Gå til innhold

Hva liker du på vaflene dine?


SVK

Anbefalte innlegg

Smør og sukker.
Smør, salami og gulost.
Jordbærsyltetøy og rømme 😋

Anonymkode: 76961...9fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Smør. Så mye smør at det renner fra vaffelen. Eventuelt smør og jordbær, men mest smør.

Anonymkode: 7f247...b47

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hapå.

Jordbærsyltetøy, sæterrømme og brunost (på samme vaffel).

Wienerpølse. Digg med litt sødme (sukker) i vaffelen også da, det er det ikke på de jeg har kjøpt ute.

Jeg så en gang en foodtruck som reklamerte med en vaffel med løk, bacon og avokado til 95,-. Jeg syns det var altfor dyrt, så dro heller hjem og lagde det til middag. Nydelig!

En morgen fikk jeg plutselig lyst på vaffel med snøfrisk og kaviar, og var helt overbevist om at jeg var gravid. Jeg var ikke, og syns fortsatt denne komboen er nydelig.

smør og sukker.

Ost og skinke og toaste i et toastjern :)

Skal sies at jeg ikke liker kake, boller, tilslørte bondepiker, puddinger,
gele, eller noe annen dessert, så har laget mye vafler opp gjennom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker stort sett smør. Men det er kun om vaflene er så varme at smøret smelter, da jeg ikke liker smør i fast form. Er de for kalde tar jeg de som de er uten noe som helst på. I aller verste fall kan jeg ha gulost på. 

Anonymkode: 7b555...5ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverdagsvafler med fløtemysost eller vanlig brunost, det er godt det. Eller uten noe.

Til mer fest så er jo syltetøy og rømme en ener! Norske vafler er knallgodt er det! Og så svart kaffe til. Hmmm

Anonymkode: fb512...521

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, SVK said:

Jeg liker best vaflene med brunost. Liker også godt vafler uten noe på. 

Hva liker du på vaflene dine?

 

Brunost, greddost eller syltetøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rømme og blåbærsyltetøy er favoritten. Ellers er vafler med trollkrem magisk godt :)

Anonymkode: 2a661...6eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 21.10.2019 den 19.35, absinthia skrev:

Der jeg kommer fra, er det helt vanlig å spise vafler med kokt egg på, såpass vanlig at en får det på enkelte kafeer. Det er helt nydelig og et bra alternativ om en trenger litt energi. 

Vafler med kokt egg er så utrolig godt, det burde alle prøve. (stussa litt første gangen jeg var så dette på en kafè i Nord-Norge) :) 

Anonymkode: 790dc...6a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mine amerikanke venner vil alltid ha norske vafler hos meg. Da dekker jeg opp med rømme, brunost, sukker, forskjellige typer hjemmelaget syltetøy, smør pisket med melis og kanel - og skikkelig god kaffe.

Da er det kaffeslabberas og topp stemning rundt bordet. Vaflene holder jeg lune i en tortillavarmer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som bruker salte toppinger, bruker dere noe søtning i vaffelrøra? Jeg har alltid kardemomme og litt sukker i min, og tenker det hadde blitt veldig klæsj med ost eller salami. Men kanskje vi snakker om ulike typer vafler.

Anonymkode: 2671d...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...