Gå til innhold

HJELP! Barn #3 = ny bil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå trenger jeg hjelp! Har prøvekjørt x antall biler og blir snart sprø! 

Vi får altså snart barn nr.3. Fra før har vi en på straks åtte, og en på straks 5. 
8-åringen er stor (148 cm) og kan strengt tatt sitte rett i setet, men ideelt sett skulle jeg gjerne hatt han i sete i ti år til... 😁

5-åringen sitter i beltestol (cybex x2-fix). Babyen vil antakelig få besafe izi go modular. 

Vi er altså på utkikk etter en bil som kan romme oss alle pluss bagasje. 
Vi MÅ ha 4x4, og jeg har absolutt ikke lyst til å kjøre buss. Ford galaxy, s-Max, caravelle og dets like er altså i utgangspunktet uaktuelt. No offense... 🙈 

Kan noen hjelpe? 😊

Anonymkode: 5f702...6f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Gjest Promp skrev:

Xc90 eller xc60?

Ja, skulle jo kanskje ha sagt noe om pris også. 😊 Xc90 blir i dyreste laget, men ja, fantastisk bil... 

Anonymkode: 5f702...6f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, skulle jo kanskje ha sagt noe om pris også. 😊 Xc90 blir i dyreste laget, men ja, fantastisk bil... 

Anonymkode: 5f702...6f3

Sett på Skoda Superb? Mener de er å få med 4-hjulstrekk

Anonymkode: bce27...f65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sett på Skoda Superb? Mener de er å få med 4-hjulstrekk

Anonymkode: bce27...f65

Ja, den er lang og har enorm benplass i baksetet, men ikke spesielt bred. 8-åringen syntes det var ordentlig ubehagelig å sitte mellom setene som var festet med Isofix. 

Anonymkode: 5f702...6f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, den er lang og har enorm benplass i baksetet, men ikke spesielt bred. 8-åringen syntes det var ordentlig ubehagelig å sitte mellom setene som var festet med Isofix. 

Anonymkode: 5f702...6f3

Hvis du skal ha god sittekomfort til 8-åringen mellom barnesetene, så tror jeg nesten du må vurdere bil a la S-Max,Touran e.l. De er såpass brede at de har «adskilte» seteplasser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Julie skrev:

Hvis du skal ha god sittekomfort til 8-åringen mellom barnesetene, så tror jeg nesten du må vurdere bil a la S-Max,Touran e.l. De er såpass brede at de har «adskilte» seteplasser.

Ja, touran er fin, den, men den har dessverre ikke 4x4... Vi vurderer 7-seter (eks Skoda Kodiaq) slik at 8-åringen kan sitte bak, har noen erfaring med det og bagasjesikkerhet? 🤔

Anonymkode: 5f702...6f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Audi Q7

Anonymkode: b338a...0e0

Flott bil, men med en startpris på oppunder 1 mill er det dessverre uaktuelt.. 

Anonymkode: 5f702...6f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Flott bil, men med en startpris på oppunder 1 mill er det dessverre uaktuelt.. 

Anonymkode: 5f702...6f3

Hvorfor må du ha ny da? Kan du ikke kjøpe brukt? Bil er jo noe av den dårligste investeringen

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

for ordens skyld så er s-max også igrunn ganske dyr.

Tror TS må se på asiatiske biler for å få det hun vil ha til budsjettet. Tyske biler blir fort for dyre, selv VAG er idag blitt ett "premium" merke. Bakdelen med de asiatiske er at de er ikke støy isolert, så kupeen bråker veldig.

Anonymkode: 101a0...adb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi liker veldig godt Tesla Model X, for vi har ofte med ekstra folk, både hjem og på ferie, men den siste fossilbilen vi hadde i 2011 var en peugeot 306 sw. Den hadde bedre plass til tre barneseter enn en Volvo, og ellers veldig god plass inni selv om yttermålene ikke var så store. Men de kommer kanskje ikke med 4-hjulstrekk? Jeg vil anbefale å kjøpe brukt om du ikke har så mye penger, for da får du mye mer for pengene. 

Anonymkode: cdb20...c1c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar. Vi ser på nye biler fordi vi har tenkt å lease. ;) 

Vi må ha 4x4 fordi vi bor sånn til at vi rett og slett trenger det for å komme oss helt hjem. 🤷🏻‍♀️ Jeg har ingen planer om å bli stående fast nederst i den laaaange bakken med handleposer og tre barn... 

Jeg får bare lete videre. Har noen fler å prøvekjøre fremover. ;) 

Anonymkode: 5f702...6f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers er det ikke så vanskelig å legge på kjettinger. Selv om Leafen er god på vinterføre, hender det kanskje to ganger i året at jeg må frem med en kjetting eller to for å komme opp noen av bakkene hjem (200 høydemetre på 10 km på smal vei som ikke saltes, noen lange, svingete bakker). Det er et så lite offer at vi ikke kjøper billig fossilbil med 4x4 eller piggdekk selv om alle andre på heia har det. Så om du finner en bil med forhjulstrekk som ellers er perfekt, ville jeg vurdert den en gang til. Det er ikke så lett å finne nye biler med tre fulle plasser bak. 

Anonymkode: cdb20...c1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor ikke minivan? Det er de mest praktiske bilene. Og ungdommene kjøpet minivan nå også, fordi karosseriformen er blitt "kul". Om du er bekymra for å se ut som en mor av tre når du kommer kjørende...du er jo det. 🤪

Anonymkode: 2e84b...0c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tyske biler blir fort for dyre, selv VAG er idag blitt ett "premium" merke.

Anonymkode: 101a0...adb

"VAG" er ikke et bilmerke. VAG er et konsern som består av Volkswagen, Audi, Skoda, Seat, Bentley, Lamborghini, Porsche, Bugatti, Ducati, Scania og MAN.

Volkswagen, også kalt VW, er dog blitt priset som premium uten å være i nærheten av det opplevelsesmessig. Man kan like godt kjøpe Skoda eller Seat, og få den samme kvaliteten og opplevelsen. Skal du ha premium må du opp til Audi, og gjerne de større modellene, eller Porsche.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Krating Daeng skrev:

"VAG" er ikke et bilmerke. VAG er et konsern som består av Volkswagen, Audi, Skoda, Seat, Bentley, Lamborghini, Porsche, Bugatti, Ducati, Scania og MAN.

Volkswagen, også kalt VW, er dog blitt priset som premium uten å være i nærheten av det opplevelsesmessig. Man kan like godt kjøpe Skoda eller Seat, og få den samme kvaliteten og opplevelsen. Skal du ha premium må du opp til Audi, og gjerne de større modellene, eller Porsche.

"Škoda", mener du? 😜

Volkswagen har aldri laga spesielt gode eller billige biler, hvorfor de selger i bøtter og spann i Norge går meg hus forbi. Škoda, Seat, VW er mye det samme, føles likt under kjøring også.

Men det TS trenger er en van/flerbruksbil, så den andre debatten blir kanskje litt på sidelinja.

Anonymkode: 2e84b...0c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har gått for 7-seter, Mitsubishi Outlander. Hvis storebror ikke vil sitte mellom barnesetene, får han sitte baki.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...