Gå til innhold

Bryllupsplanlegger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Hva tenker dere om å ha en egen bryllupsplanelgger? Jeg er forferdelig dårlig på å sette sammen noe når det er mye å huske på. Samboeren er verre:P Vi har også 3 barn og i fulle jobber. Jeg er redd vi ikke skal få hverdagen til å gå rundt i planleggingstiden. 

Noen som vet hva en slik planlegger vil koste oss sånn ca? Evt om noen har erfaring med en slik?  Vi skal gifte oss i Norge. 

Anonymkode: b8cb2...98e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi hadde bryllupsplanlegger. Mye fordi vi giftet oss i utlandet og det ville vært ganske vanskelig å få til alt med lokaler, leverandører, logistikk, etc. på egenhånd.

Jeg vil si det tok utrolig mye av byrden bort i fra oss. Vi fikk kose oss med de gøye delene som å bestemme alt av detaljer, utseende, menyer, lokaler, etc. men trengte ikke forholde oss til noen leverandører eller lignende selv - som var veldig deilig!

Vi hadde et fantastisk drømmebryllup, men i etterkant føler jeg også på at mye ble ikke slik jeg ville ha det sånn egentlig. Det var mye som ble "ikke helt riktig" og jeg føler det også dro opp kostnadene mye. Ikke fordi hun tok særlig mye betalt til seg selv, men fordi alt liksom hele tiden ble dyrere av ting vi skulle ha. Men her kan det godt være at det var jeg/vi som var for beskjedne og ikke satte ned foten godt nok.

Jobben hun gjorde på selve dagen derimot - den ville jeg ALDRI vært foruten. Jeg er sikker på at det var masse små-kriser, men disse verken så eller hørte jeg noe til. Jeg trengte ikke bekymre meg for noe som helst, hun var der og passet på at alt skjedde til riktig tid, hadde styring på gjester, servitører, kokker, musikere, sjåfører. Tok seg av alt, og hadde virkelig tenkt på ALT. For oss gikk dagen omtrent så glatt som den kan gå. Som en person som lett bekymrer meg og sikkert hadde knukket sammen under press om jeg måtte passe på at alt ble riktig på selve dagen hadde jeg ikke klart å nyte dagen i nærheten av så mye som jeg gjorde.

Alt i alt - vurderingssak. Vær sikker på at du velger riktig person om du skal ha planlegger, og vær litt mer streng enn oss. Men personlig ville jeg ikke vært foruten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, PrinsesseNila skrev:

Vi hadde bryllupsplanlegger. Mye fordi vi giftet oss i utlandet og det ville vært ganske vanskelig å få til alt med lokaler, leverandører, logistikk, etc. på egenhånd.

Jeg vil si det tok utrolig mye av byrden bort i fra oss. Vi fikk kose oss med de gøye delene som å bestemme alt av detaljer, utseende, menyer, lokaler, etc. men trengte ikke forholde oss til noen leverandører eller lignende selv - som var veldig deilig!

Vi hadde et fantastisk drømmebryllup, men i etterkant føler jeg også på at mye ble ikke slik jeg ville ha det sånn egentlig. Det var mye som ble "ikke helt riktig" og jeg føler det også dro opp kostnadene mye. Ikke fordi hun tok særlig mye betalt til seg selv, men fordi alt liksom hele tiden ble dyrere av ting vi skulle ha. Men her kan det godt være at det var jeg/vi som var for beskjedne og ikke satte ned foten godt nok.

Jobben hun gjorde på selve dagen derimot - den ville jeg ALDRI vært foruten. Jeg er sikker på at det var masse små-kriser, men disse verken så eller hørte jeg noe til. Jeg trengte ikke bekymre meg for noe som helst, hun var der og passet på at alt skjedde til riktig tid, hadde styring på gjester, servitører, kokker, musikere, sjåfører. Tok seg av alt, og hadde virkelig tenkt på ALT. For oss gikk dagen omtrent så glatt som den kan gå. Som en person som lett bekymrer meg og sikkert hadde knukket sammen under press om jeg måtte passe på at alt ble riktig på selve dagen hadde jeg ikke klart å nyte dagen i nærheten av så mye som jeg gjorde.

Alt i alt - vurderingssak. Vær sikker på at du velger riktig person om du skal ha planlegger, og vær litt mer streng enn oss. Men personlig ville jeg ikke vært foruten :)

 Naturligvis blir det dyrere enn hvis du skulle holdt på selv, og det ble prisen dere betalte for den jobben på den store dagen dere ikke ville være foruten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.10.2019 den 10.29, O.G. skrev:

 Naturligvis blir det dyrere enn hvis du skulle holdt på selv, og det ble prisen dere betalte for den jobben på den store dagen dere ikke ville være foruten. 

Vi fikk et prisanslag, men så plutselig måtte vi betale for nye duker, mens prisen planleggeren hadde gitt oss skulle inkludere alt av "tableware", hver gang vi snakket om mat ble maten dyrere, DJ'en skulle plutselig ha dobbel pris, etc. Så ja, det ble prisen vi betalte for drømmebryllupet. Men det er jo surt å vite at prisene ble fluffet opp etter hvert likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde ei, og jeg kunne aldri greid meg uten. Vi giftet oss i en storby, og hun hadde fullstendig oversikt over lokaler, så hun hadde et møte med oss da vi satte dato hvor vi gikk gjennom grovt hvordan vi ville ha det, hvem gjestene var og for å bli kjent med oss og komme under huden vår slik at det ble lettere for henne å planlegge, når hun kunne føle hva vi ville. 

Hun fant frem til 3 ulike lokaler, vi dro å så på alle de samme dag, og jeg tenker bare den jobben med å koordinere visninger osv var verdt det, vi trengte bare å møte opp. Valgte sted, så ble det snakk om servering, tror vi var på 2 eller 3 prøvesmakinger som hun ordna (mannen er veldig opptatt av mat). Og etter det trengte jeg bare å si ja eller nei til det hun foreslo, eller velge nyanse 1 eller nyanse 2 på blomstene. 

Dette var ei helproff dame som kunne dette til fingerspissene, og hun hadde avtaler med mange leverandøren som hun da fikk rabatter av, så da tjente vi inn det vi brukte på henne egentlig, så totalen ble ikke så mye mer enn hva vi hadde greid på egenhånd, men mye mindre arbeid for oss. 

Et par av tingene vi skaffet til bryllupet (men som vi ikke trengte etterpå) fakturerte hun oss bare 1/2 og det andre paret som tok over tingene 1/2. Så hun sparte jo penger på vegne av kundene sine o

Anonymkode: 3deae...999

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...