Gå til innhold

Når mannen etablerer seg på nytt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er slutt. Mann gikk til fordel for sin nye dame. Mannen som knapt ønsket samvær med sine barn etter skilsmissen utenom å få akkurat nok for å unngå å betale for mye har blitt pappa på ny!

Han var aldri noe engasjert pappa eller kjærlig ektemann, og jeg hadde ikke trodd på forandringen jeg har sett om ikke jeg så det selv.

Hodestups forelsket som han er har den uinteresserte pappaen gått inn for å få nytt barn med elskerinnen. Han er mega engasjert. Alt må være på stell. 

De andre barna måtte bare klare seg fordi han aldri brydde seg. Han var lite engasjert før og etter de kom. Han kunne glemme dem helt og barnerom sto uferdig full av skrotet hans fordi han ikke orket gjøre det klart før barna var nærmere 2 år begge to...

Han bryr seg fortsatt ikke om de han har, men deler plutselig på sosiale medier og involverer verden i sitt nye forhold og sitt nye barn. Det oppleves av meg at både jeg og barna bare var en stor feil i livet hans som han nå er ferdig med...

Han henter de andre barnas leker uten å spørre dem eller ta dem med på råd fordi «han har betalt for dem» og de trenger de ikke lenger. Uten å høre med dem om det er greit. Kosebamser med verdi for barna er borte fordi far skal gi det til sitt nye barn.

Barna blir ikke involvert i at de har et nytt halvsøsken. Far lar dem finne ut alt via andre, og søsknene snakker om «pappas baby» og ikke sin bror/halvbror. De fikk egentlig ikke komme til dåpen, men fikk til nøds være med etter at farmoren forbarmet seg over dem og lovte å holde dem «ute av veien». Den eldste nektet egentlig å dra fordi «pappa vil ikke ha meg der».

Hvordan er det mulig å være så kald mot sine barn? At han bare parkerer dem på sidelinjen og går videre som om de bare er en parantes i livet?

Anonymkode: fed55...4b8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres helt absurd ut, får vondt av barna dine. Rart ikke den nye samboeren hans reagerer, hvem vil vel være sammen med en som driter i sine egne barn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden dropper du ikke bare kravet om bidrag hvis det gjør at han lar deg ha barna 100%? Det kan umulig være sunt for barna å vokse opp sånn.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor henter han de andrr barnas leker? Hvordan får han tilgang til disse kosebamsene med verdi for barna?

Anonymkode: 0d7b6...8e2

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det mye som skurrer! Først, det virker som om deres felles barn er gamle nok til selv å velge, la dem. Deretter - hvordan har far fortsatt tilgang til deres hjem? Og hvorfor i all verden velger du en offerrolle heller enn en løvemamma-rolle? Hvordan han får lov til å behandle dere ligger på deg vet du..

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Carrot skrev:

Her er det mye som skurrer! Først, det virker som om deres felles barn er gamle nok til selv å velge, la dem. Deretter - hvordan har far fortsatt tilgang til deres hjem? Og hvorfor i all verden velger du en offerrolle heller enn en løvemamma-rolle? Hvordan han får lov til å behandle dere ligger på deg vet du..

Enig, hva er virkeligheten Ts?

Anonymkode: c91bc...a1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg lurer på, hvorfor snakker du ikke med barna om dette? Du med hovedomsorgen skal oppmuntre til samvær og akkurat nå så virker det som du gjør det motsatte. Det virker som du går rett i en offerrollen og er bitter på din eks. Jeg skjønner godt det er tøft og vanskelig, men det beste du kan gjøre er å gjøre det du kan for at barna har et godt forhold til far. Vil ikke far er han en tulling, men da har ihvertfall du ditt på det rene. ALDRI snakk ned far. Når de er gamle nok og de spør kan du forklare det på en "pen" måte uten masse bitterhet. Dritt ja, men det beste for barna dine. 

Jeg har stått i rent helvete når far ruset seg etter vi gikk fra hverandre. Men jeg har alltid lagt til rette for at barnet mitt har kontakt med far og har et godt "inntrykk" av far, tross jeg gikk igjennom mye drit da.  Jeg sa far er syk og derfor kan du ikke komme til han. I dag er far rusfri og de har et kjempe godt forhold, noe både far og barnet er evig takknemlig for. Jeg har svelget mange kameler og holdt mye for meg selv slik at barnet ikke får negative tanker om far.

Anonymkode: ac567...3b8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi enkelte menn klarer bare 1 ting om gangen. Da er det gamle livet for mye, og det nye livet mer spennende. Slik er det bare, dessverre.

Anonymkode: 7ec2f...ea8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi enkelte menn klarer bare 1 ting om gangen. Da er det gamle livet for mye, og det nye livet mer spennende. Slik er det bare, dessverre.

Anonymkode: 7ec2f...ea8

Tull, det handler i beste fall om hvordan man er som menneske, ikke hvilket kjønn man har. Det er provoserende å lese slike kommentarer som om det skal forsvare eller forklare en ufin oppførsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...