Gjest Anonymous Skrevet 4. september 2002 #1 Del Skrevet 4. september 2002 er det flere som har det som meg , og hva gjør dere evt med det? hver måned når mensen kommer er jeg skikkelig dårlig , kvalm, svimmel, hodetvondt og alt er et ork de første to dagene . det hender av og til at det er så ille at jeg må være hjemme fra jobb .. er det noen som har noen gode råd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 9. september 2002 #2 Del Skrevet 9. september 2002 Åååå,ja. Kjenner til den ja! Mitt råd er : Kjøp masse sjokolade - bruk varmeflaske - se på noe trash-TV som Ricki Lake eller en eller annen såpe. Jeg blir ikke så kresen når jeg har vondt. - Bruk evt en smertestillende eller to. - Du kan jo prøve akupunktur f. eks ? - Drikk mye vann eller te. Det gjør seg bra. Mensen er den verste tida i måneden og jeg gruer meg like mye hver gang. Blir nesten invalid, føler jeg. Har du samboer / kjæreste ,evt noen andre som kan hjelpe til å massere ryggen / føttene dine ? Det kan også anbefales. Håper du fikk en liten pekepinn, da Lykke til :D Fra Kattepus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 9. september 2002 #3 Del Skrevet 9. september 2002 Jeg er en av de som har (hadde!) det helt forferdelig. Har gått til homeopat i et par år nå, men jeg er ikke så veldig flink til å ta medisinene mine, så det er nok min egen feil at det tar lang tid før det virker... Men ellers er det et hett tips :blunke: Ellers har p-piller hjulpet meg noe enormt! Nå har jeg bare "vanlige" menssmerter, og de kan jeg faktisk holde ut uten smertestillende. Homeopaten er ikke så veldig happy for at jeg har blitt pillemisbruker, hun sier at kroppen blir "lurt", og at jeg muligens får like vondt igjen når jeg en gang slutter, så derfor går jeg fortsatt på medisinene hennes... Håper å bli kvitt faenskapen en gang for alle... Også er det jo de klassiske rådene da: Sjokolade, varmeflaske, varm dusj (sett deg ned hvis du er redd for å svime av...), massasje, smertestillende...legg deg ned, slapp av, pust! Noe som faktisk hjelper (i alle fall for meg) er å se for deg at du "puster ut smerten"...du trekker inn frisk luft, helt ned i magen, og så tar den med seg vondten ut igjen. (Pleier å se det for meg som en rød sky som jeg puster ut...hehe, høres litt speisa ut, men det hjelper litt!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anette84 Skrevet 9. september 2002 #4 Del Skrevet 9. september 2002 Jeg har dette problemet. Og ja! det er grusomt!!! Jeg syns ikke det har hjelpt meg med å begynne på p-piller. En fordel med det, regelmessig mens Men jeg tar rett og slett pinex forte de to første dagene jeg, ellers kommer jeg meg ikke opp, jeg bare griner og griner av smertene. Besvimer også noen ganger. Så dersom du plages enormt med dett syns jeg du skal nevne dette om f.eks pinex forte til legen din håper det kan være no for deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snutta Skrevet 10. september 2002 #5 Del Skrevet 10. september 2002 Hei Jeg hadde det også slik som deg "gjest", men så var den en venninne som kunne anbefalle FEMAL, :D fås kjøpt i helsekostforretninger. Kan anbefalles på det varmeste Mensen er en lek etter at jeg begynnte med Femal Klem fra Snutta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
choop Skrevet 10. september 2002 #6 Del Skrevet 10. september 2002 Vi får synes litt synd på hverandre. Det hjelper!! Ellers...Når du kjenner at du begynner å få vondt:ikke sett deg ned. Hold deg i aktivitet hele tiden. Ta to smertestillende av type Naproxen hvis du har vondt og som alle over har sagt...bruk varmeflaske. Med humøret er det ikke mye å gjøre. Ring en god venn. Se en film sammen med kjæresten eller gode venninner.Gjør noe du synes er gøy. Jeg har samme problemer som deg under mens,så hvis du finner noen vidunderkur for svimmelhet,kvalme og tretthet må du love at vi får høre fra deg. :blunke: Lykke til!! Hilsen fra Choop Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. september 2002 #7 Del Skrevet 10. september 2002 Hva er femal? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anette84 Skrevet 11. september 2002 #8 Del Skrevet 11. september 2002 På meg hjelper ikke naproxen.... :x Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Litago Skrevet 12. september 2002 #9 Del Skrevet 12. september 2002 P-piller hjalp meg helt enormt! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå