AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #1 Skrevet 18. oktober 2019 Jeg har så lyst å selge det meste vi har og flytte til et småbruk. Leve et enkelt liv. I dag har vi en flott hus, jeg har fulltidsjobb og mannen jobber 2 jobber. Vi har det flott utad. Men jeg trives ikke med dette livet. Jeg sliter mentalt og fysisk. Jeg tror ikke jeg klarer å stå i fulltidsjobb så mye lengre da jeg snart knekker sammen. Jeg føler jeg ikke strekker til noe, det blir for mye. Økonomien våres er nå stram. Jeg har gått lenge i utdannelse, men har veldig lav lønn. Tid er det lite av og energien er lav. Men jeg føler at ønsket mitt om å flytte kanskje er en virklighetsflukt? Mannen min tror det og ønsker ikke å flytte. Jeg føler en slags panikk av hele situasjonen, at jeg snart drukner. Hva tenker dere? Anonymkode: 67802...c37 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #2 Skrevet 18. oktober 2019 Det høres ut som en virkelighetsflukt på meg når det er så drastisk. Men du kan kanskje kutte ned på jobbingen litt og finne noen å snakke med. Anonymkode: 5d6bb...4f8
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #3 Skrevet 18. oktober 2019 Jeg leser følgende: Bla bla bla "Flott hus", bla bla bla "to jobber", bla bla bla "Økonomien er stram". Jeg tenker at dere lever over evne. Flytt til et hus dere faktisk har råd til, gå ned i stilling og tilpass økonomien etter dette. Det er tydelig at det begynner å tære på deg at dere higer etter "større og flottere". Mitt råd er å gå av den karusellen nå, før det er for sent. Anonymkode: 9f59a...6f9 2
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #4 Skrevet 18. oktober 2019 Samme selv. Tenker det samme som deg. Tror kanskje du er litt lei livssituasjon din da man ofte får slike tanker. Jeg har også vært innom tanken på småbruk men det er vanskelig å leve av det har hørt av de som driver det. De må andre jobber i tillegg for å overleve. Anonymkode: e645e...d51
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #5 Skrevet 18. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det høres ut som en virkelighetsflukt på meg når det er så drastisk. Men du kan kanskje kutte ned på jobbingen litt og finne noen å snakke med. Anonymkode: 5d6bb...4f8 Der vi bor nå så har jeg ikke sjans å gå ned i stilling desverre. Derfor jobber mannen 2 jobber. Han trives med det, men jeg tenker at det er hans virklighetsflukt. Ts Anonymkode: 67802...c37
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #6 Skrevet 18. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Der vi bor nå så har jeg ikke sjans å gå ned i stilling desverre. Derfor jobber mannen 2 jobber. Han trives med det, men jeg tenker at det er hans virklighetsflukt. Ts Anonymkode: 67802...c37 Tror du at du kommer til å få motsatte tanker hvis du realiserer denne drømmen? F.eks at du nå skulle ønske du bodde i en storby? Anonymkode: 55660...5b3
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #7 Skrevet 18. oktober 2019 Men dere kan jo ikke leve av ett småbruk! Anonymkode: c1fb2...ff3
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #8 Skrevet 18. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg leser følgende: Bla bla bla "Flott hus", bla bla bla "to jobber", bla bla bla "Økonomien er stram". Jeg tenker at dere lever over evne. Flytt til et hus dere faktisk har råd til, gå ned i stilling og tilpass økonomien etter dette. Det er tydelig at det begynner å tære på deg at dere higer etter "større og flottere". Mitt råd er å gå av den karusellen nå, før det er for sent. Anonymkode: 9f59a...6f9 Vi har ikke levd over evne, men har vært maks uheldig med skader på huset som har kostet oss mye, selv om vi har forsikring. Så nå er det stramt. Vi har hatt god økonomi, men alt av sparepenger er brukt opp å vi måtte ta ekstra lån. Jeg har jo såklart skjønt at jeg ikke har behov for et flott hus og alt det der. Det betyr jo ingenting. Ts Anonymkode: 67802...c37
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #9 Skrevet 18. oktober 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men dere kan jo ikke leve av ett småbruk! Anonymkode: c1fb2...ff3 Nei, vi må jobbe, men da kan jeg jobbe redusert og mannen kan kanskje jobbe litt mindre. Ts Anonymkode: 67802...c37
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #10 Skrevet 18. oktober 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror du at du kommer til å få motsatte tanker hvis du realiserer denne drømmen? F.eks at du nå skulle ønske du bodde i en storby? Anonymkode: 55660...5b3 Jeg bor "sentralt" i bygda, men et dyrt sted. Nja, er jo litt redd for det da området er fint med nærhet til natur, vann, skole osv. Ts Anonymkode: 67802...c37
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #11 Skrevet 18. oktober 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, vi må jobbe, men da kan jeg jobbe redusert og mannen kan kanskje jobbe litt mindre. Ts Anonymkode: 67802...c37 Men er småbruk billigere omkring der dere bor da? Selge huset, kjøpe småbruk og gå i pluss? Om du vil ha litt dyr på småbruket, så koster jo det penger også, vedlikehold, reiseveg til jobben, og så videre. Eller hadde du tenkt at du bare vil ha redusert stilling, mannen din en jobb, og du kunne pussle med det du hadde lyst til når du ikke jobbet? Anonymkode: c1fb2...ff3
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #12 Skrevet 18. oktober 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men er småbruk billigere omkring der dere bor da? Selge huset, kjøpe småbruk og gå i pluss? Om du vil ha litt dyr på småbruket, så koster jo det penger også, vedlikehold, reiseveg til jobben, og så videre. Eller hadde du tenkt at du bare vil ha redusert stilling, mannen din en jobb, og du kunne pussle med det du hadde lyst til når du ikke jobbet? Anonymkode: c1fb2...ff3 Vi har noen dyr nå, men ikke gårdsdyr. Grunnen til at jeg ønsker småbruk er plassen og mannen trenger plassen til jobben sin. Ts Anonymkode: 67802...c37
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #13 Skrevet 18. oktober 2019 Det virker som om du ønsker deg noe annet i hverdagen enn det du har nå. Det er lurt å ta disse tankene og følelsene på alvor. Men ikke drøm deg bort i et idyllisk småbruk. Husk at å ha et småbruk innebærer en stor mengde ubetalt arbeid. Man kan ikke leve av et småbruk i dag, så jobbe må man - i tillegg til å bruke fritida si på å holde bruket igang. Lykke ti med veien videre! Anonymkode: 61336...e1f 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #14 Skrevet 18. oktober 2019 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det virker som om du ønsker deg noe annet i hverdagen enn det du har nå. Det er lurt å ta disse tankene og følelsene på alvor. Men ikke drøm deg bort i et idyllisk småbruk. Husk at å ha et småbruk innebærer en stor mengde ubetalt arbeid. Man kan ikke leve av et småbruk i dag, så jobbe må man - i tillegg til å bruke fritida si på å holde bruket igang. Lykke ti med veien videre! Anonymkode: 61336...e1f Ja, jeg ønsker meg et simplere liv rett og slett. Jeg føler meg så distansert fra alt som betyr noe. Jeg ønsker å kunne roe ned. Jeg har ingen tanker om å leve av småbruket. Men pga plass til mannens jobb og at det er litt unna alt. Også det med at småbruk ofte er gamle. Da slipper jeg å tenke på slitasje og det er litt mer sjarmerende, tror jeg vil kunne slappe av litt mer. Vi vil også være gjeldsfrie hvis vi kjøper et småbruk. Bare det å gå tur med hundene våres synes jeg er stress. Møter alltid på masse folk. Ofte er det veldig hyggelig, men i perioder er det belastende. Jeg er veldig glad i naturen og finner ro der. Jeg er også psykisk syk og går til behandling. Men alt er så stressende. Ts Anonymkode: 67802...c37
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2019 #15 Skrevet 18. oktober 2019 Snakk med mannen din at du orker ikke dette livet. At det er for mye og du vil ha det mer enklere.Viss ikke vil du ødelegge deg selv til slutt. Anonymkode: 0f946...10a
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #16 Skrevet 19. oktober 2019 Du skriver at du sliter mentalt og fysisk, er det noe du får behandling for hos fastlege, psykolog eller andre? Har du snakket med dem om det du går gjennom nå? Hvis ikke kan det være et greit sted å begynne. Tenker mannen din kan være inne på noe mtp virkelighetsflukt. Anonymkode: a5288...759
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #17 Skrevet 19. oktober 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Du skriver at du sliter mentalt og fysisk, er det noe du får behandling for hos fastlege, psykolog eller andre? Har du snakket med dem om det du går gjennom nå? Hvis ikke kan det være et greit sted å begynne. Tenker mannen din kan være inne på noe mtp virkelighetsflukt. Anonymkode: a5288...759 Jeg går i behandling, men har hatt et opphold på noen måneder nå. Jeg tenkte jeg skulle ta det opp nå når jeg har time. Legen min vet godt hva jeg går igjennom og hjulpet meg en del. Jeg føler bare at jeg blir kvælt her jeg bor. Jeg vil bort fra alt stress og kjør. Ts Anonymkode: 67802...c37
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2019 #18 Skrevet 19. oktober 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Snakk med mannen din at du orker ikke dette livet. At det er for mye og du vil ha det mer enklere.Viss ikke vil du ødelegge deg selv til slutt. Anonymkode: 0f946...10a Jeg har snakket med han. Han skjønner meg godt og er en god mann som støtter meg. Men han vil nok at jeg får mer hjelp først. Han trives veldig godt her. Anonymkode: 67802...c37
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå