Gå til innhold

Tyrefekter fikk bank i ringen


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Hvis du var en okse og kunne velge, - ville du levd et godt liv som fri ungkalv med eget navn og få den beste omsorgen fordi du skal bli berømt på en arena, eller vil du pakkes som sild i tønnes, og bare få et nummer innbrent på nakken fordi du skal på slakteri...?

Vi lever bare en gang, - tenker sikkert også okser...

Heller et liv hvor man hvor man ihvertfall har en liten sjans mot døden, i stedet for å leve et liv som industriprodukt av dyr på menneskeskapte fabrikker, hvor det er maskinene som tar kverken av deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du var en okse og kunne velge' date=' - ville du levd et godt liv som fri ungkalv med eget navn og få den beste omsorgen fordi du skal bli berømt på en arena[/quote']

:hoho: Tviler på at berømmelse er det oksen tenker mest på når en prøver å redde livet sitt fra en overlegen liten mann i tights.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du veit jo selv at alle mennesker heller ville levd et fritt liv hvor dem kjempet om døden, enn å være fabrikkmat for andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kenneth

Jeg er enig i at en gjennomsnittlig okse ikke lever et veldig verdig liv. Men, at dette skal være en hvilepute i.f.t. holdninger mot tyrefekting, er jeg uenig i. Det må være mulig å tenke to tanker samtidig. Det virker som et billig argument for å slippe å ta standpunkt til noe som vel i følge "normal norsk kultur" er å anse for en uting.

Akkurat hvor godt liv Ferdinand lever, vet jeg ikke, men nå skal han jo trenes opp til å bli mest mulig aggressiv og mannevond, og noe sier meg at dette ikke nødvendigvis innebærer at han får tusle rundt på enga og snuse på blomster. Jeg ser ikke helt at Ferdinands påståtte velferdsnivå forut for hans primitive, nedverdigende og ydmykende opptreden kan legitimere tradisjonen.

I mine øyne kan de jentene du snakker om fortsatt fete seg opp hos McDonald's og fortsatt rakke ned på tyrefekting, uten å måtte føle at de dummer seg ut av den grunn. (Og guttene selvsagt. Jeg er sterk i troen på at mange mannebein også er opptatt av dyrevelferd).

http://www.spaniaweb.net/costadelsol/info/...q=28&fldAuto=79

http://dyrebeskyttelsen.no/faktaark/faktaa...refekting.shtml

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Det er så barbarisk at jeg håper de vil slutte med denen grusomme sporten. Det samme med revejakt i England :evil: Dyreplageri..det er ingenting som gjør meg mere forbannet!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...