Gå til innhold

1t reisevei til jobb og barnehage


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med ca 50 min en vei til jobb/skole/barnehage? Tenker da at barnet spiser litt i bilen begge veier til/fra barnehage.

Anonymkode: 323bc...c30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke erfaring med så lang reisevei, men ville spist frokost i bilen på veien bort, og snaks på veien hjem. Ville gitt iPad på hjemveien, sånn at ungen ikke sovner. Vi hadde 30 min, og gjorde det på den måten i perioden det stod på. 

Anonymkode: 162ce...907

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 min til jobb bør ikke være noe problem. Men så lang reisevei til barnehage og skole høres slitsomt ut. Særlig om barna er veldig små. Men nå bor jeg i Oslo. Mange steder i Utkant-Norge har man jo lengre reisevei. Hvis mulig, ville jeg nok ønsket en barnehage nærmere hjemmet. 

Anonymkode: cd74b...488

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å få barnehageplass nærmere hjemmet? Jeg har 50 min pendlevei, men barnehagen ligger 950 m unna huset vårt. Jeg tenker at barn ikke bør pendle én time og 40 min per dag.

Anonymkode: 167e5...af8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har gjort det. Barnet spiste frokost i bilen. På hjemveien var det ikke så lenge siden snacks i barnehagen, så da var hen ikke sulten. Vi snakket mye i bilen hjem. Barnet likte den perioden vi hadde den lange veien. for hen fikk udelt oppmerksomhet fra meg. For meg var det mer slitsomt, jeg hadde behov for å "tømme hodet" etter jobb, men det går ikke med en 4-åring i bilen.

Anonymkode: eca2a...861

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde det med sønnen vår i 1.klasse. Han ble så sliten at vi kjønte fort at dette ikke fungerte. Var pga husbygging vi gjorde det. 

Anonymkode: 7d051...725

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

50 min til jobb bør ikke være noe problem. Men så lang reisevei til barnehage og skole høres slitsomt ut. Særlig om barna er veldig små. Men nå bor jeg i Oslo. Mange steder i Utkant-Norge har man jo lengre reisevei. Hvis mulig, ville jeg nok ønsket en barnehage nærmere hjemmet. 

Anonymkode: cd74b...488

Fra før av så har vi 30 min reisevei om vi ikke flytter og barnet er vant til det.

Anonymkode: 323bc...c30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...