Gå til innhold

Vi bestemmer vel over vårt bryllup...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner jeg blir så sinna. Hvor stort bryllup man vil ha, hvem man vil invitere og hvor mange, det er det da ingen som har noe med. Det bestemmer brudeparet selv. Jeg, altså bruden, har mindre venner enn man kan telle på en hånd. Det er de få som kommer fra min side. Ikke noe familie, av diverse grunner. Min forlovede har ingen venner å invitere. Men han har en mor, far og bror. Da har vi like mange gjester hver. Vi skal ikke gifte oss i kirken og har heller ikke råd til å invitere en haug med folk som skal ha mat og greier. Vi vil ha det lite og intimt med de folka vi bryr oss aller mest om. De aller nærmeste, de vi har mest kontakt med, som vi ser mer enn "en gang i skuddåret". Vi har så mye annet å bruke penger på at vi vil ikke bruke en hel haug på dette heller. Men vi vil gjøre litt mer ut av det enn å bare skrive under på et papir og så er vi gift. Men så kommer nå kommentarene: "Skal ikke den og den bli invitert?" "Da kommer den og den til å bli skuffa." "Dere gjør jo hva dere vil, men da må dere forberede dere på på at det blir misnøye." Skal man invitere alle i hele familien da, altså alle i alle ledd? Med alle sine partnere og barn. Bare for å please dem. Blir også veldig sjevfordeling når den ene av de to som skal gifte seg har veldig få gjester på sin side og den andre har veldig mange. Noe den som har lite folk å invitere kjenner veldig på. Men vi vil jo ikke ha noe stort bryllup heller! Dette får folk bare respektere mener nå jeg. Man må vel ikke ha tanter og onkler og fettere og kusiner og alt det der. Besteforeldre er en ting. De er jo ganske nærme de og. Men så blir det galt å invitere besteforeldre og ikke tanter og onkler og alle de andre igjen da tydelgvis, i alle fall sånn jeg forstod. Nå har jeg mest lyst til å la være å invitere noen. Men jeg vil ha mine venner der. Så da tenker jeg å gi blanke blaffen i hele giftemålet.

Anonymkode: b1217...b34

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drit i mas fra andre. Dere ber de dere føler dere vil dele dagen med. Jeg har ikke noe nært forhold til de fleste i min familir, inkludert bestemor og noen tanter og onkler. Disse ble da ikke bedt.. Dersom noen er skuffet eller overrasket, påvirker ikke dette meg uansett, da dette er mennesker jeg har null kontakt med :)

Klart du skal be vennene dine og kose deg masse! Dere gjør det som er riktig for dere! 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi droppet faktisk hele familien og giftet oss med kun venner til stede. Så var vi gift, og alle måtte respektere det. Det gjorde de også, da det var gjort. Var slik vi ønsket det sa vi enkelt og greit. Vårt valg! 

Deres valg! 

Anonymkode: 2290f...3f4

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo dere som bestemmer hvordan dere vil ha denne store dagen. Ikke bry dere om at andre mener at bryllupet deres er kummerlig, det er det nemlig ikke. Dere kommer til å få en fantastisk fin dag.

I vårt bryllup, hadde vi kun forlovere med barn og dagen ble fantastisk. Vi hadde ikke godtatt at andre forsøkte å påvirke oss til å ha en annen feiring. Dagen etter hadde vi aktiviteter i byen for ungene. 

Dette ble en super helg for alle.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Honey Dew skrev:

Det er jo dere som bestemmer hvordan dere vil ha denne store dagen. Ikke bry dere om at andre mener at bryllupet deres er kummerlig, det er det nemlig ikke. Dere kommer til å få en fantastisk fin dag.

I vårt bryllup, hadde vi kun forlovere med barn og dagen ble fantastisk. Vi hadde ikke godtatt at andre forsøkte å påvirke oss til å ha en annen feiring. Dagen etter hadde vi aktiviteter i byen for ungene. 

Dette ble en super helg for alle.

Så fint dette hørtes ut💘

Anonymkode: fc893...bcb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Giftet oss med barn, foreldre, søsken og besteforeldre tilstede. Det ble passe antall gjester for oss.

Anonymkode: d51c8...c98

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er deres dag og dere ber akkurat hvem dere vil. Om folk blir skuffa så får man bare tenke at det er en naturlig reaksjon og det går over 🤷‍♀️

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt bestemmer dere selv. Og det høres veldig koselig ut slik dere har planlagt det! 

Lukk ørene, og kos dere med planleggingen ellers. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å dette husker jeg fra vårt bryllup! Mannen har veldig stor familie, og det var ikke aktuelt å invitere absolutt alle. Det var et fryktelig mas om at vi måtte invitere den og den, ellers ble de skuffet osv. 

Ikke la dere presse, det er deres dag! 

Anonymkode: f4157...eb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle de positive og hyggelige svarene! 😃 Setter veldig pris på at dere har tatt dere tid til å skrive hva dere synes (og deler litt fra deres bryllup og erfaringer). Vi gjør det som vi føler for vi, for det er det riktige for oss. Nå har jeg fått støtte på dette føler jeg, det trengte jeg. 😁 Tusen takk! ❤

Anonymkode: b1217...b34

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi giftet oss på rådhuset med forlovere og barn, og dro ut og spiste etterpå. Holdt det hemmelig for å slippe sånne kommentarer. Ble en veldig fin dag 😊

Anonymkode: a543d...a13

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fortell i øst og vest at dere skal gifte dere da vel. Si til de inviterte at det blir et veldig lite bryllup med bare noen få gjester, så det er ikke noe de trenger å avertere.

Anonymkode: ca9df...e41

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, O.G. skrev:

Men TS, hvem er det som sier alt det der til deg når både du og mannen din knapt har venner og familie?

Du misforstod HI. Mannen har få venner, men vil invitere litt familie, TS vil invitere noen venner men ingen familie, seks gjester totalt ser det ut for. Så maser den utvidede familien om at hele slekta bør inviteres selv om brudeparet ikke ønsker det, også fordi den ene av dem har stor familie og den andre nesten ingen. 

Anonymkode: 3b00d...232

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bestemmer i samarbeid med mannen når, hva, hvem og hvordan. Hva andre mener er egentlig revende likegyldig.
Men jeg har ett forslag; Hva med å ikke fortelle noen NÅR dere skal gifte dere, men si fra etter at det har blitt gjort? Da trenger ikke noen bry seg mer med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helt enig i at tanter og onkler og fettere og kusiner ikke behøver å inviteres overhodet, men jeg ville kanskje overveid å invitere besteforeldre (dem dere har kontakt med) rett og slett fordi slikt betyr svært mye for dem som går mot slutten av livet. Ønsker dere tillykke med bryllup og lykkelig liv framover 🥰

Anonymkode: 393a2...613

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg! Føler det på samme måte, bare også på andre utfordringer ved bryllupet. Dette med gjesteliste føler jeg folk henger seg opp i uansett, og noen blir uansett skuffet. For vår del føler jeg mye krasse unødvendige kommentarer rundt hvor mye vi bruker på bryllupet. Jeg og samboeren er veldig enige (heldigvis) om at for oss er bryllup kanskje den største dagen i livet, og at det er den siste dagen hvor vi skal spare penger og holde igjen på drømmene våre. Da er det så unødvendig og kjipt når folk skal slenge med leppa om at vi må jekke på krava, droppe den og den blomsterpynten osv og at vi er gærne som ønsker å bruke så og så mye på bryllupet vårt. De aner ikke hvor mye overtid vi jobber for å få drømmebryllupet vårt, eller hvilke prioriteringer vi gjør for å spare mest mulig i måneden. Vi har rett og slett begynt å svare folk at vi ønsker å holde budsjettet for oss selv vi:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.10.2019 den 20.43, AnonymBruker skrev:

Å dette husker jeg fra vårt bryllup! Mannen har veldig stor familie, og det var ikke aktuelt å invitere absolutt alle. Det var et fryktelig mas om at vi måtte invitere den og den, ellers ble de skuffet osv. 

Ikke la dere presse, det er deres dag! 

Anonymkode: f4157...eb6

Det kommer jo litt an på hvem i familien man utelukker. Jeg har 1 bror, og mannen min har 5 søsken. Jeg lar ikke være å invitere våre søsken, fordi han da får mer familie enn meg i bryllupet?? I tillegg har ikke min bror barn, men alle mannens søsken har barn. Disse er voksne, og vi har et godt forhold til dem, så de blir invitert hele gjengen :))) Klart mest familie på mannens side, men de er fortsatt familie. 

Anonymkode: 828a9...2f3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.11.2019 den 3.33, seriousgirl skrev:

Helt enig med deg! Føler det på samme måte, bare også på andre utfordringer ved bryllupet. Dette med gjesteliste føler jeg folk henger seg opp i uansett, og noen blir uansett skuffet. For vår del føler jeg mye krasse unødvendige kommentarer rundt hvor mye vi bruker på bryllupet. Jeg og samboeren er veldig enige (heldigvis) om at for oss er bryllup kanskje den største dagen i livet, og at det er den siste dagen hvor vi skal spare penger og holde igjen på drømmene våre. Da er det så unødvendig og kjipt når folk skal slenge med leppa om at vi må jekke på krava, droppe den og den blomsterpynten osv og at vi er gærne som ønsker å bruke så og så mye på bryllupet vårt. De aner ikke hvor mye overtid vi jobber for å få drømmebryllupet vårt, eller hvilke prioriteringer vi gjør for å spare mest mulig i måneden. Vi har rett og slett begynt å svare folk at vi ønsker å holde budsjettet for oss selv vi:)

Lov å stille spmtegn ved pengebruken deres som gjest i det bryllupet ditt da, det blir jo ikke akkurat billig for gjesta dine..... 

Anonymkode: 5ca28...32b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...