Lillebi Skrevet 23. mai 2005 #1 Skrevet 23. mai 2005 Jeg skal til New York city i sommer og har valget mellom å lande på Newark eller John F. Kennedy airport. Hvilken av flyplassene bør jeg velge? (Hvem er enklest å finne fram på, hvem er enklest, evt. billigst, å reise tur/retur New york city?)
Gjest Berry Skrevet 23. mai 2005 #2 Skrevet 23. mai 2005 Hei! Jeg har bare vært på Newark, og det var helt greit å finne frem og komme seg fra og til byen. Men det var UTROLIG dårlig inne på flyplassen etter innsjekking. En liten kiosk med nesten ingenting, og en bar. That was it!
Gjest MsFlorida. Skrevet 23. mai 2005 #3 Skrevet 23. mai 2005 Hmm... Det betyr at jeg nok ikke kan satse på Tax-free der, men det er vel ikke så farlig. Antageligvis vil jeg shoppe nok under ferien.. Tar man taxi fra flyplassen, eller er det greit (og rimelig..) med tog eller buss? (Jeg har tidligere kun mellomlandet på JFK og Newark. Husker at jeg syntes JFK var skrekkelig stor...)
Gjest Berry Skrevet 24. mai 2005 #4 Skrevet 24. mai 2005 Vi hadde ikke så god tid der borte, så vi valgte å ta taxi til hotellet. Aner ikke om man kan ta buss eller tog. Håper det er noen som er mer kjent enn meg som kan hjelpe deg!!!
Smørblomsten Skrevet 24. mai 2005 #5 Skrevet 24. mai 2005 Vi tok bussen fra Newark til sentrum (like ved Empire State Building), tok litt tid, men var ganske billig. Husker ikke prisen, men det lønner seg å kjøpe en t/r-billett på flyplassen, i skranke for flybussen.
Gjest Gjest nå Skrevet 24. mai 2005 #6 Skrevet 24. mai 2005 Ehhhh ................ jeg reiste tilbake fra Newark for tre år siden og jeg er da helt overbevist om at jeg handlet på taxfree for "mange penger", bla parfyme, drikkevarer osv. Sant nok kan jeg ikke huske noe om spisesteder, men taxfree ja så absolutt. Mener å erindre at det var der jeg fikk overlevert varene i det jeg gikk inn i flyet. Vi leide bil og fartet rundt på egen hånd så offentlig kommunikasjon vet jeg lite om. God tur!
Gjest Berry Skrevet 25. mai 2005 #7 Skrevet 25. mai 2005 Ehhhh ................ jeg reiste tilbake fra Newark for tre år siden og jeg er da helt overbevist om at jeg handlet på taxfree for "mange penger", bla parfyme, drikkevarer osv. Sant nok kan jeg ikke huske noe om spisesteder, men taxfree ja så absolutt. Mener å erindre at det var der jeg fikk overlevert varene i det jeg gikk inn i flyet. Vi leide bil og fartet rundt på egen hånd så offentlig kommunikasjon vet jeg lite om. God tur! Jeg var der i sommer, og det var en MINIMINIMINItax-free sjappe der med kanskje 3 parfymer og ikke noe sminke. Av alkohol var det muligens to små hyller. (Jeg hadde glemt denne butikken, ettersom den var så liten og kjip. Kan ikke ha vært større enn 10 kvm.) Jeg ble i allefall kjempeskuffet, og handlet ingenting. Men det var andre som kjøpte tobakk og de fikk det i butikken, ikke da de gikk ombord. Vet ikke om det er forskjellige avdelinger der, men jeg er helt sikker på at det var dårlig der jeg var.
Gjest USA Skrevet 25. mai 2005 #8 Skrevet 25. mai 2005 Hei, Har bodd i usa i flere år og vært på både JFK og Newark flere ganger. Begge flyplassene er omtrent like store, og det er ikke noe problem å komme seg inn til Manhattan: buss, tog, taxi. Ikke bekymre deg for det- bare velg en! Ang tax-free: generelt dårligere i USA enn i EUropa, så handle på tur hjem!
Gjest gjesten Skrevet 26. mai 2005 #9 Skrevet 26. mai 2005 Om det er første gangen du er i NY vil jeg anbefale JFK over Newark. JFK ligger noe nærmere byen og taxiprisen ligger mellom 10- 15$ med en gul taxi. Fra Newark og inn til byen er det mye mer. Mener bestemt at jeg betalte godt over 20$ sist gang (nærmere 40). Selv synes jeg JFK er helt grei å finne fram på, men den er stor og om du ikke er vant til store flyplasser kan den oppleves som kaotisk og vanskelig. Newark er mindre og mer mer oversiktlig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå