AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #1 Del Skrevet 20. oktober 2019 Hvilke garn fra Sandnes garn eller Dale garn kan jeg bruke istedenfor de ulike drops garnene?😊 de har jo ulike garngrupper - er det noen som tilsvarer dem fra Dale/Sandnes? Anonymkode: 6a9d5...2df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheGirlWhoWaited Skrevet 20. oktober 2019 #2 Del Skrevet 20. oktober 2019 Det er egentlig umulig å svare på dette spørsmålet på generell basis - du må sammenligne strikkefasthet og løpelengde, innhold i garnet osv. Men du kan erstatte alle garn med andre garn. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2019 #3 Del Skrevet 20. oktober 2019 Du må se på strikkefastheten. Å så finne et annet garn med samme strikkefasthet. Anonymkode: 3fa44...d0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 22. oktober 2019 #4 Del Skrevet 22. oktober 2019 Hvis du nevner hvilke garn du ønsker å finne erstatning for, får du nok bedre svar, iom at Drops har diverse garn i ulike tykkelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2019 #5 Del Skrevet 22. oktober 2019 På 20.10.2019 den 12.01, AnonymBruker skrev: Hvilke garn fra Sandnes garn eller Dale garn kan jeg bruke istedenfor de ulike drops garnene?😊 de har jo ulike garngrupper - er det noen som tilsvarer dem fra Dale/Sandnes? Anonymkode: 6a9d5...2df Finnes flere alternativer enn Dale og Sandnes. Hillesvåg er en produsent, Rauma en annen, Viking en tredje. Alle garnprodusenter har ulike garntyper med ulik strikkefasthet. Derfor må du se på garnets antall løpemeter og strikkefasthet når du skal erstatte ett garn med ett annet. Anonymkode: 636e2...dbb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2019 #6 Del Skrevet 23. oktober 2019 17 timer siden, Vera Vinge skrev: Hvis du nevner hvilke garn du ønsker å finne erstatning for, får du nok bedre svar, iom at Drops har diverse garn i ulike tykkelser. Tenkte først og fremst på Nepal og karisma😊 Anonymkode: 6a9d5...2df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2019 #7 Del Skrevet 24. oktober 2019 Er det noen av merino garnene til Sandnes jeg kan bruke istedenfor merino extra fine eller big merino?😊 jeg ser Sandnes oppgir pinne 3,5 mens drops sier 4, men maskeantallet er omtrent likt Anonymkode: 6a9d5...2df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2019 #8 Del Skrevet 25. oktober 2019 På 23.10.2019 den 12.07, AnonymBruker skrev: Tenkte først og fremst på Nepal og karisma😊 Anonymkode: 6a9d5...2df Mitu fra Rauma kan sannsynligvis brukes i stedet for Nepal. Karisma kan byttes med Smart eller Peer Gynt fra Sandnes, Petter eller 3-tråds fra Rauma. Smart eller Petter hvis du vil ha superwash, Peer Gynt eller 3-tråds hvis du vil ha ren ull. Anonymkode: b1959...8e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2019 #9 Del Skrevet 25. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Mitu fra Rauma kan sannsynligvis brukes i stedet for Nepal. Karisma kan byttes med Smart eller Peer Gynt fra Sandnes, Petter eller 3-tråds fra Rauma. Smart eller Petter hvis du vil ha superwash, Peer Gynt eller 3-tråds hvis du vil ha ren ull. Anonymkode: b1959...8e7 Tusen takk!!😄 jeg ser at de også har pinne 3,5 og 22 masker, samme som flere av de i merinoull. Da burde jeg vel kunne bruke dem også? Eller? Karisma står oppført med pinne 4 og 21 masker Anonymkode: 6a9d5...2df 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 25. oktober 2019 #10 Del Skrevet 25. oktober 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk!!😄 jeg ser at de også har pinne 3,5 og 22 masker, samme som flere av de i merinoull. Da burde jeg vel kunne bruke dem også? Eller? Karisma står oppført med pinne 4 og 21 masker Anonymkode: 6a9d5...2df Du kan bruke merinoull, bare pass på strikkefastheten.👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2019 #11 Del Skrevet 25. oktober 2019 12 minutter siden, Diamant20 skrev: Du kan bruke merinoull, bare pass på strikkefastheten.👍 Jeg kan ingenting av dette med strikkefasthet😣😁 Anonymkode: 6a9d5...2df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 25. oktober 2019 #12 Del Skrevet 25. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg kan ingenting av dette med strikkefasthet😣😁 Anonymkode: 6a9d5...2df Les her: https://www.strikkezilla.no/strikkefasthet https://www.strikkezilla.no/blogg/2018/hvordan-lage-en-strikkeprove Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2019 #13 Del Skrevet 25. oktober 2019 1 time siden, Diamant20 skrev: Les her: https://www.strikkezilla.no/strikkefasthet https://www.strikkezilla.no/blogg/2018/hvordan-lage-en-strikkeprove Åå tusen takk!😄 Anonymkode: 6a9d5...2df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2019 #14 Del Skrevet 25. oktober 2019 Peer gynt er kjempegodt å strikke med! Anonymkode: dea94...214 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2019 #15 Del Skrevet 25. oktober 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Peer gynt er kjempegodt å strikke med! Anonymkode: dea94...214 Jeg ser det er ren ull - klør det ikke i bruk?😄 jeg har strikket en hals i karisma som er ull, og synes den klør😁 så tenker jeg sikkert burde ha noe merino Anonymkode: 6a9d5...2df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 26. oktober 2019 #16 Del Skrevet 26. oktober 2019 Hvis du søker «strikkefasthet 22/10» feks har strikkezilla laget en oversikt over garn med den strikkefastheten, det gjelder forsåvidt andre strikkefastheter også. 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå