Gå til innhold

Flyyte til Kristiansund


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi skal flytte til Kristiansund med to barn i småtrinnet. Ingen av oss har tilknytning til byen fra før, flytter dit pga mannens jobb. Hvordan er det å bo med barn i Kristiansund? Gode skoler, områder å bosette seg i, etc?

Anonymkode: 02edf...c4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har fire barn og bor i KSU. Det er en god by å vokse opp i. Har vært godt fornøyd med skolene.

Mange tilbud både innen sport og kultur. 
Baksiden er kristiansunds historie, som gammel arbeiderbastion med det fører med seg på godt og på vondt. Dette kjenner jeg godt til som født og oppvokst i byen. Det har tradisjonelt vært store klasseforskjeller i byen, og vi har en arv der det er tendenser til sosiale problemer bla knyttet til rus i deler av befolkningen. 
Kristiansundere er et åpent og inkluderende folkeslag, vant som vi er med fremmede :)

Negativt #2: Sykehusstriden. Fellessykehuset er planlagt bygd mellom ksu og nabobyen i sør, Molde. Nærmest Molde. Man må i fremtiden kjøre gjennom Krifast-tunnelen og over er fjellovergang for å komme seg til sykehuset fra byen. Denne avgjørelsen har båret bensin til den historiske rivaliseringen/striden mellom byene. Greit å vite! 
 

Men uansett:

Velkommen te byen vårres!

 

Anonymkode: cc121...d08

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei😊 Jeg er fra og bor i Kristiansund. Har selv barn på småtrinnet. Det er en del fine områder å bosette seg. Jeg kan nevne noen fine og barnevennlige steder: Stortua(Goma), Innlandet, Karihola, Dale, Røsseren (Nordlandet) 

Vi har gode tilbud for barn her i Kristiansund. Flere fotballag, håndball, allidrett, ishockey, svømmeklubber, dans, turn, speider, fekting,bryting, karate og sikkert en del mer som jeg ikke kommer på i farta. Flotte naturområder. Kristiansund er en by i vekst, siste tiden har kommunen satset litt ekstra på ben ved å ruste opp og lage nye lekeområder/skatepark/idrettsanlegg. Vi er kjent for å være ganske lette å komme i prat med. Velkommen til byen! Dere kommer nok til å trives 😊 

 

Anonymkode: 43b32...4bb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bosette seg: Det er mange nye boligprosjekt i gang. De «fine» strøkene; der er Innlandet i tet (der Solskjær bor). Ellers er mange barnefamilier bosatt på de nye byggefeltene på Nordlandet. Også mange bra nabolag på sentrale Kirkelandet. Bra fri-turområde på Kirkelandet. Litt i utkanten, på Frei har du Rensvikområdet.
De eldre delene av Nordlandet og sentrale Gomalandet; der finner du de tradisjonelle arbeiderstrøkene. Små leiligheter ol.

Anonymkode: cc121...d08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Råd fra en som har vært mye i Ksu pga jobb; hadde aldri i verden ville bodd der... Byen er kjent som NAV-er byen og ikke uten grunn. Masse narkomane og uføretrygdede, uten å være alt for bastant så er det vel av de byene i Norge det er flest uføretrygdede tror jeg. Sure, bitre folk som bor der, og alle hater Molde uten grunn. Så utrolig mye negativitet. Nei, ville heller bodd langt oppå Svalbard enn i Kristiansund. 

Anonymkode: 0131d...cd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har fire barn og bor i KSU. Det er en god by å vokse opp i. Har vært godt fornøyd med skolene.

Mange tilbud både innen sport og kultur. 
Baksiden er kristiansunds historie, som gammel arbeiderbastion med det fører med seg på godt og på vondt. Dette kjenner jeg godt til som født og oppvokst i byen. Det har tradisjonelt vært store klasseforskjeller i byen, og vi har en arv der det er tendenser til sosiale problemer bla knyttet til rus i deler av befolkningen. 
Kristiansundere er et åpent og inkluderende folkeslag, vant som vi er med fremmede :)

Negativt #2: Sykehusstriden. Fellessykehuset er planlagt bygd mellom ksu og nabobyen i sør, Molde. Nærmest Molde. Man må i fremtiden kjøre gjennom Krifast-tunnelen og over er fjellovergang for å komme seg til sykehuset fra byen. Denne avgjørelsen har båret bensin til den historiske rivaliseringen/striden mellom byene. Greit å vite! 
 

Men uansett:

Velkommen te byen vårres! 

 

Anonymkode: cc121...d08

By'n oss, mener du vel. ;)

Anonymkode: 065d0...053

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...