Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest RosaMystica-O-P-N
Skrevet
1 minutt siden, Sirkelen skrev:

Disse djevlene burde vært deportert!

Selvfølgelig skulle de det. Sånn dritt trenger vi ikke her i landet. Jeg snakker selvsagt ikke om utlendinger eller muslimer som gruppe, men de individene som synes gjengvold er gøy. Vi skulle hatt nulltoleranse på dette. Et grovt lovbrudd av slik karakter å man sendes til foreldrenes hjemland eller man blir fengselet lenge. 

Dersom myndighetene ikke vil ta grep så vokser selvtekten frem gradvis. Hvis jeg måtte gått igjennom Oslo øst på natta ville jeg omstendighetene tatt i betraktning ha båret kniv.

Jeg tror ikke selvtekt og sivilt bevæpningskappløp er løsningen på problemene i Oslo og vesten generelt. 

Håper vi gjør noe med strafferammer om ikke annet.

Videoannonse
Annonse
Gjest Sirkelen
Skrevet (endret)
2 minutter siden, RosaMystica-O-P-N skrev:

Selvfølgelig skulle de det. Sånn dritt trenger vi ikke her i landet. Jeg snakker selvsagt ikke om utlendinger eller muslimer som gruppe, men de individene som synes gjengvold er gøy. Vi skulle hatt nulltoleranse på dette. Et grovt lovbrudd av slik karakter å man sendes til foreldrenes hjemland eller man blir fengselet lenge. 

Dersom myndighetene ikke vil ta grep så vokser selvtekten frem gradvis. Hvis jeg måtte gått igjennom Oslo øst på natta ville jeg omstendighetene tatt i betraktning ha båret kniv.

Jeg tror ikke selvtekt og sivilt bevæpningskappløp er løsningen på problemene i Oslo og vesten generelt. 

Håper vi gjør noe med strafferammer om ikke annet.

Det virker i alle fall svært vanskelig å se noen løsning. For min egen del unngår jeg de aktuelle områdene uansett tid på døgnet, og oppfordrer andre til det samme. Tenk på egen sikkerhet.

Endret av Sirkelen
Gjest RosaMystica-O-P-N
Skrevet (endret)
3 minutter siden, Sirkelen skrev:

Det virker i alle fall svært vanskelig å se noen løsning. For min egen del unngår jeg de aktuelle områdene uansett tid på døgnet , og oppfordrer andre til det samme. Tenk på egen sikkerhet.

Samme her. Synes likevel at det er veldig trist at vi kvinner ikke lengre kan gå trygt uten å bli slått ned og voldtatt eller at guttene i byen ikke kan gå hjem fra byen uten å bli sparket i ansiktet osv. 

Jeg må være ærlig å innrømme at jeg blir ganske harm når jeg tenker på hvordan landet vårt har blitt ødelagt og gitt bort ila de siste 20-40 årene. 

Endret av RosaMystica-O-P-N
Skrevet

Onkelen til justisministeren som ble overfalt er i 40 åra står det.  Men justisministeren er over 40 år selv. Går det an altså? 

Gjest Sirkelen
Skrevet
31 minutter siden, RosaMystica-O-P-N skrev:

Samme her. Synes likevel at det er veldig trist at vi kvinner ikke lengre kan gå trygt uten å bli slått ned og voldtatt eller at guttene i byen ikke kan gå hjem fra byen uten å bli sparket i ansiktet osv. 

Jeg må være ærlig å innrømme at jeg blir ganske harm når jeg tenker på hvordan landet vårt har blitt ødelagt og gitt bort ila de siste 20-40 årene. 

Det er ikke til å unngå at man blir lei seg over det. Særlig med tanke på at neste generasjon må vokse opp i et mye råere samfunn. Husker alltid at jeg tenkte slikt bare forekom i utlandet når jeg vokste opp.

Gjest RosaMystica-O-P-N
Skrevet (endret)
23 minutter siden, Undermann skrev:

Onkelen til justisministeren som ble overfalt er i 40 åra står det.  Men justisministeren er over 40 år selv. Går det an altså? 

Jaja, ofte at en attpåklatt er yngre enn nieser og nevøer.

Gjest RosaMystica-O-P-N
Skrevet (endret)
2 minutter siden, Sirkelen skrev:

Det er ikke til å unngå at man blir lei seg over det. Særlig med tanke på at neste generasjon må vokse opp i et mye råere samfunn. Husker alltid at jeg tenkte slikt bare forekom i utlandet når jeg vokste opp.

Vi får trøste oss med at det blir lettere for oss å dø fra dette landet en dag, enn det ville vært for 40 år siden...

Gjest Sirkelen
Skrevet (endret)
3 minutter siden, RosaMystica-O-P-N skrev:

Vi får trøste oss med at det blir lettere for oss å dø fra dette landet en dag, enn det ville vært for 40 år siden...

En ytterst mager trøst det. Denne utviklingen har gått så utrolig fort, jeg er bare 32 år gammel men husker et helt annet samfunn, på de fleste områder. Jeg er vel fra den aller siste generasjonen som opplevde det Kardemommeby-samfunnet Norge en gang var.

Endret av Sirkelen
Gjest RosaMystica-O-P-N
Skrevet
7 minutter siden, Sirkelen skrev:

En ytterst mager trøst det. Denne utviklingen har gått så utrolig fort, jeg er bare 32 år gammel men husker et helt annet samfunn, på de fleste områder. Jeg er vel fra den aller siste generasjonen som opplevde det Kardemommeby-samfunnet Norge en gang var.

Jeg er også bare i tredveåra, men jeg sliter med å se lyst på fremtiden. Jeg vil si at det ikke bare i mitt sinn, men i mange av de i min omgangskrets råder en mild depresjon. Det er vanskelig å se en god fremtid her til lands.

Gjest Sirkelen
Skrevet (endret)
2 minutter siden, RosaMystica-O-P-N skrev:

Jeg er også bare i tredveåra, men jeg sliter med å se lyst på fremtiden. Jeg vil si at det ikke bare i mitt sinn, men i mange av de i min omgangskrets råder en mild depresjon. Det er vanskelig å se en god fremtid her til lands.

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver her, og ellers. Jeg har forsøkt å tvinge meg selv til å være optimistisk mye av livet, men det blir etterhvert bare for vanskelig å se det slik. Det er for mange piler som peker feil vei, og det er bare så altfor tydelig hva slags dysfunksjonelt samfunn vi er i ferd med å få. Av og til får man den litt drømmelignende følelsen: er det virkelig slik det er? 

Endret av Sirkelen
Gjest RosaMystica-O-P-N
Skrevet (endret)
3 minutter siden, Sirkelen skrev:

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver her, og ellers. Jeg har forsøkt å tvinge meg selv til å være optimistisk mye av livet, men det blir bare for vanskelig. Det er for mange piler som peker feil vei, og det er bare så altfor tydelig hvilken vei det går på så mange samfunnsområder. 

Ja og det eneste politikerne krangler om er bompenger og klima. Jeg dør! Vi har jo samfunnsområder som praktisk talt skriker til oss om vår oppmerksomhet, men nei, fokuset rettes mot tulle- og tøysepolitikk. 

#Oppgitt ! 

Gjest Sirkelen
Skrevet
1 minutt siden, RosaMystica-O-P-N skrev:

Ja og det eneste politikerne krangler om er bompenger og klima. Jeg dør! Vi har jo samfunnsområder som praktisk talt skriker til oss om vår oppmerksomhet, men nei, fokuset rettes mot tulle og tøysepolitikk. 

#Oppgitt ! 

Akkurat dette bidrar veldig til uvirkelighetsfølelsen som jeg (og sikkert svært mange andre) føler. Bompenger er jo en aktuell sak, og det samme er klima, men veier må jo bygges og betales ett eller annet sted, og akkurat klimasaken kan jo ikke lille Norge løse selv. Det må være rom for andre og viktigere problemer? I tillegg dreier mye av det politiske stoffet seg om posisjonering, retorikk og annet «dritt» uten betydning for folk flest og samfunnet.

Gjest Sirkelen
Skrevet

Det er synd å si det, men mer og mer forstår jeg det populistiske narrativet om eliten som bare tenker på egne karriérer og gir blaffen i folket. Det er jo faktisk så enkelt det hele henger sammen.

Gjest RosaMystica-O-P-N
Skrevet
1 minutt siden, Sirkelen skrev:

Det er synd å si det, men mer og mer forstår jeg det populistiske narrativet om eliten som bare tenker på egne karriérer og gir blaffen i folket. Det er jo faktisk så enkelt det hele henger sammen.

Sirkelen vil ha "væpna revolusjon! " haha ;)

Gjest Sirkelen
Skrevet
Akkurat nå, RosaMystica-O-P-N skrev:

Sirkelen vil ha "væpna revolusjon! " haha ;)

Neida 😅 Men jeg skjønner denne virkelighetsforståelsen bedre enn før. Man må bare prøve å få inn mer ansvarsfulle folk. Revolusjoner går sjelden bra 😅

Gjest RosaMystica-O-P-N
Skrevet

Men, fra spøk til alvor så mistenker jeg i stadig større grad at klimahysteriet spilles ut som et effektivt virkemiddel for å få oss vanlige borgere til å godta høyere beskatning. Vi må jo tross alt ha avgifter på klimafientlige ting, og lista over disse tingene blir bare lengre og lengre.

Hvor kommer så dette behovet for økte skatteinntekter og avgifter fra?? Kan det være asylpolitikken som nødvendiggjør denne politikken? Ikke søkt.

Gjest Sirkelen
Skrevet (endret)
13 minutter siden, RosaMystica-O-P-N skrev:

Men, fra spøk til alvor så mistenker jeg i stadig større grad at klimahysteriet spilles ut som et effektivt virkemiddel for å få oss vanlige borgere til å godta høyere beskatning. Vi må jo tross alt ha avgifter på klimafientlige ting, og lista over disse tingene blir bare lengre og lengre.

Hvor kommer så dette behovet for økte skatteinntekter og avgifter fra?? Kan det være asylpolitikken som nødvendiggjør denne politikken? Ikke søkt.

Det er i alle falk ikke helt urimelig å tenke i de baner. Jeg tror nok klimaproblemet er reelt, det er bare at de virkemidlene som innføres virker så utrolig lite effektive og formålsrettede. For eksempel lager man flyseteavgifter som ikke betyr noen ting, når man isteden kunne støttet det lovende utviklingsarbeidet som gjøres med elektriske fly. Listen er lang, og som du sier virker det ofte som økte skatter og avgifter er den egentlige begrunnelsen for å fronte klimasaken. Generelt er det så mye uærlighet ute og går at selv den sindigste person begynner å bli mistenksom til alt det vi blir fortalt. 
For meg virker det som flertallet av politikere har resignert overfor innvandringen og nærmest godtar den som en naturlov. Det å protestere «straffer seg» så voldsomt når den politiske korrektheten hersker og alle kritiske stemmer hitles over en lav sko. Og da tvinger jo alt det andre seg frem som konsekvens: mer penger må inn i kassa for å betale en dysfunksjonell samfunnsutvikling. Den voldsomme økningen i boligpriser og den store boligutbyggingen i Oslo er jo egentlig kun forårsaket av innvandring, men dette nevnes aldri. Barnefattigdom også. Problemet med denne utviklingen er at den nærmest tvinger frem selvsensur i media, for alle skjønner at folk flest vil reagere om sannheten kommer frem ufortynnet. Litt som med Tsjernobyl-ulykken i østblokklandene, må problemets omfang dyttes under teppet.

Endret av Sirkelen
Skrevet
22 minutter siden, RosaMystica-O-P-N skrev:

Så norske politikere har overbevist tusenvis av forskere over hele verden til å lyve og jukse så de kan skattlegge folk mer?! WTF... Jaja, der forsvant den IQen.

• Liker 2
Gjest Sirkelen
Skrevet
Akkurat nå, jabx skrev:

Så norske politikere har overbevist tusenvis av forskere over hele verden til å lyve og jukse så de kan skattlegge folk mer?! WTF... Jaja, der forsvant den IQen.

Det er selvfølgelig ikke slik det henger sammen. Klimakrisen er reell. Men virkemidlene som tas i bruk virker ikke så effektive. Og da skjønner jeg at folk kan bli litt mistenksomme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...