AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #1 Skrevet 20. oktober 2019 Kan man få neseoperasjon dekket av staten? Ingen medisinsk årsak bare det at den er så stygg at den ødelegger hele ansiktet mitt og det gruser selvtillliten min og har gjort det i siden jeg var 12-13 år. Nå er jeg 28... vet at folk får silikon i puppene dekket av staten så kanskje nose job også? Nei - ikke gjør dette til en tråd hvor dere hakker på plastikkirurgi eller prøver overbevise meg om at jeg er pen sånn som jeg er. Dere har ikke sett meg. Dere hadde ikke gått med nesa mi om dere så fikk fire millioner kroner for det... Anonymkode: 65950...08e 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #2 Skrevet 20. oktober 2019 Dette må du betale selv. Anonymkode: 4dea3...5cc 4
Måbarefåsiat... Skrevet 20. oktober 2019 #3 Skrevet 20. oktober 2019 Folk får ikke "silikon i puppene" sånn uten videre. Det handler gjerne om rekonstruksjon. Og neseplastikk må du dekke selv når det ikke er medisinsk. 4
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #4 Skrevet 20. oktober 2019 Jeg tror kanskje du kan få det om nesa gir deg problemer med å puste, men neppe relevant for ditt tilfelle. Du får heller ikke sykemelding i etterkant siden det er kosmetisk. Jeg har gjort det privat, kosta 42000 så ikke så alt for mye. Anonymkode: dacc5...948 4
Djungelvrål Skrevet 20. oktober 2019 #5 Skrevet 20. oktober 2019 Det er bare en spesialist som kan svare deg på dette. Kvinner uten bryster kan få silikon dekket, kvinner med stygge bryster får det ikke. Så tviler på det, begynn å spare opp. 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #6 Skrevet 20. oktober 2019 4 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev: Folk får ikke "silikon i puppene" sånn uten videre. Det handler gjerne om rekonstruksjon. Og neseplastikk må du dekke selv når det ikke er medisinsk. Jo - folk med små pupper får silikon dekket av staten dersom det går utover selvtillitt eller de har blitt mobbet osv. Anonymkode: 65950...08e 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #7 Skrevet 20. oktober 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har gjort det privat, kosta 42000 så ikke så alt for mye. Anonymkode: dacc5...948 Dette kommer nok helt an på nesa di og hvor mye som må gjøres? Hvilke reaksjoner fikk du i ettertid? angra på at jeg ikke lånte penger og gjorde dette når jeg var 19-20... Nå har jeg barn, huslån og alt mulig annet å betale på. Dessuten har jeg nesten ikke kontakt med noen fra den gangen så jeg hadde sluppet "har du fiksa nesa?!"-kommentarene.. Anonymkode: 65950...08e
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #8 Skrevet 20. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Dette kommer nok helt an på nesa di og hvor mye som må gjøres? Hvilke reaksjoner fikk du i ettertid? angra på at jeg ikke lånte penger og gjorde dette når jeg var 19-20... Nå har jeg barn, huslån og alt mulig annet å betale på. Dessuten har jeg nesten ikke kontakt med noen fra den gangen så jeg hadde sluppet "har du fiksa nesa?!"-kommentarene.. Anonymkode: 65950...08e Nja tror faktisk ikke det er store forskjeller i pris på neseplastikk. Er regna som et ganske enkelt inngrep, tar ca 1 time og du er i narkose. Jeg fiksa på nesebeinet og ikke brusken. Var ikke spesielt vondt etterpå, men du ser jo fæl ut i ansiktet og må gå med en skinne på nesen i en ukes tid. Jeg ville tatt fri fra jobben i 1 uke i etterkant Anonymkode: dacc5...948
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #9 Skrevet 20. oktober 2019 Dette må du selvsagt koste selv. Bryst blir som regel balanserte, rekonstruerte eller gitt liv til. Helt flatbrysta kvinner kan få dekket silikon pga mangel av kjønnsidentitet. Anonymkode: 025a1...b23 3
Ullvott Skrevet 20. oktober 2019 #10 Skrevet 20. oktober 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo - folk med små pupper får silikon dekket av staten dersom det går utover selvtillitt eller de har blitt mobbet osv. Anonymkode: 65950...08e Nei, folk med «små pupper» får ikke silikon dekket av staten. Folk som ikke har brystvev i det hele tatt, altså ingen pupper, kan få det dekket. Hvis du var født uten nese, eller med en nese som ikke fungerer, ville du fått plastisk kirurgi av medisinske årsaker. At du synes nesen din er stygg kvalifiserer ikke. Da får du heller timer til psykolog. 3
Gjest Fjeud Skrevet 20. oktober 2019 #11 Skrevet 20. oktober 2019 (endret) 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo - folk med små pupper får silikon dekket av staten dersom det går utover selvtillitt eller de har blitt mobbet osv. Anonymkode: 65950...08e Kan du ikke bare spare opp selv? Koster fra rundt 42000kr, om du sparer noen tusenlapper i måneden må du ikke spare så lenge. Endret 20. oktober 2019 av Fjeud
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #12 Skrevet 20. oktober 2019 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette må du selvsagt koste selv. Bryst blir som regel balanserte, rekonstruerte eller gitt liv til. Helt flatbrysta kvinner kan få dekket silikon pga mangel av kjønnsidentitet. Anonymkode: 025a1...b23 Tja føler meg jo ikke akkurat damete med nesa mi heller. Men må vel bare betale selv Anonymkode: 65950...08e 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #13 Skrevet 20. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tja føler meg jo ikke akkurat damete med nesa mi heller. Men må vel bare betale selv Anonymkode: 65950...08e Naturlig variasjon i utseende er ikke noe staten betaler uansett. Dette fant du ut når du var 13, og hadde det vært at avvik å snakke om så hadde problemstillingen komt frem lenge før. Når det er sagt kan du få hjelp til å reparere selvtilliten. Anonymkode: 025a1...b23 3
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #14 Skrevet 20. oktober 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jo - folk med små pupper får silikon dekket av staten dersom det går utover selvtillitt eller de har blitt mobbet osv. Anonymkode: 65950...08e Nei, dette stemmer ikke. Anonymkode: 856e1...697 3
Djungelvrål Skrevet 20. oktober 2019 #15 Skrevet 20. oktober 2019 Hva om man hadde hatt en medfødt veldig skjev nese, tror dere det kunne blitt dekket?
Djungelvrål Skrevet 20. oktober 2019 #16 Skrevet 20. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, dette stemmer ikke. Anonymkode: 856e1...697 Jeg kjenner to stykker som hadde veldig små pupper som fikk det dekket samt 14 dagers sykemelding. Ingen av de var helt flate, hadde bare veldig små bryst. 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #17 Skrevet 20. oktober 2019 6 minutter siden, SupaWoman skrev: Jeg kjenner to stykker som hadde veldig små pupper som fikk det dekket samt 14 dagers sykemelding. Ingen av de var helt flate, hadde bare veldig små bryst. Dette er jo helt vilt. Hvorfor får de dekket? Hvilke plager mente de at det ga dem? Hvorfor ikke annet tiltak? Hvor flat er det snakk om her? Anonymkode: 2a14e...a05 2
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #18 Skrevet 20. oktober 2019 Ei jente i klassen til lillesøsteren min fikk dekket neseoperasjon da de var 12. Men nesa hennes var helt absurd, så det skjønner jeg godt at hun fikk. En gutt i min klasse fikk operert ørene da vi var 13. Tror det er lettere å få sånne ting dekket når man er yngre for da er man mere sårbar enn når man er 40. Den nesa på den lille jenta var helt vanvittig. Det var en diger krokete gubbenese på en liten for alderen søt jente. Hadde ikke staten tatt regningen for den så hadde noen startet kronerulling. Anonymkode: 398fb...a37 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #19 Skrevet 20. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dette er jo helt vilt. Hvorfor får de dekket? Hvilke plager mente de at det ga dem? Hvorfor ikke annet tiltak? Hvor flat er det snakk om her? Anonymkode: 2a14e...a05 Det skal være så flatt at det regnes som et avvik fra normalen når man er normalvektig. Evt ikke helt flatt, men mangle brystvev i dem så de er tuberøse, tomme sokker, eller så små at amming vil være vanskelig p.ga mangel på lagringsplass. Anonymkode: 398fb...a37 3
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #20 Skrevet 20. oktober 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det skal være så flatt at det regnes som et avvik fra normalen når man er normalvektig. Evt ikke helt flatt, men mangle brystvev i dem så de er tuberøse, tomme sokker, eller så små at amming vil være vanskelig p.ga mangel på lagringsplass. Anonymkode: 398fb...a37 Dette kan jeg forstå og være enig i. Det bare hørtes ikke ut som om dette var tilfellet i innlegget jeg siterte, der er beskrivelsen "ikke flate, bare veldig små bryst". Og det kunne jo likesågodt vært beskrivelse på meg, bortsett fra at jeg elsker at det er sånn og har null problemer med det. Anonymkode: 2a14e...a05
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå