Stina234 Skrevet 20. oktober 2019 #21 Skrevet 20. oktober 2019 (endret) Tragisk men en realitet. Ungdommer med innvandringsbakgrunn som feigt samler seg i grupper på 10-20 personer for å angripe en vilkårlig uskyldig person. I tillegg er dette tydeligvis takken for at de får komme inn i landet og få NAV støtte. Så har vi politikere da som nærmest handligslammet forslår flere natteravner for å hjelpe politiet. Tragisk å lese. Få dokumentert og bevist hvem som er med i bandene, Deretter send dem ut av landet, tilbake hvor de kom ifra. Tror det fort hadde stoppet da. Endret 20. oktober 2019 av Stina234 23
Nyttig Skrevet 20. oktober 2019 #22 Skrevet 20. oktober 2019 (endret) Multikriminelle Oslo. Europas narkohovedstad. Man lukker øynene for alt og alle, har åpne grenser og null kontroll på innvandringen. Kriminielle og voldelige ungdomsmiljøer er skapt av innvandrere fra ikke-vestlige land. Endret 20. oktober 2019 av Nyttig 13
Gjest ByeByeLove Skrevet 20. oktober 2019 #23 Skrevet 20. oktober 2019 (endret) Oslo har vært ute av kontroll lenge, og det blir bare mer og mer tydelig. En by jeg var glad for å forlate. Fikk aldri en god følelse der. Synd, fordi det kunne og burde ha vært helt annerledes. Endret 20. oktober 2019 av ByeByeLove
Sol-gull Skrevet 20. oktober 2019 #24 Skrevet 20. oktober 2019 17 hours ago, Sam3 said: Du er vel kjent med betydning og implikasjon av slik ordbruk som som "høyforræderi". Som sagt, håper at PST sover ikke lenger mens dere holder med dette. Deres metoder er vel kjent nå. At din venn har blitt slått av noen har ingen relevans til dit forsøk a gjør alle innvandrere ansvarlig for handlinger av enkelt personer. Staten har betalt dyrt for utdanningen din - som ser ut som bortkast penger når viser mangel på både logikk og etikk. Alle vet at det ikke er "alle". Er det ikke et problem som har kommet med innvandringen fordi om det er "noen"? Dette er et problem og det må tas opp som et problem. Jeg etterlyser et forsøk på å kartlegge årsaken og å få gjort noe med det. Virker på meg som om det er bare noe vi skal godta, at sånn er det bare nå. 7
Gjest ana0603 Skrevet 20. oktober 2019 #26 Skrevet 20. oktober 2019 (endret) Jeg er ikke for eller imot muslimer, men til dere som sier "få dem ut" og lignende, det er litt for sent å få dem ut. Om vi tenker litt større: de som kom i Europa for noen år siden, de har fått masse barn, og alle de barna kommer til å ha stemmerett innen 2035. Nå er det nesten umulig å få dem ut, og 2035 > framover blir det utenkelig. Ungarn har ikke sluppet inn noen, og de ble kritisert for det, men de har sikret framtiden sin. De skandinaviske landene har vært litt for snille, og da blir det en pris å betale ... dessverre! Endret 20. oktober 2019 av ana0603
Gjest Optimo Skrevet 20. oktober 2019 #27 Skrevet 20. oktober 2019 1 time siden, Stina234 skrev: Få dokumentert og bevist hvem som er med i bandene, Deretter send dem ut av landet, tilbake hvor de kom ifra. Tror det fort hadde stoppet da. Tilbake til Groruddalen, mener du? For du skjønner at disse folka sannsynligvis har norsk pass?
Nyttig Skrevet 20. oktober 2019 #28 Skrevet 20. oktober 2019 Vi må se til sverige, hvor galt det har gått. Tenk at man har steder hvor offentlig tjenestemann ikke kommer inn, hva er dette for noe tull? Ikke adgang i sitt EGET land pga noen fra et annet land har blokkade! Hvorfor godtar sverige dette? Idioter som ødelegger sitt eget land. Sett inn millitæret å storm disse områdene å rydd opp i samfunnet. I norge vil vi se samme tendens om noen år om det ikke skjer noe snart. Ikke kom å skyld på fritidstilbud til ungdom, penger til dette. Det er DET eneste politikere maser om! Hver tredje som sitter i fengsel er ikke norsk, hvorfor skal vi oppbevare og bruke penger på noen som ikke hører hjemme her? Ingen vil snakke om problemene i samfunnet, politikere er stort sett feige løgnere som ikke tar grep. 9
Viktualia Skrevet 20. oktober 2019 #29 Skrevet 20. oktober 2019 Jeg vet ikke jeg altså, men det virker som om noen her tror vold, bråk og div kriminalitet er en ny ting i Oslo? Hørt om Tveitagjengen på 80-tallet og utover? Antifa og Boot boys sine herjinger på 90-tallet? B-gjengen og Youngbloods? Tror dere det er en grunn til at Alf Prøysen sang om Frognergjengen i en sang fra 60-tallet? Gjengkriminalitet er så klart ikke greit, og må bekjempes på flere måter. Men ikke lat som det er noe nytt. 4
Gjest badesangen Skrevet 20. oktober 2019 #30 Skrevet 20. oktober 2019 5 minutter siden, Viktualia said: Gjengkriminalitet er så klart ikke greit, og må bekjempes på flere måter. Men ikke lat som det er noe nytt. Graden av vold er ny. Valg av ofre er ny. Ikke lat som dette ikke er nytt. Fordi det fantes folk i gjenger som banka hverandre på 60, 70, 80-tallet, så skal vi ikke bry oss med dette?
Gjest Sam3 Skrevet 20. oktober 2019 #31 Skrevet 20. oktober 2019 1 hour ago, Ti.09 said: Hvor er foreldrene? Hvor er staten og sosiale etatene? Hvor er du. Hva bidrar du til at ungdomen har det bedre?
Nyttig Skrevet 20. oktober 2019 #32 Skrevet 20. oktober 2019 20 minutter siden, Viktualia skrev: Jeg vet ikke jeg altså, men det virker som om noen her tror vold, bråk og div kriminalitet er en ny ting i Oslo? Hørt om Tveitagjengen på 80-tallet og utover? Antifa og Boot boys sine herjinger på 90-tallet? B-gjengen og Youngbloods? Tror dere det er en grunn til at Alf Prøysen sang om Frognergjengen i en sang fra 60-tallet? Gjengkriminalitet er så klart ikke greit, og må bekjempes på flere måter. Men ikke lat som det er noe nytt. Tveitagjengen var jo aldri en gjeng. Noe vi som kjenner miljøet vet. Vi snakker om en helt annen liga i dag av kriminelle gjenger enn på den tiden. Mye mer ekstremt. 5
Ti.09 Skrevet 20. oktober 2019 #33 Skrevet 20. oktober 2019 (endret) 13 timer siden, Sam3 skrev: Hvor er staten og sosiale etatene? Hvor er du. Hva bidrar du til at ungdomen har det bedre? Foreldrene har et stort og viktig ansvar her, og det er de som har satt barna til verden. De påvirker barna sine i stor grad. Selvfølgelig kan staten og de sosiale etatene gjøre mye, men tror du de har nok kapasitet til det? Og jeg bor ikke i Oslo, så det er dessverre lite jeg kan bidra med. Jeg tenker nok her har foreldrene størst innflytelse. Har du noen andre forslag til hvordan vi kan bidra til at ungdommene får det bedre, kanskje? Endret 21. oktober 2019 av Ti.09 5
Viktualia Skrevet 20. oktober 2019 #34 Skrevet 20. oktober 2019 Eh...Tveitagjengen var ikke noen gjeng? Og det som skjer nå er mer ekstremt enn ran, narkotikakriminalitet, drap etc? Javel.
FryNor Skrevet 20. oktober 2019 #35 Skrevet 20. oktober 2019 44 minutter siden, Sam3 skrev: Hvor er staten og sosiale etatene? Hvor er du. Hva bidrar du til at ungdomen har det bedre? Det er verken staten eller de sosiale etatene sitt ansvar å lære disse ungdommene folkeskikk, her som ellers i Norge så er det foreldrene sitt ansvar. Flesteparten av disse ungdommene har innvandrerbakgrunn og er oppdratt i et parallelt patriarkalsk samfunn der den primitive kulturen og religionen er viktigere enn kulturen og lovene som resten av innbyggerne i dette landet må forholde seg til. Guttene får gjøre som de ønsker mens friheten til jentene og kvinnene blir nøye kontrollert og regulert. Vold og kriminalitet er status i mange innvandrermiljøer, det henger sammen med stammekulturen og den religiøse kontrollen de ikke har kvittet seg med. Jeg tror ikke det er noe som kan gjøres med dette så lenge myndighetene, politiet og media er så redde for å kalle en spade for en spade. Hvis Norge og da spesielt Oslo ikke skal ende opp med samme problemene som Sverige, England, Frankrike og Tyskland så må man få med lederskikkelsene i de forskjellige innvandrermiljøene med på laget. Men oppførselen til en del av disse religiøse lederne kan vi ikke akseptere, de oppfordrer muslimske ungdommer til å snu ryggen til det Norske samfunnet og de Norske lovene fordi ungdommene har blitt for norske. Vi som har fulgt med utviklingen i Sverige vet at det samme er i ferd med å skje her, problemene skal ties ihjel og statistikken skal helst føres uten at etnisitet eller religion blir loggført. 7
BrukerErHeltAnonym Skrevet 20. oktober 2019 #36 Skrevet 20. oktober 2019 https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/VbLJ4p/vi-har-et-problem-i-oslo?utm_source=vgfront&utm_content=row-1 HEIDI VIBEKE PEDERSEN, statsviter og styremedlem Holmlia Ap: Vi har et problem i Oslo Det har vært en helg med uvanlig mange tilfeller av uprovosert vold. Vi må gjøre noe raskt, og samtidig kartlegge situasjonen for å få mer kunnskap om hva dette er, hvem som rammes og hva som er risikoen framover. Jeg lei av at hensynet til ungdom og bomiljø virker å bli nedprioritert fordi man er redd for å stigmatisere. Nei, dette er ikke «akkurat som på Tveita i på 60-tallet». 6
BrukerErHeltAnonym Skrevet 20. oktober 2019 #37 Skrevet 20. oktober 2019 23 hours ago, Sam3 said: Dere digitalt bakmenn er tilbake for å finne neste nyttig idioten? Håper PST fanger opp at Breiviks-venner og Manshaus-fans bruker kode.... Hold deg til saken som diskuteres du. Slutt med disse distraksjonsøvelsene. 5
BrukerErHeltAnonym Skrevet 20. oktober 2019 #38 Skrevet 20. oktober 2019 7 hours ago, Sam3 said: Det har ikke noe å gjør med «integrering» og «assimilering». Slut med pinlig forsøk å skape «kulturkrig». Dette er et direkte resultat av innvandringen fra visse områder. 4
Gjest Sirkelen Skrevet 20. oktober 2019 #39 Skrevet 20. oktober 2019 På 19.10.2019 den 21.26, Flovef skrev: Jævelig tragisk, rett og slett... er jo ren rasisme de utenlandske gjengene bedriver, når de uprovosert grovt angriper og slår ut tennene på folk. Så ekstremt feige de er, går 10-15 stk mot andre menn som går alene, jeg spyr. Disse djevlene burde vært deportert!
Gjest Sirkelen Skrevet 20. oktober 2019 #40 Skrevet 20. oktober 2019 3 timer siden, ana0603 skrev: Jeg er ikke for eller imot muslimer, men til dere som sier "få dem ut" og lignende, det er litt for sent å få dem ut. Om vi tenker litt større: de som kom i Europa for noen år siden, de har fått masse barn, og alle de barna kommer til å ha stemmerett innen 2035. Nå er det nesten umulig å få dem ut, og 2035 > framover blir det utenkelig. Ungarn har ikke sluppet inn noen, og de ble kritisert for det, men de har sikret framtiden sin. De skandinaviske landene har vært litt for snille, og da blir det en pris å betale ... dessverre! Det er akkurat det som er kjernen i saken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå