Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri hevdet at jorden er 7000 år gammel, den ble skapt på 7000 år. Fakta vet vi fra Pew og andres statistikker og forskning, den viser at det blir færre ateistiser og flere troende de neste tiårene. 

Anonymkode: b37fc...6c5

Jaja og slanger kunne snakke , og Jonas ble svelget av en hval 🐍🐋

Du fortsetter bare å prate om det samme , men du klarer forsett ikke å hverken provosere, irritere eller overbevise meg.

Kan du ikke få eget Nick og bilde da?  Vi vet uansett hvem du er på anonym bruker siden du kun snakker om ateister hele tiden.

Ihateatists? Det kan du ha som brukernavn 👍

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, Rogadame skrev:

Jaja og slanger kunne snakke , og Jonas ble svelget av en hval 🐍🐋

Du fortsetter bare å prate om det samme , men du klarer forsett ikke å hverken provosere, irritere eller overbevise meg.

Kan du ikke få eget Nick og bilde da?  Vi vet uansett hvem du er på anonym bruker siden du kun snakker om ateister hele tiden.

Ihateatists? Det kan du ha som brukernavn 👍

Ikke overraskende at du må ty til persondebatt, du har jo ingen argumenter mot fakta som har blitt presentert.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke overraskende at du må ty til persondebatt, du har jo ingen argumenter mot fakta som har blitt presentert.

Har du røykt sokkene dine ? 

Har jo kommet med masser av teorier og argumenter som kan motbevise dine fakta fra PEW som  du gjentar og gjentar  i hvert innlegg.

Les bakover da mann

Men nå orker jeg ikke ha denne goddagmann økseskaft  dialogen lenger,  kanskje diskutere  videre imorgen ?

Skal på jobb  imorgen og har elever å belære med mine fæle atisiske holdninger  😂

Skrevet
3 minutter siden, Rogadame skrev:

Har du røykt sokkene dine ? 

Har jo kommet med masser av teorier og argumenter som kan motbevise dine fakta fra PEW som  du gjentar og gjentar  i hvert innlegg.

Les bakover da mann

Men nå orker jeg ikke ha denne goddagmann økseskaft  dialogen lenger,  kanskje diskutere  videre imorgen ?

Skal på jobb  imorgen og har elever å belære med mine fæle atisiske holdninger  😂

Nei, argumentene dine har jeg besvart. Har du noe som ikke har blitt motbevist av fakta og statistikker må du gjerne poste det.

Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

All forskning viser det motsatte, at barn av religiøse forblir religiøse. Itillegg konverterer mange hvert eneste år og religiøse innvandrere flommer inn over grensene tross ateistene og freppernes navlebeskuende rasisme. Da er det lett for de av oss med mer enn livets harde skole å se hvorfor Pew vil få rett i at det vil bli flere religiøse og andelen ateister vil stupe.

Da er det himla rart at det finnes ateister. Nesten alle ateister i Norge har foreldre, besteforeldre eller oldeforeldre som er eller var kristne. Minst et par millioner nordmenn har altså endt opp som ateister til tross for sitt religiøse opphav.

Selv i muslimske land begynner det å bli noen ateister, men det holder de fleste klokelig kjeft om offentlig av åpenbare årsaker.

Anonymkode: db004...e14

• Liker 2
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, argumentene dine har jeg besvart. Har du noe som ikke har blitt motbevist av fakta og statistikker må du gjerne poste det.

Nei du har ikke besvart de.

1. Hva skal du gjøre med naturfag og samfunnsfagbøkene og arkeologisk museum ? Så lenge evolusjonen  blir lært til barn som fakta  ,og kunnskapen er tilgjengeleg  vil barn  ikke velge  kreasjonistisk menigheter  uansett om det er 4 barn fra et relegiøst  hjem .( Med mindre de blir truet med vold og  " helvete" / utestengelse)

2. Det er ingen grunn til å tro at  andre generasjons barn av innvandrere   idag eller om 20 år kommer til å velge annerledes enn de som kom hit på 80 tallet.

3. Det er ikke garantert at kvinner som kommer fra relegiøse  samfunn  vil  fortsette å være underkuet  mannen og menigheten og føde mange barn .

Gi meg en ny statistikk om 10 år da , så ser vi om den viser den samme ;)

Skrevet
8 timer siden, Rogadame skrev:

Nei du har ikke besvart de.

1. Hva skal du gjøre med naturfag og samfunnsfagbøkene og arkeologisk museum ? Så lenge evolusjonen  blir lært til barn som fakta  ,og kunnskapen er tilgjengeleg  vil barn  ikke velge  kreasjonistisk menigheter  uansett om det er 4 barn fra et relegiøst  hjem .( Med mindre de blir truet med vold og  " helvete" / utestengelse)

2. Det er ingen grunn til å tro at  andre generasjons barn av innvandrere   idag eller om 20 år kommer til å velge annerledes enn de som kom hit på 80 tallet.

3. Det er ikke garantert at kvinner som kommer fra relegiøse  samfunn  vil  fortsette å være underkuet  mannen og menigheten og føde mange barn .

Gi meg en ny statistikk om 10 år da , så ser vi om den viser den samme ;)

Dette er altså feil, all forskning viser at de fleste som vokser opp i religiøse hjem forblir religiøse. 

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er altså feil, all forskning viser at de fleste som vokser opp i religiøse hjem forblir religiøse. 

Jaha jeg  ga deg  en statistikk fra 2019 tidligere i denne tråden  fra Pew  , som viser  motsatt.

Du leser bare det du vil lese 😄

Men du er ekstremt opptatt av kun den ene statistikken  du selv legger ut her inne på relegionssiden omatt og omatt.

Men gi meg en ny statistikk om tja.. 5 år da ?

Så ser vi om den fortsatt viser den samme ;)

Skrevet
42 minutter siden, Rogadame skrev:

Jaha jeg  ga deg  en statistikk fra 2019 tidligere i denne tråden  fra Pew  , som viser  motsatt.

Du leser bare det du vil lese 😄

Men du er ekstremt opptatt av kun den ene statistikken  du selv legger ut her inne på relegionssiden omatt og omatt.

Men gi meg en ny statistikk om tja.. 5 år da ?

Så ser vi om den fortsatt viser den samme ;)

Det stod ingenting om det der nei

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det stod ingenting om det der nei

side 13 I denne tråden , øverst på siden.. under overskriften "barnetroen ryker" ,

Norge ligger på andreplass rett etter Belgia der barn ikke velger samme religion som foreldre , mest trolig fordi unge idag synes disse kristne religionene har et fordrevet syn på homofili og kvinner ;)

Skrevet
18 minutter siden, Rogadame skrev:

side 13 I denne tråden , øverst på siden.. under overskriften "barnetroen ryker" ,

Norge ligger på andreplass rett etter Belgia der barn ikke velger samme religion som foreldre , mest trolig fordi unge idag synes disse kristne religionene har et fordrevet syn på homofili og kvinner ;)

Det gjelder altså kun kristendom, vet du ikke at det er mange flere religioner i verden?

Skrevet

Mange av disse har meldt seg ut av statskirken, men mange er fortsatt religiøse fordet. Derfor må man se på selvrapportert tro, slik jeg forklarte tidligere.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det gjelder altså kun kristendom, vet du ikke at det er mange flere religioner i verden?

Hinduisme, Bahai. Sikhisme og Buddhisme mener du? 

Det er disse religionen som skal knuse ateismen om 20 år ? 😄

Skrevet
2 minutter siden, Rogadame skrev:

Hinduisme, Bahai. Sikhisme og Buddhisme mener du? 

Det er disse religionen som skal knuse ateismen om 20 år ? 😄

Islam, religionen som vil utgjøre 17% av befolkningen innen 2050 og vokser raskt.

Skrevet (endret)
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Islam, religionen som vil utgjøre 17% av befolkningen innen 2050 og vokser raskt.

17 % er ikke så veldig mye  , og da er du også uavhengig av at  disse blir praktiserende muslimer og  kvinner som finner seg i å bare bli hjemme og føde barn. 

;)

Endret av Rogadame
Skrevet
6 minutter siden, Rogadame skrev:

17 % er ikke så veldig mye  , og da er du også uavhengig av at  disse blir praktiserende muslimer og  kvinner som finner seg i å bare bli hjemme og føde barn. 

;)

Dette er selvrapporterte tall man har estimert, altså gode troende mennesker. Da er altså religiøse mennesker i flertall i 2050.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette er selvrapporterte tall man har estimert, altså gode troende mennesker. Da er altså religiøse mennesker i flertall i 2050.

Som sagt   , vis meg en statistikk om 5 og 10 år  , så ser vi jo om vi beveger oss i den retning  du håper :)

Skrevet
4 minutter siden, Rogadame skrev:

Som sagt   , vis meg en statistikk om 5 og 10 år  , så ser vi jo om vi beveger oss i den retning  du håper :)

Vi har statistikker for 2050, den viser retningen med flere religiøse. Ser man på statistikkene de siste årene med stadig flere muslimer, buddhister og kristne utenfor statskirken vet vi at dette vil bli rett.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har statistikker for 2050, den viser retningen med flere religiøse. Ser man på statistikkene de siste årene med stadig flere muslimer, buddhister og kristne utenfor statskirken vet vi at dette vil bli rett.

Du mener at ingen ukjente faktorer kan rokke med denne statistikken  som er 30 år frem i tid ?

🤔 

Du får ikke endret så mye på folks relegiøse oppfatning med å komme med denne statistikken  på KG er jeg redd . :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...