Gå til innhold

Svigermor......


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

vi har to bad. ett lite og ett stort.  Alle bruker det minste da det er bedre plassert i huset.

de to store ungdommene i huset klager på att badet vi bruker er lite og jeg har tilbudt de å få badet oppe helt for seg selv, men at de da må vaske det en gang ila. uka. En gang annenhver uke.  Dette var uaktuelt for ungdommene.

Så under ett familieselskap denne uken tok ungdommene dette opp fremfor besteforeldrene (svigers). Til slutt så ble det så mye klaging og syting at jeg avbrøt og sa at jeg flytter meg og minstemann opp. Da blir det bedre plass. Så får vi heller henvise evt. gjester opp da ungdommene er så missvillige til å vaske. Det ble stille, før svigermor bryter ut: Ja, men da må jo du vaske begge badene, Mona! Det kan da ikke være slik at badet skal være skittent til gjestene.

Jeg koker! Så fordi at ungdommene (17 og 19) ikke gidder å vaske, så må jeg bare gjøre det? Nei, altså. der går grensen min. 

PS. Ikke mine barn. Og far holdt kjeft som vanlig.....

Hva synes dere?

Anonymkode: e354f...171

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere har to bad og noen klager på liten plass? Da er det vel deres problem. Hadde ikke vasket det badet jeg selv ikke brukte. Hvis far synes det er greit tenåringene ikke deltar, ja så får han vaske badet selv. Sett aldri dine føtter inn der gjen😁 Man må faktisk vise at ikke alt er greit.

Anonymkode: 36326...d80

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjeft mannen din huden full og gi ungdommene beskjed om at de skal vaske. Svigermor driter du i, for hun kommer fra en annen tid.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke frste gang svigermor stikker nesa si i saker hun ikke har noe med, om jeg forstår deg riktig. Mannen din må bare ta tak og fortelle både ungene sine og moren sin både ett og annet.

Hva mener hun egentlig med det hun sa, at badet ikke kan bli skittent til gjestene? Hvis du og minstemann flytter opp og har det store badet, og gjestene henvises opp til ditt rene bad, er det da ikke svigermors business om ungdommene og far i huset må trø i sin egen skit når de må inn på det skitne badet de får ha helt for seg selv.

Anonymkode: 2205a...307

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde glatt oversett enhver kommentar fra svigermor. 

Hadde utelukkende brukt det badet jeg selv vasket, og latt øvrige vasse i egen møkk. 

Hadde gitt klar beskjed til mannen om at han får ta ansvar for egne barn, og slutte å være veik. 

Så hadde jeg ikke lagt mer energi i dette. 

Anonymkode: 50abe...56e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo uansett ikke noe som svigermor har noe med. Hvilken standard gjestene dine får er opp til deg, mann og barn. 

Men hvorfor er det du som skal vaske? Her har du jo både mann og to voksne barn. 

Ingen grunn til at de ikke skal bidra.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis ikke ungdommene vasker så får faren deres vaske, da. Men det er minstekrav å få ungdom til å delta i husarbeid. Den av barna som bodde på soverommet kjelleren da jeg vokste opp, måtte vaske badet der en gang i uka, og det gjaldt fra 12-13 års alder. Vi vaska også våre egne rom ukentlig.  Såpass må man kunne kreve. 

Anonymkode: 76f75...0a2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungdom på 17 og 19 som sitter å sutrer over å vaske bad under en middag? Her er det mye oppdragelse som mangler. Himmel så flaut da. Jeg hadde faktisk sluttet å vaske alt som var far og barn sitt framover.

Anonymkode: 52d20...71e

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kruspersilletaco

Flytt deg og minste opp, slutt og vask badet til ungdommene. Før dere får besøk minner du mannen din på å vaske badet før gjestene kommer. Hilsen ei som kun vasker ett bad i huset hjemme 😉

Og drit i svigermor! Hun er fra en annen tid, og syns selfølgelig at du skal vaske opp etter gullgutten - som sikkert er grunnen til at han ikke setter krav til sine barn.. Har en slik svigermor. Bryr meg ingenting, bare minner henne på av og til at hjemme hos oss gjør sønnen hennes også husarbeid.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er så irriterende er at disse ungdommene kommer ut i arbeidslivet og bruker grønnsåpe på speil for de har aldri lært hvordan de vasker. Det synes jeg er gørr! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kruspersilletaco skrev:

Flytt deg og minste opp, slutt og vask badet til ungdommene. Før dere får besøk minner du mannen din på å vaske badet før gjestene kommer. Hilsen ei som kun vasker ett bad i huset hjemme 😉

 

 

Hvorfor?

Er det virkelig ingen som er sammen med voksne og ansvarlige menn her inne?

Eller som evner å påpeke ovenfor svigermor/gjestene at mannen ikke har tatt opp etter seg, om slikt kommenteres? 

Anonymkode: 50abe...56e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ungdom på 17 og 19 som sitter å sutrer over å vaske bad under en middag? Her er det mye oppdragelse som mangler. Himmel så flaut da. Jeg hadde faktisk sluttet å vaske alt som var far og barn sitt framover.

Anonymkode: 52d20...71e

Jepp.. dritflaut! I tillegg så sitter de å "tigger" til besteforeldrene om dyre ting. Hvert eneste familieselskap går i sutring og masing om dyre saker. 

Far sitter der og smiler og virker som at han synes dette er sjarmerende. 

Anonymkode: e354f...171

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jepp.. dritflaut! I tillegg så sitter de å "tigger" til besteforeldrene om dyre ting. Hvert eneste familieselskap går i sutring og masing om dyre saker. 

Far sitter der og smiler og virker som at han synes dette er sjarmerende. 

Anonymkode: e354f...171

vel, det er hans barn og hans foreldre, så strengt tatt har vel ikke du noe med det? Det er jo ikke ditt problem hvordan de barna er. Så hvorfor bry deg? og ang badene så er det da helt naturlig å dele på oppgavene hvis både du og mannen jobber, så da gir du han ansvar for å vaske et bad da. Så kan han velge om han syns barna hans bør delta. det er da mye man skal klare å lage store problemer om også...

Anonymkode: 7a089...14b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg var på den alderen vasket jeg alle tre badene i huset annenhver uke, også det som nesten bare ble brukt av broren min og gjester. De andre ukene var det broren min som vasket bad, og han brukte nesten aldri de to andre badene. Vi var bare fornøyde med at søsteren vår hatet å vaske bad, og dermed tok støvsuging hver uke.

Ingen mente vi tre hadde for mye å gjøre hjemme, selv om vi tre tok det meste av den ukentlige husvasken selv. Vi var da nesten voksne, og burde klare å bidra. Om vi hadde klaget under en familiemiddag vil jeg tro vi hadde fått høre hvor bortskjemte og utakknemlige vi var.

Anonymkode: 04429...502

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

vel, det er hans barn og hans foreldre, så strengt tatt har vel ikke du noe med det? Det er jo ikke ditt problem hvordan de barna er. Så hvorfor bry deg? og ang badene så er det da helt naturlig å dele på oppgavene hvis både du og mannen jobber, så da gir du han ansvar for å vaske et bad da. Så kan han velge om han syns barna hans bør delta. det er da mye man skal klare å lage store problemer om også...

Anonymkode: 7a089...14b

Har ikke jeg noe med det når jeg bor under samme tak som barna, og vi har felles barn som skal vokse opp i samme hus??

Anonymkode: e354f...171

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres jo helt urimelig ut. Mine 3 tenåringer (13, 15 og 17) deler det største badet her hjemme og de holder det alltid rent og ryddig. Selv vasker jeg badet som vi og minsten bruker, og det siste som er gjestebad tar en oss jevnlig uten at det er noen fast rutine på det.

Du og far må virkelig sette dere ned å ha en alvorsprat. Det er langt fra bare bestemor som gjør noe galt, her har det sviktet i oppdragelsen for lenge siden.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Dævendøtte

Er bare å tvinge ungene (de voksne barna) til å vaske bad. Skru av nettverk, ikke lag mat eller noe sånt om de ikke gjør det. 

Kjør hardt mot hardt, på tide at de lærer seg folkeskikk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kruspersilletaco
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Hvorfor?

Er det virkelig ingen som er sammen med voksne og ansvarlige menn her inne?

Eller som evner å påpeke ovenfor svigermor/gjestene at mannen ikke har tatt opp etter seg, om slikt kommenteres? 

Anonymkode: 50abe...56e

Mannen her i huset gir barna beskjed om å rydde /vaske badet sitt, de sier ja, han spør senere om de har gjort det, de sier ja. Og så ber jeg ham gå opp å vaske, fordi det er ikke gjort.. Vet også når det er på tide å vaske ellers, fordi barna går ned for å gå på do.. Jeg (stemor) kan ikke mase og kjefte, det er faktisk fars jobb. Og hvis de ikke gjør som han sier, får vel han vaske da? Resten av huset er ikke noe problem. Vi vasker begge to, og ingen av oss ber den andre gjøre noe, det trengs ikke. 

Og jo, sier fra til svigermor om hun sier noe.. Har ingen problemer med det. Gjester ellers har jeg aldri opplevd at har sagt noe om rot eller noe sånt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du og minste skal disponere kun 1 bad, så kan du overlate det andre badet til resten av familien. Da får far velge om han vil ta eneansvaret for rydding og renhold der, eller få de to unge voksne til å ta sin del.

Selvsagt kan normalt førlige gjester gå opp en etasje eller to de få gangene de er på besøk, men realiteten er jo at gjester gjerne tar seg litt til rette og går der det passer dem om de er litt husvarme.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, hva hvis du sier at fra idag eier de badet de disponerer idag. Det betyr at de har ansvar for vedlikehold, rens av sluk, rydding og vasking. Om de velger å ha renner i vasken, dritt under toalettringen og sperm på veggen er det opp til de.

om det kommer gjester som er på vei inn til badet kan de bli møtt av en plakat med:

«Her er det Kåre og Lisa som har ansvaret for at det ser rent og pent ut,

kontakt oss på nr..... om det ikke stiller til forventningene»

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...