AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #1 Del Skrevet 21. oktober 2019 Fastlegen min har ventetid på 2 uker ved ordinær timebestilling. Jeg har bestilt time pga. jeg kjenner jeg er bikker over mot tilbakefall etter en episode med angst og depresjon/utbrenthet. På timen skal jeg bl.a. diskutere ting rundt det og be om henvisning til et opplegg jeg har fått foreslått. Det er jo ingenting akutt som at jeg skal ha sykemelding fra samme dag, eller blod som pumper ut fra et åpent sår. Så dagene vil jo gå fremover. Men synes likevel det er lenge å vente. Når mener dere man er berettiget til å be om en akutt time? Anonymkode: 6d46c...8ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #2 Del Skrevet 21. oktober 2019 Ser jeg har bommet på kategori. Skulle ligge under Helse. Mod som kan flytte? Anonymkode: 6d46c...8ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #3 Del Skrevet 21. oktober 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fastlegen min har ventetid på 2 uker ved ordinær timebestilling. Jeg har bestilt time pga. jeg kjenner jeg er bikker over mot tilbakefall etter en episode med angst og depresjon/utbrenthet. På timen skal jeg bl.a. diskutere ting rundt det og be om henvisning til et opplegg jeg har fått foreslått. Det er jo ingenting akutt som at jeg skal ha sykemelding fra samme dag, eller blod som pumper ut fra et åpent sår. Så dagene vil jo gå fremover. Men synes likevel det er lenge å vente. Når mener dere man er berettiget til å be om en akutt time? Anonymkode: 6d46c...8ef Tilbakefall så det er snakk om sucidalitet og du kjenner du har behov for innleggelse typ nå er berettighet akutt time,men når det snakk å diskutere henvisning tenker jeg de 2 ukene kan du vente Anonymkode: cab79...b4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #4 Del Skrevet 21. oktober 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser jeg har bommet på kategori. Skulle ligge under Helse. Mod som kan flytte? Anonymkode: 6d46c...8ef Du får tagge en moderator Anonymkode: cab79...b4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #5 Del Skrevet 21. oktober 2019 Jeg tenker hastetimer er ting som er akutt oppstått eller sykdom der man med en gang trenger medisin eller sykemelding (trenger ikke være så alvorlig), eller der det er mistanke om noe alvorlig. Anonymkode: 663e4...bef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #6 Del Skrevet 21. oktober 2019 Ting og spør! Noen leger setter av den første timen 1-2ganger i uka for hastetimer, om du spør vil du høre om du kan bli prioritert eller ikke "akkurat nå". Det går an å ringe Mental Helse og andre hjelpetelefoner, og selv om du ikke er kristen så er det mulig å dra til en kirke og få snakket med en prest, de har også taushetsplikt. Anonymkode: 99d94...7e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #7 Del Skrevet 21. oktober 2019 Det er ingenting suicidalt. Bare en deppeperiode med lite energi og livsgnist. Anonymkode: 6d46c...8ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #8 Del Skrevet 21. oktober 2019 52 minutter siden, AnonymBruker said: Det er ingenting suicidalt. Bare en deppeperiode med lite energi og livsgnist. Anonymkode: 6d46c...8ef https://duckduckgo.com/?q=inspirational+movies&ia=web Bli hundepasser og/eller kom deg ut i skogen, begynn å mal bilder/tegne - selv om du ikke er en kunstner. Ta et fotografi hver dag og lag deg et fotoprosjekt ut av det. Positive affirmations Fra filmen "The help": You is smart. You is kind. You is important. Anonymkode: 99d94...7e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå