Gjest Sirkelen Skrevet 29. oktober 2019 #141 Skrevet 29. oktober 2019 På 24.10.2019 den 12.27, Ax2020 skrev: Vi må bare basere oss på det historien så langt har vist oss, så man kan alltid spørre teoretisk: "må effektiv kriminalitetsbekjempelse lede til autoritære systemer". USA blir betegnet av mange nå som et oligarki, ikke lenger et "rent" demokrati. Og vi ser nettopp i USA flere og flere forsøk på autoritær statsstyring. Du ser at republikansk dominerte stater i USA - typisk konservative, har ingen problemer med å drive med "voter suppression", nemlig der de gjør det langt vanskeligere for alle å stemme og finner opp "gerrymandering" lover som gjør at man kan "tegne" distrikter slik det passer det republikanske partiet, slik at de lett kan vinne. Så mange lokale valg i USA er rett og slett en farse - til å le av. Det er ikke tilfeldig at det er nettopp disse konservative statene som har implementert mye "anti-liberal" politikk, nemlig at de er imot kvinner sin selvbestemmelsesrett. Disse statene har også ofte dødsstraff og disse statene er heller ikke noe særlig fans av de homofile. Så alt i alt, ser man ofte at disse statene som ofte hevder at de er "harde mot de kriminelle" er ofte harde på langt flere andre samfunnsarenaer. Nok et eksempel som er mye nærmere oss (nå har vi nevnt Russland og Hviterussland tidligere), nemlig Polen. Polen er i nærheten av Danmark, Tyskland og Sverige og Polen er også et NATO- og EU-medlem. Men i Polen har du en stadig mer autoritær regjering som pusher og pusher på med sine syke ideer. Partiet som styrer i Polen kaller seg selv for "Lov og rettferdighetspartiet". Ironien er komplett i den forstand at slike "tøffinger" av noen partier bruke gjerne slike over-ambisiøse ord. Dette minner meg om "offisielle" land som Øst-Tyskland og Nord-Korea har, "Den Demokratiske Republikken", osv - men den er alt annet enn demokratiet. Så det høyre-orienterte styret i Polen er også imot kvinnens selvbestemmelsesrett i tillegg til at de hater de homofile. Det er bare noen eksempler der de har gjennomført sin politikk under banneret "lov og orden". Igjen, ironisk nok er det få innvandrere i Polen og likevel ser du at det dannes et slikt styre i Polen, på samme måte som vi har i Hviterussland og Russland. Nå har det høyre-orienterte styret i Polen kommet med enda et nytt forslag, selvsagt i "lov og orden sin ånd", liksom (Sarkasme). Så nå skal alle lærere som underviser i seksual undervising bli tiltalt for å være "pedofile" og risikerer opptil 5 år i fengsel. https://www.dw.com/en/poland-new-legislation-treats-sex-education-as-pedophilia/a-50853031 Og dette ønsker det såkalte "Lov og rettferdighetspartiet" å innføre til tross for at veldig mange polakker er imot dette forslaget, da de fleste polakker ønsker at man skal kunne ha seksual undervisning. https://polandin.com/44982215/majority-of-poles-favour-sex-education-in-schools Absolutt alle disse "lov og orden" partiene har alltid en tendens til å innføre mange helt blåste ting i samfunnet som ikke har noe som helst med "kriminalitetsbekjempelse" å gjøre. Tvert imot, de lager nye lover der "du" eller "jeg" plutselig kan gå fra status lovlydig borger til status "kriminell", fordi de psykopatiske sadist-mennene i regimet har bestemt at det er bare sånn "den nye loven" er, for å ta et eksempel. Så plutselig går man fra lærer til "pedofil" på ett sekund. Det er mange andre land som jeg har sagt at "du" ikke har lyst å sammenligne deg med når det gjelder hard straff. I Saudi-Arabia kutter de bare hendene dine hvis regimet mener at "du har stjelt noe". Mens i USA, spesielt i disse konservative statene, risikerer man ofte å få 20 - 25 år i fengselet fordi man hadde noe marihuana. Husker du han nordmannen som kjørte feil i Arizona, USA og fikk 7,5 år i fengsel på grunn av det, og ble stoppet av politiet mens gamle mora hans satt ved siden av han i bilen. Ja, Arizona er en av disse konservative statene som republikanere vinner i presidentvalget. I Norge har jeg selv sett folk ved flere anledninger kjøre i feil retning, men som oftest retter bilene seg etter det og signaliserer fort at bilen er i feil retning. Hadde jeg anmeldt alle de som kjørte feil, og hadde de praktisert Arizona-lover her til lands, så hadde det vært flere folk i fengsel i årevis. Sånne lover skal man ikke ha i normale land som Norge. I Norge får man bøter, og blir fratatt førerkortet om man kjører som et svin, eller eventuelt kortere opphold i fengsel hvis kjøringa er helt ekstrem, men ingenting i nærheten av 7,5 år for å ha kjørt i feil retning. Det forandrer ikke det faktum at rettsvesenet i Norge ikke er rustet til å håndtere dagens stadig verre kriminalitetsbilde. Vi må være hardere, om det har noen dårlige virkninger så får det bare være. Politikk handler om prioriteringer. Hadde jeg bodd i Polen hadde jeg vurdert å stemme på regjeringspartiet, nettopp for å unngå en utvikling slik den vi ser i Norge. Loven om seksualitetsundervisning er tåpelig, men nå er det jo allerede masse tåpelige lover vi bare må følge. Vårt egen land er jo blitt rimelig «korka» på motsatt kant, og jeg tror det går oss ille.
Gjest Sirkelen Skrevet 30. oktober 2019 #142 Skrevet 30. oktober 2019 På 19.10.2019 den 21.26, Flovef skrev: Jævelig tragisk, rett og slett... er jo ren rasisme de utenlandske gjengene bedriver, når de uprovosert grovt angriper og slår ut tennene på folk. Så ekstremt feige de er, går 10-15 stk mot andre menn som går alene, jeg spyr. Dette er ren rasisme ja. Hatkriminalitet av verste sort mot nordmenn.
Klappe Skrevet 31. oktober 2019 #143 Skrevet 31. oktober 2019 Gikk veldig bra med de muslimske natteravnene som skulle forebygge dette problemet i Oslo. Er jo bare blitt verre på et år. Sånn går det når man sender en tidligere(og nåværende) kriminell til å forebygge vold og gjenger..https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/VRMok1/mohsan-raja-starter-opp-gruppe-som-skal-patruljere-groruddalen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå