Gå til innhold

tannlege billigere under 21 år?

Fremhevede innlegg

Gjest gjest akkurat nå
Skrevet

er tannlegen billigere dersom man er under 21 år? hvordan kan jeg finne ut av dette? uten å måtte sitte å ringe rundt... må til tannlegen og siste tannlegen jeg var hos var skoletannlegen, jeg kan kanskje ikke gå dit mer?!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det gjaldt meg frem til jeg ble 20 og da måtte jeg bruke skoletannlegen. Eller offentlig tannhelsetjeneste som det heter også.

Nå er nok dessverre toget gått og du må finne deg en tannlege du kan bruke :)

"Fylkeskommunen har ansvar for den offentlige tannhelsetjenesten, og skal igjennom den forebygge og fremme tannhelsa. Barn og unge i alderen 0- 18 år har rett på gratis tannlege, mens de fra 19 til 20 må betale 25% av summen.

Er du over 20 år må du i prinsippet betale alle tannlegetjenester selv, men du kan få støtte fra folketrygden hvis du f. eks. har problemer med visdomstenner eller annen tannsykdom"

Fra unginfo.nt.no

Skrevet

Tror du kan fortsette hos skoletannlegen. Jeg går i allefall der. (Men skal bytte fordi ho er helt forferdelig...)

For meg så fikk jeg bare rabatt til jeg var 20. Etter det er det full pris. Men dette er kanskje forskjellig fra sted til sted?

Gjest Catwoman
Skrevet

Det er billigere ut det året du fyller 20. Altså om man fyller 20 i januar er det likevel billigere (er ikke sikker på hvor mye billigere ) resten av året, deretter er det full pris.

Det er dte jeg har hørt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...