AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #1 Skrevet 20. oktober 2019 Jeg synes det er veldig greit å gi de jeg dater ærlige tilbakemeldinger,fordi jeg tenker at da er det enklere for den andre parten å skjønne hva som gikk galt og hvorfor det ikke klaffet. hva tenker dere om det og hvor ofte gjør dere det? har inntrykk av at veldig mange velger å ghoste istede for å si det som det er. Det tenker jeg er vanskeligere for begge parter. det blir kleint å møte på hverandre i ettertid og hvis ikke man får en sikkelig avsluttning så bruker man unødvendig tid på å lure på hvorfor den personen kutter kontakt uten forvarsel. hvorfor kan dere som gjør dette ikke bare være ærlig å si det som det er og får dere ikke dårlig samvittighet når dere avslutter dating på den måten. Tenker det er normal høflighet uansett om man har vært på en eller flere dater. Anonymkode: 4aa10...770 3
feebee Skrevet 20. oktober 2019 #2 Skrevet 20. oktober 2019 Vel.. mange sier «ærlig« men mener «frekk». 15
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #3 Skrevet 20. oktober 2019 Tenker at folk kan bli såra av det, selv om du tenker at det er riktig. Ord som blir sakt blir ofte huska, at noen ghoster deg kommer til bli glemt. Anonymkode: cdc04...2a9 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #4 Skrevet 20. oktober 2019 Det kommer jo helt an på. Det er jo ofte ting som høyde og utseende det går på, skjønner ikke helt hva godt det skal være å si fra om det. Anonymkode: bea86...74b 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #5 Skrevet 20. oktober 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kommer jo helt an på. Det er jo ofte ting som høyde og utseende det går på, skjønner ikke helt hva godt det skal være å si fra om det. Anonymkode: bea86...74b Ja eller ting som at "jeg synes du er for introvert" eller noe sånt, det er også ting du må ha med deg hele livet. Så klart vet man det selv, men det er kjipt å måtte høre konstant at det ikke er bra nok. Anonymkode: cdc04...2a9 5
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #6 Skrevet 20. oktober 2019 En annen ting er at man møtes ofte via en datingapp og tar en uforpliktende kaffe f.eks. Så det er vel ikke noe man må ha så sinnsykt closure på hvis det ikke funker? Anonymkode: cdc04...2a9 7
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #7 Skrevet 20. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja eller ting som at "jeg synes du er for introvert" eller noe sånt, det er også ting du må ha med deg hele livet. Så klart vet man det selv, men det er kjipt å måtte høre konstant at det ikke er bra nok. Anonymkode: cdc04...2a9 Hvordan kan du vite om noen er introvert etter en date? Anonymkode: 17207...16b 2
Missy77 Skrevet 20. oktober 2019 #8 Skrevet 20. oktober 2019 Jeg ghoster aldri. Og kommer også sjelden med sannheten om det ikke klaffer. Jeg kommer med hvite løgner - for å unngå og såre unødvendig. 5
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #9 Skrevet 20. oktober 2019 Jeg er helt for å pakke det inn og gjøre det flåsete, fordi det du ikke liker ved personen kan være noe som andre kan like. Og da blir det feil å si til personen at den gjør noe feil. Jeg datet en som var gira på vannsport og friluft, og jeg oppfattet han som lite dyp, uinteressant og dum på visse områder. Men jeg sier ikke det, hallo. For noen andre er han sikkert drønnemannen. Så jeg sa bare at jeg vi ikke matcher på et åndelig nivå. Han visste ikke hva det betydde, men spurte ikke heller, bare godtok det. Anonymkode: f3dcd...edf 5
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #10 Skrevet 20. oktober 2019 31 minutter siden, Missy77 said: Jeg ghoster aldri. Og kommer også sjelden med sannheten om det ikke klaffer. Jeg kommer med hvite løgner - for å unngå og såre unødvendig. Det har motsatt effekt, i hvert fall for meg. Min radar når det kommer til hvite løgner fungerer irriterende bra, og i den grad jeg blir såra (skuffa passer bedre) er det fordi noen ikke synes jeg er verdt litt ærlighet. Det er ingen god følelse å ha vært på en koselig date i 4-5 timer, for så å bli servert en åpenbar løgn i etterkant. Ikke vet jeg hva jeg gjorde "galt", slik at jeg kanskje gjør samme feil neste gang (det er problematisk når det går månedsvis mellom hver potensielle date), og i tillegg synes jeg det er kjipt at motparten er så kynisk. Noen ting kan/vil man uansett ikke gjøre noe med, men det er til stor hjelp å få vite hvor skoen trykker. Det er også bedre å si noe så enkelt som at man ikke er helt riktig type enn å dra på med en løgn. Anonymkode: 84027...079 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #11 Skrevet 20. oktober 2019 Helt innafor å si at man ikke følte noen kjemi eller at det er for mange ulikheter til at vi passer sammen. Men å rette på noe slik at den andre skal kunne gjøre det annerledes på neste date blir feil. Jeg er meg selv neste gang også. Om en person syns jeg er for mye eller for lite, eller rar osv, det får han holde for seg selv. Hvorfor skal jeg endre meg? Da finner jeg jo ikke den rette for meg, men en som liker fakeversjonen av meg. Det er bortkastet tid. Anonymkode: 3a815...09b 9
Svartfugl Skrevet 20. oktober 2019 #12 Skrevet 20. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er veldig greit å gi de jeg dater ærlige tilbakemeldinger,fordi jeg tenker at da er det enklere for den andre parten å skjønne hva som gikk galt og hvorfor det ikke klaffet. hva tenker dere om det og hvor ofte gjør dere det? har inntrykk av at veldig mange velger å ghoste istede for å si det som det er. Det tenker jeg er vanskeligere for begge parter. det blir kleint å møte på hverandre i ettertid og hvis ikke man får en sikkelig avsluttning så bruker man unødvendig tid på å lure på hvorfor den personen kutter kontakt uten forvarsel. hvorfor kan dere som gjør dette ikke bare være ærlig å si det som det er og får dere ikke dårlig samvittighet når dere avslutter dating på den måten. Tenker det er normal høflighet uansett om man har vært på en eller flere dater. Anonymkode: 4aa10...770 Enig! Jeg er ærlig på den måten at jeg gir beskjed påen høflig måte om at jeg ikke vil treffes igjen. Men jeg gir ikke detaljert tilbakemelding på hvorfor. Det holder å si at kjemien ikke stemte. Jeg har heldigvis bare opplevd tilsvarende når jeg har blitt avvist. Det er langt mindre ydmykende å få et høflig avslag enn å ikke få noe svar, synes jeg da. 😊 2
Sykkelkopp Skrevet 21. oktober 2019 #13 Skrevet 21. oktober 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ord som blir sakt blir ofte huska, at noen ghoster deg kommer til bli glemt. Anonymkode: cdc04...2a9 Tull. Husker alltid ghosterne best siden det var de desidert mest negative opplevelsene, og som fikk meg til å tenke de var skikkelig drittsekker 2
Missy77 Skrevet 21. oktober 2019 #14 Skrevet 21. oktober 2019 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Det har motsatt effekt, i hvert fall for meg. Min radar når det kommer til hvite løgner fungerer irriterende bra, og i den grad jeg blir såra (skuffa passer bedre) er det fordi noen ikke synes jeg er verdt litt ærlighet. Det er ingen god følelse å ha vært på en koselig date i 4-5 timer, for så å bli servert en åpenbar løgn i etterkant. Ikke vet jeg hva jeg gjorde "galt", slik at jeg kanskje gjør samme feil neste gang (det er problematisk når det går månedsvis mellom hver potensielle date), og i tillegg synes jeg det er kjipt at motparten er så kynisk. Noen ting kan/vil man uansett ikke gjøre noe med, men det er til stor hjelp å få vite hvor skoen trykker. Det er også bedre å si noe så enkelt som at man ikke er helt riktig type enn å dra på med en løgn. Anonymkode: 84027...079 Beklager, men jeg får meg ikke til å si til menn at de er for nerdete for meg, har helt grusomme tenner, har en kropp jeg finner frastøtende, en klesstil som er helt på jordet eller lignende. Hva godt vil det gjøre? Jeg har heller aldri fått slike tilbakemeldinger når jeg er blitt «avvist». Hadde faktisk ikke gjort meg noe godt. Jeg vet jeg er mer enn god nok, selv om jeg ikke var det for akkurat den personen. Og kommer nok aldri til å forandre meg. Folk får ta meg for den jeg er. Og det har fungert veldig bra hittil. 😉 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2019 #15 Skrevet 21. oktober 2019 27 minutter siden, Missy77 skrev: Beklager, men jeg får meg ikke til å si til menn at de er for nerdete for meg, har helt grusomme tenner, har en kropp jeg finner frastøtende, en klesstil som er helt på jordet eller lignende. Du trenger ikke være sååå ærlig men du trenger ikke lyve heller. Holder å si at det var kjekt å treffes men at begge får leite litt videre. Anonymkode: b654e...1cc 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå