Gå til innhold

Jeg er deprimert

Fremhevede innlegg

Skrevet

Men det er opp og ned . Nå er jeg o en dårlig periode. Sist jeg var hos behandler var det en bra periode.  Går på zoloft lite  dose. Føler jeg trenger å øke den siden men må vente til time vel . Dette er vel ikke noe jeg kan bestemme.  Jeg fråser  mat og vol bare sove.  Orker jobb men jobber veldig hardt for å slippe å tenke og prate med noen å det gjør meg dobbelt så sliten og gir meg lov å legge meg tidelig når jeg kommer hjem. Er ikke bra. Greier å holde det skjult  sånn ca for familie men det sliter meg ut det å . Late som alt er bra. Hva kan jeg gjøre 

Anonymkode: 12f61...83f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke greier å vente til fastlegen åpner på mandag så tar du kontakt med legevakten

Anonymkode: 1ce5f...ede

Skrevet

TS, Hvorfor er du deprimert?

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis du ikke greier å vente til fastlegen åpner på mandag så tar du kontakt med legevakten

Anonymkode: 1ce5f...ede

Man trenger ikke ta kontakt med legevakten bare fordi en er deprimert. Legevakten er for akuttilfeller.

Anonymkode: d3c00...501

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

jobber veldig hardt for å slippe å tenke og prate med noen å det gjør meg dobbelt så sliten og gir meg lov å legge meg tidelig når jeg kommer hjem

Hva mener du med det her?

Anonymkode: 3e512...643

Skrevet

Har du noen interesserer som tidligere har gitt deg glede? 

Har du noen gode venner/familie du kan finne glede i å være med?

Tving deg ut i helger, gå tur i skog og mark. Trening kan være tøft, men kan utløse veldig gode følelser, samt følelsen av mestring. Tenkt gode tanker om deg selv, og finn mønstrene i hverdagen som gjør ting verre, og slutt med de. Samme gjelder for ting som hjelper, gjør mer av det.

Skjønner det er veldig vanskelig, og at livet og verden føles meningsløs, men det vil bli bedre. Klor deg fast i håpet, og lykke til❤️

Anonymkode: 660b2...46c

Gjest Familytree
Skrevet

Når du er i en emosjonell brønn, avhenger 50% av utvinningen av deg og 50% av menneskene rundt deg. Du må være sammen med dem som elsker deg sunn og positivt.
Finn hobbyer som distraherer deg fra dårlige tanker. Du er i et øyeblikk hvor du ser alt veldig vanskelig, men dette er enda et sted i prosessen. Mottagelighet, kriser, jeg forstår at du ser grå skyer på himmelen nå, men vinden vil gi bedre tider!

Skrevet

Er også deprimert noen ganger. Har ikke jobb, dame, unger eller kontakt med noen borstsett fra med min mor.
Altså ikke noe liv. Hva holder meg oppe? Trening. Sykling og vekter. 
Gått på APP i 4 år og nå er det slutt. Ikke noe mer penger. 
Men føler glede mange ganger selv om det er sånn. Skjønner det ikke. Har Asberger og GAD bl.a
Hvordan få mening ut av et meningløst liv? 
Tankenes makt. Alt handler om det. Kan føle stor glede av småting. 
Så mye at jeg må prøve å roe ned sånn at det ikke går over i angst og blir sliten etterpå

Men dette gjelder deg så gjelder det å omprogrammere tankegangen. Lage noen mottanker når de dårlige kommer f.eks
Eller som jeg har gjort i det siste
Når alle de vonde tvangstanker trenger på så ser jeg for meg en sirkel hvor alle de vonde tankene ligger langs denne sirklen. Da plassere jeg tankene i midten
Funker hver gang.

Skrevet

Jeg er deprimert pga mye dritt som har skjedd og som forsatt henger igjen i kroppen og i hode. Jobber 100 og fungerer i hverdagen.  Men nå er jeg litt vel langt nede. Jeg vet  hvorfor egentlig det kommer en dato snart som for  meg trigger mye pluss mye negativt stress . Skal snart til behandlet snart igjen og det skal bli ok .  Jeg kommer meg ikke forbi den dato og det stresset det rar over mye.  

Det  jeg mener med jobb har en gård fysisk jobb som ikke krever mye tenking men mye jobbing.  Tar på meg mye ekstra jobb og jobber egentlig fir mye enn kroppen tåler for å slippe å tenke.  Bedre ned vondt i kropp og sovne kl 7 på  kvelden enn å tenke.  

Anonymkode: 12f61...83f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...