Smarties Skrevet 23. mai 2005 #1 Skrevet 23. mai 2005 Hei! Jeg vurderer å kjøpe meg iPod mini, og lurer rett og slett bare på hva folk syns om denne..? (Den største av dem som er aktuell.. den som tar ca 1500 sanger..)
Cronos Skrevet 23. mai 2005 #2 Skrevet 23. mai 2005 Altså. Jeg har testet begge versjonene av iPod Mini. Det er ikke noe å si annet enn at de er en drøm å bruke. Det er KLART de mest brukervennlige mp3-spillerene jeg har brukt (og det er noen). Veldig enkle og brukervennlige. Det som i tilfelle trekker ned er batterikapasiteten, men den er kraftig forbedret i den nye versjonen. En annet ting som trekker ned er at du trenger (egen) programvare for å bruke dem. Ideelt vil man at mp3-spilleren ikke skal ha programvare og bare brukes som en ekstern lagringsenhet.
Gjest Smarties - ikke innlogget Skrevet 23. mai 2005 #3 Skrevet 23. mai 2005 Har ikke så god greie på sånne tekniske ting... Hva vil det si det med programvaren..?
Fakse Skrevet 23. mai 2005 #4 Skrevet 23. mai 2005 Ideelt vil man at mp3-spilleren ikke skal ha programvare og bare brukes som en ekstern lagringsenhet. Man kan velge å vise den som en ekstern lagringsenhet. Jeg gjør det når jeg bruker den til backup og frakting av filer. Men om den takler å spille en mp3-fil som er lagt til på denne måten aner jeg ikke.
Cronos Skrevet 23. mai 2005 #5 Skrevet 23. mai 2005 Man kan velge å vise den som en ekstern lagringsenhet. Jeg gjør det når jeg bruker den til backup og frakting av filer. Men om den takler å spille en mp3-fil som er lagt til på denne måten aner jeg ikke. Joda, men man trenger fortsatt masse dum programvare. Poenget er å kunne ta den med til venner og kjente, og kopiere både inn og ut, uten at de skal behøve å legge inn et program de kanskje bare trenger én gang.
Gjest Smarties - ikke innlogget Skrevet 23. mai 2005 #6 Skrevet 23. mai 2005 Ok, da skjønner jeg. Typen min snakket om at man ikke kan legge inn fra andre pc'er, ja. Da var det vel det han mente, da. Men det spiller egentlig ingen rolle.. Kan heller bare låne de cd'ene jeg evt vil legge inn.. Konklusjonen så langt er altså at vi i alle fall har 2 stk som er fornøyd, hehe.. :-)
jouvel Skrevet 23. mai 2005 #7 Skrevet 23. mai 2005 Jeg har også en iPod mini og er veldig fornøyd. Det eneste som er litt dumt er at jeg syns batteriet kunne holdt ut litt lenger. Og så er låsen på spilleren litt slakk, så noen ganger tar jeg den i å ligge og spille nedi veska. Syns ikke det er noe problem at man bare kan bruke den der man har lastet inn programvare. Det som er genialt er jo at hvis man har venner/kjærester etc med masse musikk på sin maskin så kan man brenne ut en CD med masse mp3-filer, som man legger inn på sim maskin og så kopierer til iPoden.
Gjest Violetta Skrevet 23. mai 2005 #8 Skrevet 23. mai 2005 Jeg har også en iPod mini og er veldig fornøyd. Det eneste som er litt dumt er at jeg syns batteriet kunne holdt ut litt lenger. Og så er låsen på spilleren litt slakk, så noen ganger tar jeg den i å ligge og spille nedi veska. Syns ikke det er noe problem at man bare kan bruke den der man har lastet inn programvare. Det som er genialt er jo at hvis man har venner/kjærester etc med masse musikk på sin maskin så kan man brenne ut en CD med masse mp3-filer, som man legger inn på sim maskin og så kopierer til iPoden. Jeg synes det der hørtes både forhistorisk og tungvint ut! Ante ikke noe om dette jeg, men har ikke noen ipod heller....
Imax Skrevet 23. mai 2005 #9 Skrevet 23. mai 2005 Har selv en iPod Shuffle og er dødsfornøyd! Batteriet holder overraskende lenge, har enda ikke gått tom plutselig. Har lastet inn iTunes på PCen min, og det funker supert. Har ikke prøvd iPod Mini, så dette er litt avvik fra temaet her. Sorry! :oops:
Gjest Smarties - ikke innlogget Skrevet 23. mai 2005 #10 Skrevet 23. mai 2005 Imax - hehe, helt i orden det Har bestilt meg en iPod mini på nettet nå, så da får vi bare håpe jeg blir fornøyd :-) Takk for svar alle sammen :-)
jouvel Skrevet 24. mai 2005 #11 Skrevet 24. mai 2005 Jeg synes det der hørtes både forhistorisk og tungvint ut! Ante ikke noe om dette jeg, men har ikke noen ipod heller.... Ja det er kanskje litt tungvint. Det kan jo hende det går an å koble den rett på andre maskiner med iTunes, men jeg har PC og kjæresten har Mac så iPodene er formattert forskjellig. Har forresten ikke prøvd å koble min iPod til noens PC. Noen som har teste det? Så slipper man omveien om å brenne cd...
Cronos Skrevet 24. mai 2005 #12 Skrevet 24. mai 2005 Ja det er kanskje litt tungvint. Det kan jo hende det går an å koble den rett på andre maskiner med iTunes, men jeg har PC og kjæresten har Mac så iPodene er formattert forskjellig. Har forresten ikke prøvd å koble min iPod til noens PC. Noen som har teste det? Så slipper man omveien om å brenne cd... Joda, å gå innom cd er tungvint. Å bruke en pc-formattert iPod på mac skal fungere uten problem. Men ikke med iTunes. Du må bruke et annet program. Jeg har bare ikke funnet ut hvilket ennå! Med iProber2.0 på Mac er det ihvertfall mulig å *lese* innholdet på iPoden. Men jeg er ingen Mac-ekspert, så jeg fikk ikke til å kopiere musikk frem og tilbake. Det skal bare være å bruke et visst program. Men jeg vet bare ikke helt hvilket ennå.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå