AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #1 Del Skrevet 21. oktober 2019 Jeg har gått 1,5-2 mil hver dag i mange år. Dette tar selvsagt mye tid, og er ikke særlig effektiv trening annet enn frisk luft og mosjon. Jeg ønsker nå å heller trene mer effektivt 3-4 ganger i uken. Men jeg vet ikke hva jeg vil bedrive. Har tidligere vært medlem på treningssenter men gikk fort lei, følte meg ikke komfortabel verken på gruppetimer eller alene. Jeg har vært inne på tanken om å forsøke CrossFit eller barrys bootcamp, noen som har erfaring? Kan også nevne at jeg trener null styrke og har seriøse problemer med å bære en handlepose. Derfor lurer jeg på om f.eks CrossFit blir for heftig. Kan nevne at jeg jogger 3 ganger i uken så kondisjon har jeg, styrken er det verre med😝 Anonymkode: a19c8...da8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #2 Del Skrevet 21. oktober 2019 Du går 15 til 20 km hver dag, i tillegg jogger du 3 ganger i uka. God jul Anonymkode: 078ae...ce8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #3 Del Skrevet 21. oktober 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Du går 15 til 20 km hver dag, i tillegg jogger du 3 ganger i uka. God jul Anonymkode: 078ae...ce8 Hvis du leste innlegget mitt, så er dette tidkrevende og ønsker dermed en mer effektiv treningsform som jeg kan holde på med 3-4 ganger i uken fremfor å gå 2 mil 7 dager i uken. Anonymkode: a19c8...da8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tranedatter Skrevet 21. oktober 2019 #4 Del Skrevet 21. oktober 2019 Om du vil bli sterk, så er det styrke som gjelder. Du kan jo starte med hjemmetrening? Youtube har mange, Jillian 30 days challenge er en serie. Invester i en matte, noen gummiband til å begynne med. Funkygine har også program: https://www.funkygine.com/2018/03/05/ukesplan-med-syv-programmer-for-hjemmetrening/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #5 Del Skrevet 21. oktober 2019 Klatring Anonymkode: 49878...d73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #6 Del Skrevet 21. oktober 2019 Sykkling Anonymkode: 49878...d73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #7 Del Skrevet 21. oktober 2019 Og skiturer Anonymkode: 49878...d73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #8 Del Skrevet 21. oktober 2019 Jeg har prøvd både barrys og crossfit. Førstnevnte er intensiv gruppetrening som i hovedsak trener kondisjon med litt styrke i tillegg. Det er relativt lett å følge timene, du styrer mye selv og er ganske anonym. Instruktørene og musikken er intens! Crossfit er både kondisjon og styrke det og, men styrkedelen er generelt mer teknisk. Det er elementer av både vektløfting, gymnastikk og kondisjon så variasjonen er stor og timene er ulike med ulikt fokus. Det er litt mer miljø på treningen og mindre skriking. Personlig foretrekker jeg crossfit, og jeg tror ikke du skal være redd for å ikke være i form. Man skalerer alle øvelsene til noe som passer deg, og det er god coaching. Men man må tåle å ikke få til alt og godta at det tar lang tid å mestre mye av det de som er gode klarer. De fleste crossfitboksene har gratis prøvetid, så test et par. På barrys kan du vel kjøpe enkelttimer. Hvis du bor i Oslo kan du teste begge deler med medlemskap i Combine. Anonymkode: d811f...d75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2019 #9 Del Skrevet 27. oktober 2019 Jeg kjøpte meg 3 PT-timer på SATS for å lære grunnleggende styrke. Var så fornøyd at jeg endte opp med å kjøpe 10 timer til, som jeg fordeler utover året. Blitt merkbart sterkere på 6 uker, og lært riktig teknikk. Fått 2 ulike treningsprogram så langt, hvor jeg har økt godt på alle øvelser. Veldig gøy og motiverende! Det koster jo litt, men for meg er det så fint å få øvelser tilpasset min livsstil og lære teknikken riktig helt fra begynnelsen. Anonymkode: ea1d7...d7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå