Gjest Hummel34 Skrevet 30. april 2020 #361 Skrevet 30. april 2020 I Oppland arbeiderblad som dekker saken detaljert står det at mor og far la seg i samme seng kvelden før drapet, den kvelden mor hadde blitt kjent med overgrepene. Er ikke det veldig spesielt? Jeg leger meg på sofaen etter en vanlig krangel liksom ... Hadde tatt med barna og booket inn på hotell om det så var midt på natta.
Mari Y Skrevet 30. april 2020 #362 Skrevet 30. april 2020 Her nazi- sensurerer den aldri så useriøse Kvinneguiden med en gang du våger å nevne- Gud forby 'P'- ordet i en ikke såpass negativ setting som samfunnet har bestemt at det skal være, mens alskens hevntanker får herje fritt i kommentarfeltet. Så ubeleilig. Men over til sakens kjerne: Det blir 20 års fengsel, og det skulle bare mangle. Men i visse tilfeller kan forvaring være nødvendig. For det meste er jeg ikke særlig tilhenger av skyhøye straffer, men dette er en sak som er såpass alvorlig at det bør få skjerpende konsekvenser. 5
Mari Y Skrevet 30. april 2020 #363 Skrevet 30. april 2020 1 time siden, Hummel34 skrev: I Oppland arbeiderblad som dekker saken detaljert står det at mor og far la seg i samme seng kvelden før drapet, den kvelden mor hadde blitt kjent med overgrepene. Er ikke det veldig spesielt? Jeg leger meg på sofaen etter en vanlig krangel liksom ... Hadde tatt med barna og booket inn på hotell om det så var midt på natta. Det der blir bare spekulasjoner uansett 1
minister-mio Skrevet 1. mai 2020 #364 Skrevet 1. mai 2020 5 timer siden, Mari Y skrev: Det der blir bare spekulasjoner uansett Er det som står i dommen spekulasjoner? Det er veldig spesielt at moren etter å ha blitt kjent med overgrepene planlegger at mannen skal flytte ut, men blir sammen den natta. Ville ikke enhver normal person reist asap?! 13
Elaine Marley Skrevet 1. mai 2020 #365 Skrevet 1. mai 2020 Tråden er ryddet for avsporinger og svar til dette. Elaine Marley, mod.
Mari Y Skrevet 1. mai 2020 #366 Skrevet 1. mai 2020 På 30.4.2020 den 21.22, Honey Dew skrev: At man selv har blitt utsatt for mishandling, er ingen unnskyldning for at man gjør det samme mot andre. Ingenting unnskylder drap og pedofili. Absolutt ingenting. Det blir vel sensurert bort, for KG mener vel at WHOs definisjon skal sensureres bort. Men her: https://icd.who.int/browse11/l-m/en#/http://id.who.int/icd/entity/517058174 Og 'liberale holdninger til pedofili' my ass, KG. Om dere sensurerer i øst og vest, gjett hva som skjer? Diskusjonen blir ikke borte av den grunn. Dere er et tulleforum, og det har dere alltid vært. 3
Honey Dew Skrevet 1. mai 2020 #367 Skrevet 1. mai 2020 (endret) 50 minutter siden, Mari Y skrev: Det blir vel sensurert bort, for KG mener vel at WHOs definisjon skal sensureres bort. Men her: https://icd.who.int/browse11/l-m/en#/http://id.who.int/icd/entity/517058174 Og 'liberale holdninger til pedofili' my ass, KG. Om dere sensurerer i øst og vest, gjett hva som skjer? Diskusjonen blir ikke borte av den grunn. Dere er et tulleforum, og det har dere alltid vært. Folk som har blitt utsatt for pedofili har nok traumer om de ikke skal bli beskyldt for å være pedofile selv. Endret 1. mai 2020 av Honey Dew 4
Mari Y Skrevet 1. mai 2020 #368 Skrevet 1. mai 2020 1 time siden, Honey Dew skrev: Folk som har blitt utsatt for pedofili har nok traumer om de ikke skal bli beskyldt for å være pedofile selv. Da har de blitt utsatt for overgrep. Ikke pedofili 1
Honey Dew Skrevet 2. mai 2020 #369 Skrevet 2. mai 2020 (endret) 11 timer siden, Mari Y skrev: Da har de blitt utsatt for overgrep. Ikke pedofili De som begår overgrep mot barn, er pedofile. Endret 2. mai 2020 av Honey Dew 4
Fjollefyr Skrevet 2. mai 2020 #370 Skrevet 2. mai 2020 På 1.5.2020 den 6.53, minister-mio skrev: Er det som står i dommen spekulasjoner? Det er veldig spesielt at moren etter å ha blitt kjent med overgrepene planlegger at mannen skal flytte ut, men blir sammen den natta. Ville ikke enhver normal person reist asap?! Jo, om man tenker rasjonelt er det naturlig. Samtidig er ikke dette en normal situasjon, det er en irrasjonell situasjon. Man kan ikke lete etter rasjonelle handlinger i en irrasjonell situasjon. Det som i øyeblikket kan oppleves som rasjonelt, trenger nødvendigvis ikke å være det. F.eks kan mennesker som blir utsatt for overgrep flere ganger over tid, slutte å gjøre motstand. Tanken er at da blir man ikke slått, holdt fast eller lignende. Noe som gjør det mindre fælt, men like fullt fælt. En spekulasjon kan være at hun er redd, så redd at hun velger å være nær mannen til hun vet at hun vil komme seg bort for godt. Dette er ikke noe jeg vet selvfølgelig, men en teori. 3
Mari Y Skrevet 2. mai 2020 #371 Skrevet 2. mai 2020 8 timer siden, Honey Dew skrev: De som begår overgrep mot barn, er pedofile. Ikke alle, nei. Faktisk trolig et mindretall er begått av personer som er klinisk seksuelt tiltrukket av barn. Men begrepet 'pedofil' blir sidestilt med overgrep. Seksuell omgang med barn eller mindreårige er overgrep. Nedlasting og distribuering av ekte overgrepsmateriale er overgrep. Men hvor mange av disse personene som reellt sett har en seksuelle interresse for barn, er en sak for seg selv. En pedofil som har seksuell omgang med barn er pedoseksuell. Alt fra behovet for å dominere og drive makt- missbruk til andre faktorer er ofte gjerne årsak til seksuelle overgrep mot barn. 4
Mimmii Skrevet 2. mai 2020 #372 Skrevet 2. mai 2020 Jeg så det var lagt ut et bilde av stefaren til Oscar i VG igår(?). Hva er det som gjør at enkelte blir omtalt med både bilde og fullt navn i media og noen ikke? Ble litt overrasket over at det faktisk kom ut et bilde av han. I de tidligere drapssakene jeg har fulgt med på i media i det siste har vi ikke fått vite identiteten til GM.. 3
Mari Y Skrevet 2. mai 2020 #373 Skrevet 2. mai 2020 17 minutter siden, Mimmii skrev: Jeg så det var lagt ut et bilde av stefaren til Oscar i VG igår(?). Hva er det som gjør at enkelte blir omtalt med både bilde og fullt navn i media og noen ikke? Ble litt overrasket over at det faktisk kom ut et bilde av han. I de tidligere drapssakene jeg har fulgt med på i media i det siste har vi ikke fått vite identiteten til GM.. Slik jeg forstod det, var det pga offentlige interresser, og en forholdsvis dårlig begrunnelse fra Oppland Arbeiderblad. Argumentet var fokus på overgrep mot barn og samfunnets beskyttelse. Joda, argumentet er forståelig nok. Men skal man bruke dette som argument er det samtidig veldig tynt. Fakta tilsier at offentliggjøring av navn og bilde ikke nødvendigvis beskytter barn. Dog, vet jeg ikke hvilken forskjell det hadde gjort om man ikke valgte å publisere iom at familien visstnok gikk ut med navn, og pga sakens omfang
minister-mio Skrevet 2. mai 2020 #374 Skrevet 2. mai 2020 1 time siden, Mimmii skrev: Jeg så det var lagt ut et bilde av stefaren til Oscar i VG igår(?). Hva er det som gjør at enkelte blir omtalt med både bilde og fullt navn i media og noen ikke? Ble litt overrasket over at det faktisk kom ut et bilde av han. I de tidligere drapssakene jeg har fulgt med på i media i det siste har vi ikke fått vite identiteten til GM.. Ikke stefar, men far eller adoptivfar. Hvilke drapssaker navngir ikke media gjerningsmann etter de er dømt? Det skjer sikkert, men i alle saker jeg har fulgt blir de navngitt i media. 4
Elaine Marley Skrevet 3. mai 2020 #375 Skrevet 3. mai 2020 Tråden er ryddet for spekulasjoner, avsporinger og svar til dette. Elaine Marley, mod. 2
MonaMaria20 Skrevet 4. november 2020 #376 Skrevet 4. november 2020 Faren ble i juni slått og sparket i luftegården i fengselet. Han som gjorde det, må møte i retten i dag. Noen flere som har fått dette med seg? Akkurat i dag er det også ett år siden sønnen døde. 10
Gjest Trynefaktor Skrevet 4. november 2020 #377 Skrevet 4. november 2020 4 timer siden, MonaMaria20 skrev: Faren ble i juni slått og sparket i luftegården i fengselet. Han som gjorde det, må møte i retten i dag. Noen flere som har fått dette med seg? Akkurat i dag er det også ett år siden sønnen døde. Ja, så det stod i OA
Pipaluk Skrevet 4. november 2020 #378 Skrevet 4. november 2020 2 timer siden, Trynefaktor skrev: Ja, så det stod i OA For abonnementer. Jeg får ikke noe info om det noen steder. 1
Gjest Trynefaktor Skrevet 4. november 2020 #379 Skrevet 4. november 2020 2 timer siden, Pipaluk skrev: For abonnementer. Jeg får ikke noe info om det noen Uprovosert angrep ute i luftegården, han har tilstått og det har vært oppe i retten nå. Ble ikke alvorlig skadet, noe blåmerker og en vond skulder. Han som angrep har uttalt at han har venner som kjenner den drepte sønnen. Så står det en del om at «konemishandlere, pedofile og voldtektsmenn risikerer fengselsopphold preget av vold, trusler og trakassering»
Pipaluk Skrevet 4. november 2020 #380 Skrevet 4. november 2020 1 time siden, Trynefaktor skrev: Uprovosert angrep ute i luftegården, han har tilstått og det har vært oppe i retten nå. Ble ikke alvorlig skadet, noe blåmerker og en vond skulder. Han som angrep har uttalt at han har venner som kjenner den drepte sønnen. Så står det en del om at «konemishandlere, pedofile og voldtektsmenn risikerer fengselsopphold preget av vold, trusler og trakassering» Det må de pedofile bare regne med. Fyren angrer ikke heller, så... hvordan blir det rettssak hvis det ikke var noen alvorlige skader? Jeg trodde slike angrep medførte andre sanksjoner som tap av andre privilegier, isolasjon etc? 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå