Gjest Sirkelen Skrevet 31. januar 2020 #261 Skrevet 31. januar 2020 2 timer siden, Rogadame skrev: Husk at det aldri har vært huleboere ifølge kreasjonister 😄 Vi kommer alle fra Adam og Eva for 6000år siden. Fra den magiske hagen et sted i midtøsten med snakkende slange , og der løvene var vegetarianere. De 15 000 år gamle tegningene i huler av okser og villhester er et komplott.og fake news må vite. Ideen er planta der av satan og onde vitenskapsmenn . Haha, ja 😅 Satan kan nok anklages for mye rart, men jeg tror ikke latskap er en av hans synder. I alle fall ikke om man skal tro kreasjonister.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #262 Skrevet 31. januar 2020 På 27.1.2020 den 12.40, AnonymBruker skrev: Dette er bortforklaringer. Hva som er årsaken til at religiøse samfunn, spiller ingen rolle for denne problemstillingen. Sekulære samfunn er beviselig bedre enn samfunn som ikke er det, på nær sagt alle målbare parametre. Hvis du er uenig i det, må du nesten vise til noen konkrete saker, og så kan vi undersøke. Så: På hvilke områder mener du religiøse samfunn har et moralsk overtak over sekulære? Anonymkode: 7f78f...8d1 Hvis vi ser på hvordan Norge har vært og ble bygget opp, så har kristne verdier gjort at landet har vært trygt og godt å vokse opp i. Har du noen andre samfunn som aldri har vært religiøse du vil sammenlikne det med? Anonymkode: e81a2...753
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #263 Skrevet 31. januar 2020 5 timer siden, Sirkelen skrev: En ubegrunnet og feilaktig påstand. Det motsatte er tilfellet. Heldigvis beveger verden seg gradvis ut fra de åndelige hulene de har befunnet seg i, ut i fornuftens klare lys og luft. De største fremskrittene har skjedd i tiden da flest var troende. Ateisme har bare gitt abortdrap, fyll, horeri, skilsmisser og annet søppel som har skadet samfunnet. Anonymkode: b37fc...6c5
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #264 Skrevet 31. januar 2020 5 timer siden, Rogadame skrev: De 15 000 år gamle tegningene i huler av okser og villhester er et komplott.og fake news må vite. Ideen er planta der av satan og onde vitenskapsmenn . Dette motbeviser ikke Bibelen. Anonymkode: b37fc...6c5
Rogadame Skrevet 31. januar 2020 #265 Skrevet 31. januar 2020 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis vi ser på hvordan Norge har vært og ble bygget opp, så har kristne verdier gjort at landet har vært trygt og godt å vokse opp i. Har du noen andre samfunn som aldri har vært religiøse du vil sammenlikne det med? Anonymkode: e81a2...753 Aha så du syns at at de kristne korstogene har rent mel i posen der de red opp til Norden for å drepe alle de med norrøn tro som nekta å følge Kvitekrist? Skal vi snakke om læstianerene da de inntok Nordnorge, slakta samene og tok deres avhogde hoder, la på glass og sendte de til forsking i Kristiania for å sjekke om de var "mennesker" 1
Rogadame Skrevet 31. januar 2020 #266 Skrevet 31. januar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette motbeviser ikke Bibelen. Anonymkode: b37fc...6c5 Forklar meg hvordan du får evolusjonen og bibelhistoriene fra gamle-testamentet å passe sammen da, jeg venter spent 😄 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #267 Skrevet 31. januar 2020 9 minutter siden, Rogadame skrev: Aha så du syns at at de kristne korstogene har rent mel i posen der de red opp til Norden for å drepe alle de med norrøn tro som nekta å følge Kvitekrist? Skal vi snakke om læstianerene da de inntok Nordnorge, slakta samene og tok deres avhogde hoder, la på glass og sendte de til forsking i Kristiania for å sjekke om de var "mennesker" Dette handler om makt og land, ikke troen. Ettersom dette bryter med Bibelen. Anonymkode: b37fc...6c5
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #268 Skrevet 31. januar 2020 7 minutter siden, Rogadame skrev: Forklar meg hvordan du får evolusjonen og bibelhistoriene fra gamle-testamentet å passe sammen da, jeg venter spent 😄 1 dag for oss er millioner av år for Gud. Anonymkode: b37fc...6c5
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #269 Skrevet 31. januar 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Hvis vi ser på hvordan Norge har vært og ble bygget opp, så har kristne verdier gjort at landet har vært trygt og godt å vokse opp i. Har du noen andre samfunn som aldri har vært religiøse du vil sammenlikne det med? Anonymkode: e81a2...753 Norge har blitt stadig mindre kristent med tiden, samtidig som det har blitt bedre og bedre på nær sagt alle målbare måter. Hvis det var religionen som bidro med moralen, skulle man jo tro man så motsatt effekt når den mister grepet om befolkningen? Anonymkode: 7f78f...8d1 1
Rogadame Skrevet 31. januar 2020 #270 Skrevet 31. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dette handler om makt og land, ikke troen. Ettersom dette bryter med Bibelen. Anonymkode: b37fc...6c5 Men du snakker imot deg selv nå da " ateistene står for drap osv ,osv "? Var ikke så mange ateister , under vikingtiden ...men derimot en del atisme /vitenskap under Soktrates tid i Hellas, ikke så mye vold der heller da..helt til de kristne kom og skulle henrette de som ikke følge bibelen da.. Og ateisme /ikke troende har først blomstret opp de siste 30-20 årene , vet ikke hvordan du måler dette ift statistikk på vold og skilsmisser. Vil gjerne se bevis på dette takk
Rogadame Skrevet 31. januar 2020 #271 Skrevet 31. januar 2020 (endret) 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: 1 dag for oss er millioner av år for Gud. Anonymkode: b37fc...6c5 Du er innforstått med at en hest ikke alltid har vært en hest? for flere millioner år siden , hadde det første hestedyret 3 tær (Pangea-når jordoverflatene hang sammen Det samme gjelder menneskearten -homo sapiens. Gradvis utvikling. Jeg snakker om folk som er bokstavtro mot bibelen-kreasjonistene . Abraham ble 400år-men menn i Norden ble bare 50 År ? Alle menneske-typer (hvite/mørke/asiatiske skal ha utviklet seg i en rekordfart på bare 6000år..Nei vent..4000 år ble jo en storflom må vite.. så måtte må telle disse stakkars menneskene på ny da. Uansett går ikke mattestykket opp på noe som helst vis- om man er bokstavtro mot bibelen Endret 31. januar 2020 av Rogadame
HalldirV2 Skrevet 31. januar 2020 #272 Skrevet 31. januar 2020 3 minutter siden, Rogadame skrev: Men du snakker imot deg selv nå da " ateistene står for drap osv ,osv "? Var ikke så mange ateister , under vikingtiden ...men derimot en del atisme /vitenskap under Soktrates tid i Hellas, ikke så mye vold der heller da..helt til de kristne kom og skulle henrette de som ikke følge bibelen da.. Og ateisme /ikke troende har først blomstret opp de siste 30-20 årene , vet ikke hvordan du måler dette ift statistikk på vold og skilsmisser. Vil gjerne se bevis på dette takk Det var ekstremt mye vold i det gamle Hellas, og Sokrates ble jo selv dømt til døden for blant annet å ha forledet Athens unge bort fra deres guder og guddommer. Ellers er jeg enig, ateister kan knapt sammenlignes med religiøse når det kommer til brutalitet. Det er ikke dermed sagt at jeg ikke anerkjenner alt det god religion også har brakt med seg, som er en hel del.
Gjest Sirkelen Skrevet 31. januar 2020 #273 Skrevet 31. januar 2020 26 minutter siden, Rogadame skrev: Forklar meg hvordan du får evolusjonen og bibelhistoriene fra gamle-testamentet å passe sammen da, jeg venter spent 😄 Jeg er like spent som deg 😄
Gjest Sirkelen Skrevet 31. januar 2020 #274 Skrevet 31. januar 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: 1 dag for oss er millioner av år for Gud. Anonymkode: b37fc...6c5 Dette er bare oppspinn og en komisk ad hoc-forklaring. Slike idéer bekrefter bare mitt syn om at noen er nærmere neanderthalerne enn andre i sitt utviklingsnivå 😅
Gjest Sirkelen Skrevet 31. januar 2020 #275 Skrevet 31. januar 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette motbeviser ikke Bibelen. Anonymkode: b37fc...6c5 Jo. Ikke at det er en svært krevende intellektuell prestasjon. Bibelen er det beste argumentet mot Bibelen.
Gjest Sirkelen Skrevet 31. januar 2020 #276 Skrevet 31. januar 2020 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: De største fremskrittene har skjedd i tiden da flest var troende. Ateisme har bare gitt abortdrap, fyll, horeri, skilsmisser og annet søppel som har skadet samfunnet. Anonymkode: b37fc...6c5 Like sant som at kull er hvitt og at flyndre kan fly.
HalldirV2 Skrevet 31. januar 2020 #277 Skrevet 31. januar 2020 1 minutt siden, Sirkelen skrev: Dette er bare oppspinn og en komisk ad hoc-forklaring. Slike idéer bekrefter bare mitt syn om at noen er nærmere neanderthalerne enn andre i sitt utviklingsnivå 😅 Neanderthalere var slett ikke så dumme som den tidligere forskningstradisjonen ville ha det til. Faktisk sto de ikke tilbake for homo-sapiens rent teknologisk.
Gjest Sirkelen Skrevet 31. januar 2020 #278 Skrevet 31. januar 2020 Akkurat nå, HalldirV2 skrev: Neanderthalere var slett ikke så dumme som den tidligere forskningstradisjonen ville ha det til. Faktisk sto de ikke tilbake for homo-sapiens rent teknologisk. Det stemmer nok, men både våre forfedre og neanderthalerne lå nok lavere enn oss mentalt og kulturelt sett. Rett og slett fordi de tilhørte et tidligere stadium. Mitt poeng var forøvrig mest humoristisk, ved å påpeke at de som har størst problemer med å godta evolusjonen selv minner om «levende fossiler». Slik frosk er stuck i overgangen fra fisk til landdyr, så er mange religiøse stuck i overgangen fra myter til vitenskap.
Gjest Sirkelen Skrevet 31. januar 2020 #279 Skrevet 31. januar 2020 Vi får holde tankens ild vedlike 🔥 Holde dumhetsbobla på avstand, nekte å gi etter for skyggene av crap.
HalldirV2 Skrevet 31. januar 2020 #280 Skrevet 31. januar 2020 Akkurat nå, Sirkelen skrev: Det stemmer nok, men både våre forfedre og neanderthalerne lå nok lavere enn oss mentalt og kulturelt sett. Rett og slett fordi de tilhørte et tidligere stadium. Mitt poeng var forøvrig mest humoristisk, ved å påpeke at de som har størst problemer med å godta evolusjonen selv minner om «levende fossiler». Slik frosk er stuck i overgangen fra fisk til landdyr, så er mange religiøse stuck i overgangen fra myter til vitenskap. Jeg vet poenget ditt var humoristisk, jeg ville bare slå et slag for neanderthalerne som har fått urettmessig mye pepper gjennom tidene 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå