagnosene, men fordi man med tiden får en større forståelse for hvordan disse tilstandene gjør utslag på måter man ikke har tenkt på før, og at det er mange som har klart å skjule det og slite seg gjennom de utfordringene det gir, spesielt jenter/kvinner.

Hadde disse personene, meg inkludert, vært barn i dag, hadde vi blitt fanget opp, men vi ble altså ikke det før.

Anonymkode: 42ccf...15f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asperger er jo en omstridt diagnose, som mange andre diagnoser.

Jeg personlig tror ikke på den.

Husk at det er systemet som lager disse merkelappene for å sortere oss mennesker, er de som bestemmer det.

Anonymkode: aea81...6a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende at det er mange som uttrykker interesse for Aspergers syndrom her på Kvinneguiden fordi det er lettere å få noen å diskutere det med her enn andre situasjoner i virkeligheten. I tillegg er det en god del folk her på KG som selv har Aspergers som kanskje er interesserte i å diskutere mer om nettopp det. Det er jo tross alt enkelt å finne likesinnede folk med samme styrker og utfordringer som Aspergers byr på her på forumet. 

Den siste grunnen til at jeg tror at det opprettes mange Aspergers-tråder er fordi mange her merker at Internet, gjerne KG også, er preget av mange folk med Aspergers. Mange ekstreme synspunkter på forskjellige temaer kommer ofte fra (selvfølgelig ikke alltid) fra folk med Aspergers. Det er jo tross alt et vanlig symptom ved Aspergers syndrom å tenke veldig svart/hvitt. Incels, ekstreme feminister, høyreekstreme, venstreekstreme, ekstreme veganere er gode eksempler på dette. Jeg vil ikke virke som om jeg sier at disse folkene representerer flertallet med Aspergers - absolutt tvert i mot. Jeg tror bare at disse skinner mer ut nettopp på grunn av de ekstreme meningene de har.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.10.2019 den 1.47, AnonymBruker skrev:

HVER DAG er det en ny tråd her om Asperger! Og i dag har det vært flere like tråder der noen spør om det er en psykisk utviklingshemming!! er det noen som troller for å irritere eller er dette en veldig interessant diagnose?

Anonymkode: aa85c...2dd

Nå er jo du med på å holde temaet i gang da.. var det litt av vitsen kanskje? Du kunne jo stilt det spørsmålet i en av de allerede eksisterende trådene. 

Anonymkode: 0b57a...0f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 23.10.2019 den 17.07, AnonymBruker skrev:

Asperger er jo en omstridt diagnose, som mange andre diagnoser.

Jeg personlig tror ikke på den.

Husk at det er systemet som lager disse merkelappene for å sortere oss mennesker, er de som bestemmer det.

Anonymkode: aea81...6a7

Tror du ikke på Asperger 0o? Det gjør jeg ihvertfall !

 

På 22.10.2019 den 1.47, AnonymBruker skrev:

HVER DAG er det en ny tråd her om Asperger! Og i dag har det vært flere like tråder der noen spør om det er en psykisk utviklingshemming!! er det noen som troller for å irritere eller er dette en veldig interessant diagnose?

Anonymkode: aa85c...2dd

Asperger er en interessant diagnose, at intelligente mennesker har liten arbeidsevne er motstridende . 

Anonymkode: 24e44...551

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/23/2019 at 2:14 AM, AnonymBruker said:

Til en viss grad kan jeg forstå begge deler, siden det er mange som er voksne nå som forstår at hadde de vært født 20 år senere så hadde de fått disse diagnosene som barn, og det er lett å bli bitter når man tenker på hvordan livet kunne ha blitt om bare noen hadde forstått dette tidligere.

Jeg er selv en voksen kvinne som bare nylig har fått beskjed om at jeg har Aspergers, og jeg tenker mye på hvordan livet kunne vært anderledes om jeg hadde blitt oppdaget, forstått og fått hjelp tidligere, heller enn å ha prøvd så godt jeg kunne på egen hånd og ikke fått det til.

Spesielt voksne kvinner er en gruppe som oftere og oftere nå blir diagnostisert med ADHD/ADD og Aspergers, og det er ikke fordi det er flere som "plutselig" får disse diagnosene, men fordi man med tiden får en større forståelse for hvordan disse tilstandene gjør utslag på måter man ikke har tenkt på før, og at det er mange som har klart å skjule det og slite seg gjennom de utfordringene det gir, spesielt jenter/kvinner.

Hadde disse personene, meg inkludert, vært barn i dag, hadde vi blitt fanget opp, men vi ble altså ikke det før.

Anonymkode: 42ccf...15f

Jeg er i samme situasjon. Men hva slags hjelp mener du vi skulle fått?

Anonymkode: 190df...9e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

fordi aspergere fucker opp livet ens, også har de sære interesser, og holder tellinga på hvor mye du snakker i forhold til dem, når du lurer på når i helvete denne personen skal løsslippe deg fra lenkene. Det skjer aldri... og de kan til og med finne på å kritisere ting ved deg de ikke klarer å gi selv.... skjønner ikke åssen det er mulig å ha behov uten å klare å stå for dem selv. De bruker andre som proxy egentlig... altså et objekt. Selv om de har masse følelser er ikke følelsene noe spennende. De har fremdeles behov for å se på noe pent. For akkurat dét behovet har ingen andre... 

jeg Feks liker å se på brunssnegler, blir så imponert over dem. Karrige, små vesener!!  Naaaw så SØTT!!!??

Anonymkode: 6fbcf...a4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

fordi aspergere fucker opp livet ens, også har de sære interesser, og holder tellinga på hvor mye du snakker i forhold til dem, når du lurer på når i helvete denne personen skal løsslippe deg fra lenkene. Det skjer aldri... og de kan til og med finne på å kritisere ting ved deg de ikke klarer å gi selv.... skjønner ikke åssen det er mulig å ha behov uten å klare å stå for dem selv. De bruker andre som proxy egentlig... altså et objekt. Selv om de har masse følelser er ikke følelsene noe spennende. De har fremdeles behov for å se på noe pent. For akkurat dét behovet har ingen andre... 

jeg Feks liker å se på brunssnegler, blir så imponert over dem. Karrige, små vesener!!  Naaaw så SØTT!!!??

Anonymkode: 6fbcf...a4c

Skjerp deg nå.

Anonymkode: 190df...9e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.10.2019 den 1.57, AnonymBruker skrev:

Det er enten et veldig iherdig troll, eller samme jenta som starter disse trådene.

Det har vært stille fra denne jenta en stund nå, hvis hun er en virkelig person, men hun virker så opphengt i dette og fremstår så tragisk at jeg nesten tror at hun er virkelig.

Er det "bare" et troll er det nesten mer synd på vedkommende.

Anonymkode: 42ccf...15f

Det går nok litt i bølger, og så flytter personen seg mellom de ulike underforumene avhengig av hvor det er mest sympati å få. På Kropp og helse er det mindre nå, sikkert fordi ingen der gidder det lenger og kjenner lusa på gangen. 

Anonymkode: 0c0e4...e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...