Rogadame Skrevet 30. januar 2020 #241 Skrevet 30. januar 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Demographers at the Pew Research Center in Washington, D.C., and the International Institute for Applied Systems Analysis (IIASA) in Laxenburg, Austria, gathered the input data from more than 2,500 censuses, surveys and population registers, an effort that has taken six years and will continue. Anonymkode: b37fc...6c5 https://fritanke.no/kommentar/den-storste-endringen-i-livssyns-norge/19.10842 Dette står også rapporter fra PEW men med litt mer nyansert. Det viser noe helt annet enn hva du påstår:) Go ateism 👍👊😂 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #242 Skrevet 30. januar 2020 På 29.1.2020 den 14.44, EvaLena skrev: Du gjør nok ikke det. Det var jo derfor jeg skrev at de som døpes blir skrevet inn. Det var bra, for jeg ønsker ikke å være medlem der Anonymkode: e81a2...753
CabinCruiser Skrevet 30. januar 2020 #243 Skrevet 30. januar 2020 Ja, neja... F.eks er dåp et religiøst overgrep i min verden. Om jeg vil kalle det barnemishandling, tja..kanskje.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #244 Skrevet 30. januar 2020 2 timer siden, Rogadame skrev: https://fritanke.no/kommentar/den-storste-endringen-i-livssyns-norge/19.10842 Dette står også rapporter fra PEW men med litt mer nyansert. Det viser noe helt annet enn hva du påstår:) Go ateism 👍👊😂 Nei, det står akkurat det samme som jeg sier. At på verdensbasis blir det flere troende og færre ateister. Anonymkode: b37fc...6c5 1
Rogadame Skrevet 30. januar 2020 #245 Skrevet 30. januar 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det står akkurat det samme som jeg sier. At på verdensbasis blir det flere troende og færre ateister. Anonymkode: b37fc...6c5 Du må jo lese hele artikkelen, det er vanskelig å måle folks personlige tro. Prøv å tenke logisk ..du tror altså i Norge.. de frafalne fra Norsk kirke ..la oss si 1 mill mennesker ..vil gå over til mer konservative relegioner altså ? Ungdom idag som er vår neste generasjon vil frivillig velge seg inn mindre samfunn feks kristne konservative ? Husk at barn og ungdom lærer evolusjonen som vanlig biologi- kunnskap i Naturfag .. allerede på barnetrinnet i Norge . For å bli kvitt " darwinisme" så måtte man slettet mye av det som står i naturfag og samfunnsfagpensum og nekter folk all tilgang til museum som bekrefter evolusjonen . Dette tror du altså vil skje ? Det tror ikke jeg
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #246 Skrevet 30. januar 2020 26 minutter siden, Rogadame skrev: Du må jo lese hele artikkelen, det er vanskelig å måle folks personlige tro. Prøv å tenke logisk ..du tror altså i Norge.. de frafalne fra Norsk kirke ..la oss si 1 mill mennesker ..vil gå over til mer konservative relegioner altså ? Ungdom idag som er vår neste generasjon vil frivillig velge seg inn mindre samfunn feks kristne konservative ? Husk at barn og ungdom lærer evolusjonen som vanlig biologi- kunnskap i Naturfag .. allerede på barnetrinnet i Norge . For å bli kvitt " darwinisme" så måtte man slettet mye av det som står i naturfag og samfunnsfagpensum og nekter folk all tilgang til museum som bekrefter evolusjonen . Dette tror du altså vil skje ? Det tror ikke jeg Befolkningen øker hele tiden, og troende føder langt flere barn enn ateister som ikke engang greier å føde nok til å reprodusere seg. Da blir det flere troende, og færre ateister. Enkel matte.f Anonymkode: b37fc...6c5 1
Rogadame Skrevet 30. januar 2020 #247 Skrevet 30. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Befolkningen øker hele tiden, og troende føder langt flere barn enn ateister som ikke engang greier å føde nok til å reprodusere seg. Da blir det flere troende, og færre ateister. Enkel matte.f Anonymkode: b37fc...6c5 Nei befolkningen øker ikke skjønner du , hvis du har sett befolkningsstatistikken og grafene som Hans Rosling viser så vil antallet mennesker på jorden flate ut. Jevnt over i verden fødes det nå 2,5 barn ift tidligere 5-6 barn, og da snakker vi i såkalte U-land. Flere og flere barn vokser opp med utdannelse og kvinner lærer om prevansjon. Barn av troende er de som først legger fra seg barnetroen når de vokser opp, som du ser på statistikken om du hadde giddet lese innlegget jeg nettopp la ut. Man kan ikke skjerme barn fra naturfag og biologi så lenge de går på en norsk skole. Hvor mange år til ser du for deg dette vil skje da? Vi er 5 mill mennesker i Norge sånn ca , over halvparten av oss er ateister(60% av de som er innmeldt i statskirken sier de ikke tror på Gud) Med mindre vi får et masse-innflytting av mormonere og Jehovas vitner eller andre med kreasjonistisk/bokstavtro så må du jammen meg regne dette ut for meg en gang til
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #248 Skrevet 30. januar 2020 6 minutter siden, Rogadame skrev: Nei befolkningen øker ikke skjønner du , hvis du har sett befolkningsstatistikken og grafene som Hans Rosling viser så vil antallet mennesker på jorden flate ut. Jevnt over i verden fødes det nå 2,5 barn ift tidligere 5-6 barn, og da snakker vi i såkalte U-land. Flere og flere barn vokser opp med utdannelse og kvinner lærer om prevansjon. Barn av troende er de som først legger fra seg barnetroen når de vokser opp, som du ser på statistikken om du hadde giddet lese innlegget jeg nettopp la ut. Man kan ikke skjerme barn fra naturfag og biologi så lenge de går på en norsk skole. Hvor mange år til ser du for deg dette vil skje da? Vi er 5 mill mennesker i Norge sånn ca , over halvparten av oss er ateister(60% av de som er innmeldt i statskirken sier de ikke tror på Gud) Med mindre vi får et masse-innflytting av mormonere og Jehovas vitner eller andre med kreasjonistisk/bokstavtro så må du jammen meg regne dette ut for meg en gang til 2,5 er totalen, som inkluderer ateistenes lave fødselstall. For troende er tallet nærmere 3 om ikke fler barn per kvinne. Mange er ateister i Norge, mens disse vil dø ut over tid, mens troende som føder flere barn enn det trengs for å opprettholde antallet dermed vil øke. Enkel matte for voksne med regneferdigheter. Det kommer også mange innvandrere fra land med høye fødselstall som er sterkt troende, slik som muslimer. Anonymkode: b37fc...6c5
Rogadame Skrevet 30. januar 2020 #249 Skrevet 30. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: 2,5 er totalen, som inkluderer ateistenes lave fødselstall. For troende er tallet nærmere 3 om ikke fler barn per kvinne. Mange er ateister i Norge, mens disse vil dø ut over tid, mens troende som føder flere barn enn det trengs for å opprettholde antallet dermed vil øke. Enkel matte for voksne med regneferdigheter. Det kommer også mange innvandrere fra land med høye fødselstall som er sterkt troende, slik som muslimer. Anonymkode: b37fc...6c5 Men du glemmer faktoren fri vilje Hvordan skal man skjerme disse barna av troende å ikke finne på å legge fra seg troen sin? Skal man brenne alle bøker som inneholder evolusjon ? KAn du gi meg et tidspunkt på dette da?Du sier dette skal bli så herlig og du gleder deg . Så hvor gammel er du ,og rekker du i det hele tatt oppleve dette herlige skuet da ateister blir utryddet 😄
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #250 Skrevet 30. januar 2020 Akkurat nå, Rogadame skrev: Men du glemmer faktoren fri vilje Hvordan skal man skjerme disse barna av troende å ikke finne på å legge fra seg troen sin? Skal man brenne alle bøker som inneholder evolusjon ? KAn du gi meg et tidspunkt på dette da?Du sier dette skal bli så herlig og du gleder deg . Så hvor gammel er du ,og rekker du i det hele tatt oppleve dette herlige skuet da ateister blir utryddet 😄 Det må de velge selv, men de fleste velger å fortsette å tro, eller velger en annen tro. Få blir ateister. Ateister blir aldri utryddet totalt, men det vil bli langt færre av dere, og det vil bli bedre for samfunnet med mindre av ateismens ondskap. Anonymkode: b37fc...6c5
Rogadame Skrevet 30. januar 2020 #251 Skrevet 30. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det må de velge selv, men de fleste velger å fortsette å tro, eller velger en annen tro. Få blir ateister. Ateister blir aldri utryddet totalt, men det vil bli langt færre av dere, og det vil bli bedre for samfunnet med mindre av ateismens ondskap. Anonymkode: b37fc...6c5 Akkurat Tror du må vente lenge på dette dessverre.. ikke sikkert du får oppleve det , men det er fint at du har noe å glede deg til. Du får kysse fingra
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #252 Skrevet 30. januar 2020 8 minutter siden, Rogadame skrev: Akkurat Tror du må vente lenge på dette dessverre.. ikke sikkert du får oppleve det , men det er fint at du har noe å glede deg til. Du får kysse fingra Det vil skje gradvis, til slutt vil vi få et bedre samfunn så lenge det innvandrer, konverterer og fødes mange nye troende, mens ateistene dør ut over tid. Ateismens ondskap vil svekkes, troende vil vinne til slutt. Anonymkode: b37fc...6c5
Rogadame Skrevet 30. januar 2020 #253 Skrevet 30. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det vil skje gradvis, til slutt vil vi få et bedre samfunn så lenge det innvandrer, konverterer og fødes mange nye troende, mens ateistene dør ut over tid. Ateismens ondskap vil svekkes, troende vil vinne til slutt. Anonymkode: b37fc...6c5 Akkurat , det er best jeg koser meg i all min ateistiske ondskap mens jeg har sjangs 🥂👿😂
Gjest Sirkelen Skrevet 30. januar 2020 #254 Skrevet 30. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det vil skje gradvis, til slutt vil vi få et bedre samfunn så lenge det innvandrer, konverterer og fødes mange nye troende, mens ateistene dør ut over tid. Ateismens ondskap vil svekkes, troende vil vinne til slutt. Anonymkode: b37fc...6c5 Vi får da inderlig ikke håpe at dere huleboere får overtaket igjen. Takk og pris for fremskrittet 😄
Gjest Sirkelen Skrevet 30. januar 2020 #255 Skrevet 30. januar 2020 1 time siden, Rogadame skrev: Akkurat , det er best jeg koser meg i all min ateistiske ondskap mens jeg har sjangs 🥂👿😂 Jeg og 😄 Da er vi to!
Gjest Sirkelen Skrevet 30. januar 2020 #256 Skrevet 30. januar 2020 På 27.1.2020 den 11.51, sofiemyr skrev: Ingen av mine barn har valgt å bli Jehovas Vitne - så enn hvor kjedelig du måtte synes det er så er det ikke en løgn. Vi lever i et land hvor alle kan velge selv. Mine barn respekterer meg og mitt valg og jeg respekterer deres. Det er jo svært positivt det, men dessverre kan ikke alle velge selv.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #257 Skrevet 30. januar 2020 24 minutter siden, Sirkelen skrev: Vi får da inderlig ikke håpe at dere huleboere får overtaket igjen. Takk og pris for fremskrittet 😄 Ateisme har ikke gitt fremskritt, bare mye ondskap og lidelse for mange mennesker. Anonymkode: b37fc...6c5
Gjest Sirkelen Skrevet 31. januar 2020 #258 Skrevet 31. januar 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Ateisme har ikke gitt fremskritt, bare mye ondskap og lidelse for mange mennesker. Anonymkode: b37fc...6c5 En ubegrunnet og feilaktig påstand. Det motsatte er tilfellet. Heldigvis beveger verden seg gradvis ut fra de åndelige hulene de har befunnet seg i, ut i fornuftens klare lys og luft.
Skiftenøkkel Skrevet 31. januar 2020 #259 Skrevet 31. januar 2020 det er stygt å lyve for barn, om det så er julenissen eller guder og profeter. om voksne folk behøver trøst i noe som kanskje eller kanskje ikke finnes får så være, men hold barna utenfor! noen mer usiviliserte folk lemlester jo barn i religionens navn. det er ikke greit, hverken på gutter eller jenter. 1
Rogadame Skrevet 31. januar 2020 #260 Skrevet 31. januar 2020 13 timer siden, Sirkelen skrev: Vi får da inderlig ikke håpe at dere huleboere får overtaket igjen. Takk og pris for fremskrittet 😄 Husk at det aldri har vært huleboere ifølge kreasjonister 😄 Vi kommer alle fra Adam og Eva for 6000år siden. Fra den magiske hagen et sted i midtøsten med snakkende slange , og der løvene var vegetarianere. De 15 000 år gamle tegningene i huler av okser og villhester er et komplott.og fake news må vite. Ideen er planta der av satan og onde vitenskapsmenn .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå