Gå til innhold

Når og hvordan introdusere en kjæreste?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sønnen min er 10 år, og det ble slutt med barnefar da han var baby. Jeg har aldri latt han møte noen av mine flørter dajeg aldri har kjent at det har føltes rett. 

Før nå. Jeg har møtt en fantastisk mann, kjemien stemte fra dag 1 og det har vært oss nå i 3 måneder - i barnefri helger og kvelder og på telefon. 

Hva er beste måte å la de treffes? Og hvor lenge bør jeg/vi vente? 

Anonymkode: 32295...80c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kjenner din sønn best. Men jeg kan si litt om min egen erfaring.

jeg møtte en mann jeg følte det var full klaff med etter 2 1/2 år etter samlivsbruddet. Mine barn var da 7, 10 og 12 år.

jeg hadde alltid en veldig klar formening om at jeg ikke ville involvere menn med barna før jeg "visste" at det ville bli noe varig, så stresset derfor ikke med det. Men etter nesten 6 mnd sammen var det såpass mange som visste om forholdet at jeg var redd ungene skulle høre om det fra andre. derfor valgte jeg å fortelle at jeg hadde fått en kjæreste. Dette tok de veldig godt imot, og de begynte å mase om å få møte han faktisk. Så vi inviterte han hjem på taco en fredag. og det gikk veldig bra. Enkelt og greit, i en setting hvor ungene følte seg trygge og komfortable. De bestemte at de ville ha det sånn. Ungene likte han kjempegodt, og han var etterhvert mye sammen med oss alle. Men dessverre så tok forholdet slutt etter 1 1/2 år. Og i ettertid da skulle jeg på en måte ønske han ikke hadde blitt involvert med barna. Men på den andre siden så er det litt urealistisk å ha et forhold så lenge uten at ungene blir involvert, spesielt for deg som tydelig har din sønn nesten 100% (jeg har mine barn 50%)

Så mitt tips er 1: jeg ville ventet litt lengre om mulig, bli enda tryggere på at dette faktisk er riktig og varig, at dere vil det samme for fremtiden, og at det ikke er "småting/småforskjeller" som du nå skyver bort i forelskelsen som kan bli en sak når forelskelsen gir seg. Hvor lenge er vanskelig å vite, det må du kjenne på. 2: start med å fortelle barnet at du har møtt noen. La han venne seg til tanken og se hvordan han reagerer, og ta de neste stegene basert på det. Noen trenger kanskje tid til å venne seg til tanken, og trenger å snakke om hva det kan bety for dem (jeg var veldig tydelig ovenfor mine barn at jeg vil aldri ta noen avgjørelser om flytting eller annet som påvirker dem uten at de har vært involvert og får si sin mening. De vil alltid være viktigst i mitt liv.) Mens andre bare syns det er spennede og vil omfavne det som en mulighet til å oppleve nye ting. Så generelt: ta deg god tid. Ikke stress noe.

Selv har jeg møtt en ny mann igjen jeg også, og vi har datet i 4 mnd nå. Vi hadde faktisk en prat om dette så sent som i går. Han har også barn på samme alder som mine, og vi er veldig enige om at vi ikke ønsker å involvere dem for tidlig, selv om vi to har det helt fantastisk sammen og virkelig føler at det er en fremtid i dette. Samtidig merker jeg at min yngste er blitt nysgjerrig og nok skjønner at det er noe på gang, så jeg må nok si et eller annet til de snart. Men nå er de fint så store at de forstår det at jeg vil vente med å la dem møte en ny kjæreste. De har jo (dessverre) erfaring fra at det ikke alltid varer nå... det viktigste for dem (og det har de gitt uttrykk for selv også) er at de er trygg på at jeg ikke vil ta valg som vil påvirke deres liv uten at de er informert og involvert i avgjørelsene. (Dette har nemlig faren gjort)

Anonymkode: 45233...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for et godt svar😊 

Og å invitere på middag som en start høres lurt ut! Jeg tenker ikke å introdusere de helt enda nei, særlig siden sønnen min har veldig lyst at jeg skal finne en mann så han kan få søsken, haha! Har tenkt på å fortelle at jeg har møtt en jeg liker sånn at han kan venne seg litt til tanken og snakke med meg om hva han føler rundt det. Siden det alltid har vært bare oss to, og faren har latt han føle seg tilsidesatt etter han fikk samboer for to år siden vil jeg ikke rushe inn i noe for fort heller. 

Han jeg treffer har ikke barn fra før, og sier selv at han er lite vant til å være rundt unger så det er jo også en faktor. Heldigvis ønsker han egne barn i framtiden😊 

Anonymkode: 32295...80c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...