tussi680 Skrevet 21. oktober 2019 #1 Skrevet 21. oktober 2019 (endret) Er det noen her som har prolaps nederst i ryggen og hva har dere fått beskjed om å være forsiktige med? Hvor kan en henvende seg ved stans av å gå til kiropraktor? Hvilke øvelser gjør dere? Endret 21. oktober 2019 av tussi680
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #2 Skrevet 21. oktober 2019 I den akutte fasen er smertelindring og bevegelse viktig. Etterhvert kan du begynne å belaste mer, gå i ulendt terreng. Gå etter smertegrensen. Viktig og ikke bli sengeliggende. Deretter, etter 6-12 uker kan du begynne med mer belastende øvelser og styrke for ryggen. Viktig å samarbeide med fysioterapeut og lege hele veien Anonymkode: 8227d...2ec
Gjest tranedatter Skrevet 21. oktober 2019 #3 Skrevet 21. oktober 2019 Som ab ...2ec skriver. Og spar ikke på smertestillende i begynnelsen - den gjør at du lettere sover, letter kan bevege deg normalt, sånn at du blir raskere frisk. Hatt flere ganger. Kommer nemlig lettere når man først hatt det en gang. Kult. Not. God bedring!
tussi680 Skrevet 30. desember 2019 Forfatter #4 Skrevet 30. desember 2019 Kommer tilbake til temaet igjen jeg. Er det ny prolaps i ryggen om den er like vond som første gang? Må til lege, men har dere andre opplevd det?
Becka Skrevet 30. desember 2019 #5 Skrevet 30. desember 2019 Jeg vet ikke om det er "ny prolaps " eller "gammel prolaps " , eller hva jeg skal kalle det. Men jeg har iallfall fått det tilbake I forskjellig smertegrader. Strekk øvelser er fint. Rolig bevegelser og tur med mykt underlag osv. Men det jeg egentlig virkelig må er å få styrket ryggen min. Det er hva jeg har fått beskjed om av legen min. Men så var det å Gjøre det da.. 1
Marieeeee Skrevet 30. desember 2019 #6 Skrevet 30. desember 2019 Start enkelt! Søk opp øvelsene "bird dog" og "bekkenløft" og gjør de flere ganger om dagen. Det behøver ikke å være så mange repetisjoner hver gang. Strekkøvelser er bra for noen, men ikke alle så der må du prøve deg frem. Det er ikke noe som er farlig å gjøre fordi du har vondt i ryggen, men la smertene styre fra dag til dag. Bestemmer man seg for at noe er farlig å gjøre så har man tapt. Da gjør man seg selv en bjørnetjeneste. 1
tussi680 Skrevet 1. januar 2020 Forfatter #7 Skrevet 1. januar 2020 På 30.12.2019 den 22.42, Becka skrev: Jeg vet ikke om det er "ny prolaps " eller "gammel prolaps " , eller hva jeg skal kalle det. Men jeg har iallfall fått det tilbake I forskjellig smertegrader. Strekk øvelser er fint. Rolig bevegelser og tur med mykt underlag osv. Men det jeg egentlig virkelig må er å få styrket ryggen min. Det er hva jeg har fått beskjed om av legen min. Men så var det å Gjøre det da.. Har litt av samme prbl. Blir smerter i korsryggen om jeg går for langt. Men der det ikke er skog og mark og ikke har førerkort må en bare gå på denne dumme asfalten. Jeg går litt forskjellige lengder liksom for å trene opp ryggraden/ muskler osv. Det funker jo, men den som hadde tålmodighet da....noen ganger har en, andre ganger ikke. De forskjellige smertegradene jeg har er etter hvor mye jeg går.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå