Gå til innhold

Behandlere som skriver feil ting i journalen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har opplevd at de har skrevet negative og helt feile ting i journalen din?

Anonymkode: e1def...c1d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La meg gjette; det omhandler psykisk sykdom ? 

Anonymkode: b9ec2...673

• Liker 11
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

La meg gjette; det omhandler psykisk sykdom ? 

Er du klarsynt? 

Anonymkode: bb7a0...5e0

• Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 1
Gjest Familytree
Skrevet

Snakket du med dem om dette?

Skrevet

Alltid mange store og små feil i journaler. 

Anonymkode: 5d4d3...10a

• Liker 3
Skrevet

Ja, stod feil informasjon om jobb og familie og noe annet jeg ikke husker. Veldig merkelig. 

Anonymkode: 64d7e...e5f

• Liker 1
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du klarsynt? 

Anonymkode: bb7a0...5e0

Nesten. 

• Liker 1
Skrevet

Ja, det er alltid små (eller store) feil i journaler. Det er tross alt mennesker som skriver de, og selv leger og psykologer oppfatter og husker feil. Jeg bryr meg ikke om de små feilene, men det er overraskende mange rene faktafeil. 

Anonymkode: 3d5f9...d47

• Liker 7
Skrevet

Når man har hatt 10-15 pasienter innom på en dag kan det bli litt vanskelig å holde ting fra hverandre.. 

Anonymkode: 60185...a1a

• Liker 2
Skrevet

Så mange faktafeil, og skrivefeil, at de burde hatt spesialundervisning på skolen. 

Anonymkode: 4d199...d8d

• Liker 3
Skrevet

Det ER mange feil. Skjønner det blir vanskelig å huske info, men det er grovt hvor mye feil som gjøres. Det kan gjelde helt uvesentlige ting som ikke har noen betydning for journaleieren. Men det kan også gjelde viktige fakta. De som har psykisk sykdom blir raskt mistenkeliggjort. Men det er også journaleiere som vil lyve seg unna. Man kan ikke vite. Derfor er det ekstra viktig å ta seg tid til å skrive ned straks. Det der burde være veldig strengt regelverk på. 

Anonymkode: 2e094...0f7

• Liker 3
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Når man har hatt 10-15 pasienter innom på en dag kan det bli litt vanskelig å holde ting fra hverandre.. 

Det er ingen behandlere som har 10-15 pasienter innom på en dag, med mindre det er snakk om gruppeterapi - og det er det vel ikke snakk om her. En psykologtime varer vanligvis mellom 45 og 60 min, noen tilbyr også dobbelttimer. Tror de fleste har maks 5-6 pasienter på en dag - mer er det ikke tid til.

Anonymkode: 3def9...e13

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det ER mange feil. Skjønner det blir vanskelig å huske info, men det er grovt hvor mye feil som gjøres. Det kan gjelde helt uvesentlige ting som ikke har noen betydning for journaleieren. Men det kan også gjelde viktige fakta. De som har psykisk sykdom blir raskt mistenkeliggjort. Men det er også journaleiere som vil lyve seg unna. Man kan ikke vite. Derfor er det ekstra viktig å ta seg tid til å skrive ned straks. Det der burde være veldig strengt regelverk på. 

Anonymkode: 2e094...0f7

Enig, men si det til ledelsen! Det settes av for kort tid til timene i utgangspunktet, og ikke noe tid til for- eller etterarbeid mange steder. 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen behandlere som har 10-15 pasienter innom på en dag, med mindre det er snakk om gruppeterapi - og det er det vel ikke snakk om her. En psykologtime varer vanligvis mellom 45 og 60 min, noen tilbyr også dobbelttimer. Tror de fleste har maks 5-6 pasienter på en dag - mer er det ikke tid til.

At det dreide seg om psykisk sykdom var en antagelse, og ikke bekreftet. 

• Liker 1
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, det er alltid små (eller store) feil i journaler. Det er tross alt mennesker som skriver de, og selv leger og psykologer oppfatter og husker feil. Jeg bryr meg ikke om de små feilene, men det er overraskende mange rene faktafeil. 

Om det er så vanlig og utbredt, så burde det absolutt finnes en lett tilgjengelig funksjon for å rette opp i feil i journal senere. Nå må man gå veldig langt for å endre enkle faktafeil. Behandlere burde også skrive ned når de vet de ikke husker alt. Evt LA VÆRE skrive ned når de vet de ikke husker

Anonymkode: 64d7e...e5f

• Liker 3
Skrevet

Ja grove feil, men vanskelig å få slettet

Anonymkode: 4fc7a...560

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det er klart det er. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

At det dreide seg om psykisk sykdom var en antagelse, og ikke bekreftet. 

True dat

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jo, det er klart det er. 

Les resten av innlegget mitt. Kontekst er en fin ting.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...