Commander Skrevet 21. oktober 2019 #81 Skrevet 21. oktober 2019 6 minutter siden, Sam3 skrev: Når folk påstår at «innvandring» ar arsake til skattenivået er man nødt til å legge ut fakta om hva regjeringen gjør med pengene dine: rike onkler får lavere skatt, vannlige folk som klager om innvandring får høyere avgifter. Håper det smaker. Fakta er litt vanskelig siden ingen har regnet nøyaktig på det. Danskene har det og kommet frem til ca 45 milliarder. I Norge varierer anslagene mellom 65 til 100 milliarder hvert år avhengig hvor mye man tar med i regnestykket (manglende skatt, sykehus,trygder ol). Men tatt utgangspunkt i laveste sats blir det ca 13.000 pr.år pr person. Og beregnet til å øke med ca 12% pr år. https://www.dagbladet.no/nyheter/innvandringen-er-dyrere-enn-de-fleste-er-klar-over/71021800 2
BrukerErHeltAnonym Skrevet 21. oktober 2019 #82 Skrevet 21. oktober 2019 (endret) 18 minutter siden, Sam3 said: Når folk påstår at «innvandring» ar arsake til skattenivået er man nødt til å legge ut fakta om hva regjeringen gjør med pengene dine: rike onkler får lavere skatt, vannlige folk som klager om innvandring får høyere avgifter. Håper det smaker. Regjeringen har vel gitt skattelettelser på 20-30 milliarder. Innvandringen koster 100-200 milliarder årlig. Dette til orientering. Endret 21. oktober 2019 av BrukerErHeltAnonym 3
Drizzt Skrevet 21. oktober 2019 #83 Skrevet 21. oktober 2019 Multi-kulti går vel ikke så bra som de ultrarøde på venstresiden hadde håpet på? Oslo-eksperimentet viser hvorfor dette ikke må spre seg i andre deler av landet og hvorfor enkelte minipartier på venstresiden, MDG inkludert, bør holdes unna makt. 4
jabx Skrevet 21. oktober 2019 #84 Skrevet 21. oktober 2019 11 timer siden, Apis skrev: Tro om de oppfører seg slik i moskeen? Det må jo være noen voksene omsorgspersoner som kan dra krapylene i øra, Det er jo problemet her. Disse ungdommene har vokst opp med vold hjemme, og det er slik de har lært at vold er helt greit. Mangelen på respekt for andre mennesker får de inn med morsmelken. 4
jabx Skrevet 21. oktober 2019 #85 Skrevet 21. oktober 2019 1 time siden, Ti.09 skrev: I tillegg til mitt tidligere svar, vil jeg også legge til denne linken: https://www.tv2.no/nyheter/10931553/ Raymond Johansen, som er byrådsleder i Oslo, ønsker også foreldrene på banen. Så det er ikke bare jeg som lurer på hvor foreldrene er. Dersom ditt barn hadde gjort noe sånt, hadde ikke du som mor/far gjort det du kan for å unngå at det skjer igjen? Foreldrene kan gjøre mye, for eksempel ha bestemte tider der barna må være inne i hus. Eller ta vekk privilegier. Jeg mener ikke det at foreldrene skal ta hele ansvaret, men at det er nødvendig at de også tar litt ansvar! Og det er mange som er over 18 år som også lager bråk, der foreldrene ikke har særlig mye makt siden de er myndige. Men kanskje har de fra 18 år og oppover litt respekt overfor foreldrene, og hører på dem? Problemet er at de foreldrene dette gjelder sannsynligvis gir faen i barna sine uansett, og utsetter dem for både fysisk og psykisk mishandling. Hvordan forventer du at de skal ta ansvar når de ikke bryr seg i det hele tatt? 4
jabx Skrevet 21. oktober 2019 #86 Skrevet 21. oktober 2019 1 time siden, altius skrev: Haha. Leste nettopp siste nytt i saken der en mann som ble overfalt og grisebanket av 5 ungdom med innvandrerbakgrunn i Slemdalsveien er siktet for grov vold. Men hvor onkel politi har dimittert alle voldsmennene. I forhold til varetektsfengsling skal det legges vekt på at løslatelse av siktede ikke skal støte allmenhetens rettsfølelse eller skape utrygghet. Samt fare for gjentagelse. Du snur det på hodet. For at de skal kunne varetektsfengsles så må visse vilkår være oppfylt. Er de ikke det, må de løslates. Det holder ikke med "støtter allmennhetens rettsfølelse". 2
Nevian Skrevet 21. oktober 2019 #87 Skrevet 21. oktober 2019 Jeg synes det er snedig å se at de diskuterer denne saken på Dagsnytt 18 med talspersoner for integrering etc, men for alt i verden skal det ikke nevnes med ord at dette i hovedsak er ungdom med innvandringsbakgrunn. En gigantisk elefant i rommet, men man skal bare snakke rundt den. Fascinerende... 6
Gjest RosaMystica-O-P-N Skrevet 21. oktober 2019 #88 Skrevet 21. oktober 2019 4 minutter siden, jabx skrev: Du snur det på hodet. For at de skal kunne varetektsfengsles så må visse vilkår være oppfylt. Er de ikke det, må de løslates. Det holder ikke med "støtter allmennhetens rettsfølelse". Det er sant som du skriver. Når det er sagt så ser det helt håpløst ut for publikum. Man slår ut tenna på justisministerens onkel og er tilbake på gata få døgn etterpå...
Ti.09 Skrevet 21. oktober 2019 #89 Skrevet 21. oktober 2019 (endret) 7 minutter siden, jabx skrev: Problemet er at de foreldrene dette gjelder sannsynligvis gir faen i barna sine uansett, og utsetter dem for både fysisk og psykisk mishandling. Hvordan forventer du at de skal ta ansvar når de ikke bryr seg i det hele tatt? Jeg håper selvfølgelig at dette ikke gjelder alle. Selv om det er noen som gir blaffen i barna sine, betyr det ikke at alle gjør det. Kanskje noen kan stå fram som et godt eksempel. Dersom ikke foreldrene kan gripe inn, kanskje andre voksenpersoner som de har respekt for? Dette er et stort og omfattende problem, men jeg håper at de klarer å finne en løsning. Endret 21. oktober 2019 av Ti.09
Gjest RosaMystica-O-P-N Skrevet 21. oktober 2019 #90 Skrevet 21. oktober 2019 2 minutter siden, Nevian skrev: Jeg synes det er snedig å se at de diskuterer denne saken på Dagsnytt 18 med talspersoner for integrering etc, men for alt i verden skal det ikke nevnes med ord at dette i hovedsak er ungdom med innvandringsbakgrunn. En gigantisk elefant i rommet, men man skal bare snakke rundt den. Fascinerende... Denne uviljen til faktisk å lede landet kan få uante konsekvenser. Håper bare politikerne innser det, mens det ennå er mulig å unngå et for hardt pendelslag.
Apis Skrevet 21. oktober 2019 #91 Skrevet 21. oktober 2019 1 time siden, jabx skrev: Det er jo problemet her. Disse ungdommene har vokst opp med vold hjemme, og det er slik de har lært at vold er helt greit. Mangelen på respekt for andre mennesker får de inn med morsmelken. Det er nok mer akseptert med fysisk oppdragelse, en det nordmenn er vant med i moderne tid, ellers tviler jeg på at de oppfører seg slik i moskeen
Gjest Sam3 Skrevet 21. oktober 2019 #92 Skrevet 21. oktober 2019 (endret) 2 hours ago, jabx said: Det er jo problemet her. Disse ungdommene har vokst opp med vold hjemme, og det er slik de har lært at vold er helt greit. Mangelen på respekt for andre mennesker får de inn med morsmelken. Det vet du ikke, med mindre at du har data om enkelte individer. Å bare slenge ut generaliseringer og spekulering og formdommer om barn og ungdom er forkastelig. Og det fra noen som snakker om "respekt for andre mennesker"? For noe tull. Ser ut som noen fikk kun hat inn i morsmelken. Ser på deg selv før du drar ut i verden med pekefingern. Endret 21. oktober 2019 av Sam3
BrukerErHeltAnonym Skrevet 21. oktober 2019 #93 Skrevet 21. oktober 2019 (endret) 51 minutter siden, Sam3 said: Det vet du ikke, med mindre at du har data om enkelte individer. Å bare slenge ut generaliseringer og spekulering og formdommer om barn og ungdom er forkastelig. Og det fra noen som snakker om "respekt for andre mennesker"? For noe tull. Ser ut som noen fikk kun hat inn i morsmelken. Ser på deg selv før du drar ut i verden med pekefingern. Innvandererungdom fra patriarkalske klanskulturer er klart overrepresentert i denne type kriminalitet. Det er fakta, sånn er det bare. Den type folk har vi ikke bruk for her i landet. Endret 21. oktober 2019 av BrukerErHeltAnonym 6
Stina234 Skrevet 22. oktober 2019 #94 Skrevet 22. oktober 2019 10 timer siden, Sam3 skrev: Dine skatter er høyere fordi FrP og Høyre får gaver og gratis hytter fra deres rike onkler som igjen får tilbake skatteletter og skjult rabatter gjennom «innovasjons» midler delte ut med lave terskler. Det skjer mens budskapet om «innvandring» deles ut som unnskylding til de uintelligente og de som tåper. For en meningsløs påstand. 4
Gjest Sirkelen Skrevet 22. oktober 2019 #95 Skrevet 22. oktober 2019 2 timer siden, Stina234 skrev: For en meningsløs påstand. Helt enig.
Gjest Sirkelen Skrevet 22. oktober 2019 #96 Skrevet 22. oktober 2019 Blind, grov vold burde straffes med henging.
Rullerusk Skrevet 22. oktober 2019 #97 Skrevet 22. oktober 2019 On 10/20/2019 at 9:38 PM, Ti.09 said: Foreldrene har et stort og viktig ansvar her, og det er de som har satt barna til verden. De påvirker barna sine i stor grad. Selvfølgelig kan staten og de sosiale etatene gjøre mye, men tror du de har nok kapasitet til det? Og jeg bor ikke i Oslo, så det er dessverre lite jeg kan bidra med. Jeg tenker nok her har foreldrene størst innflytelse. Har du noen andre forslag til hvordan vi kan bidra til at ungdommene får det bedre, kanskje? Bor selv i et innvandrertett område og ja foreldre må på banen! Men mye tidligere. Har selv observert nabobarn på 6-7 år som leker selvmordsbombere utenfor her jeg bor. Det er kanskje her foreldrene burde gripe inn! Ikke når de har blitt store halvvoksne aggressive menn. også må man tørre å si at foreldrene ofte (ikke alltid) får i den fella at de fokuserer selv veldig på forskjeller. Ikkke likheter mellom oss mennesker. 1
Gjest Sirkelen Skrevet 22. oktober 2019 #98 Skrevet 22. oktober 2019 Det blir vel akkurat det samme igjen.
Joni123 Skrevet 22. oktober 2019 #99 Skrevet 22. oktober 2019 Vet det er umulig, men ønskesituasjonen hadde jo vært at de hadde mistet statsborgerskapet eller oppholdstillatelsen om de hadde begått en kriminell handling. 2
Gjest RosaMystica-O-P-N Skrevet 22. oktober 2019 #100 Skrevet 22. oktober 2019 5 timer siden, Sirkelen skrev: Blind, grov vold burde straffes med henging. Vi burde generelt hatt dødsstraff her til lands, men vært svært restriktive i bruken av det. Hvorfor skal for eksempel skattebetalerne betale millioner på millioner for at Breivik skal ha en varm seng og kabel TV? Når han i tillegg får full støtte til advokat i rettsaker han reiser i fengselet så blir folk sinte. Nei, den klovnen skulle vært hengt høsten 2011. Det fantes ingen tvil om skyldspørsmålet i hans tilfelle. Jeg var for en tid tilbake mellom jobber å måtte innom NAV. Det å stå der å ydmykt trygle (Det føles sånn) om småpenger, mens massemordere får den smukke behandlingen og utlendinger hentes inn til landet i stort monn fører til hatfølelser overfor staten. Det er jo ikke penger igjen til snille folk som følger lovene, nei de er brukt opp på innvandring og kriminelle. Slikt som dette skaper statsfiender.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå